سه شنبه 20 شهریور 1386

پيشنهاد حذف ۳ صفر پولی ملی به روايت رئيس بانک مرکزی، مهر

طهماسب مظاهری رئيس کل بانک مرکزی با اعلام ديدگاه خود درباره پيشنهاد حذف سه صفر از پولی ملی کشور، کنترل تورم را اولويت دولت، بانک مرکزی و مجلس اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، طهماسب مظاهری در حاشيه همايش تامين مالی صادرات خدمات فنی و مهندسی در جمع خبرنگاران گفت: ايده حذف سه صفر از واحد پول ملی کشور تنها در حد يک پيشنهاد است و انجام اين کار بدون مطالعه می تواند هزينه ها و خسارات زيادی را به همراه داشته باشد.

رئيس کل بانک مرکزی انجام اين کار را نيازمند مطالعات جامع و دقيق دانست و فراهم کردن مقدمات و توجيه افکار عمومی را در اين زمينه ضروری دانست.

مظاهری با بيان اينکه اين اقدام ابزاری است که با رعايت پيش شرط ها و مقدمات اوليه بايد صورت گيرد، گفت: رئيس جمهوری تاکيد دارند که بايد کار دقيقی بر روی اين موضوع صورت گيرد، اين درحالی است که در مجمع عمومی بانک مرکزی نيز اين موضوع توسط آقای مصباحی مقدم مورد يادآوری قرار گرفت و قطعا به عنوان يک پيشنهاد مورد بررسی واقع خواهد شد.

وی همچنين در خصوص انتقاد برخی اقتصاددانان در خصوص اين طرح گفت: محاسن اين کار بايد سنجيده شده و تدابير لازم برای جبران هزينه های آن به کار بسته شود.

مظاهری گفت: ارزش پول هر کشور يک روی سکه کاهش تورم است که قطعا تدابيری که به کاهش تورم منجر می شود می تواند ارزش پول ملی کشوررا ارتقا دهد، اين درحالی است که کاهش و کنترل تورم يکی از ابزارهای مهم برای کاهش سود بانکی است که طرح هايی نيز در اين زمينه مطرح است.

رئيس کل بانک مرکزی گفت: پايه و اساس کاهش تورم در هر کشوری برابری و تناسب ميان ميزان نقدينگی و رشد اقتصادی است که تورم همواره طبق مطالعات ناشی از افزايش نقدينگی در مقايسه با رشد اقتصادی بوده است، اين در حالی است که اگر رشد اقتصادی بيشتر از رشد نقدينگی باشد به کندی فعاليت اقتصادی و کمبود پول منجر خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته وی تمامی همت دولت، بانک مرکزی و مجلس کنترل تورم است که البته در اين راستا همه آحاد ملت نيز با کاهش سود تسهيلات بانکی موافق هستند که قطعا اگر نرخ سود تسهيلات بانکی کمتر شود، بهتر است با مراحل قانونی آن طی شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيشنهاد حذف ۳ صفر پولی ملی به روايت رئيس بانک مرکزی، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016