شنبه 24 شهریور 1386

توریست گروگان بلژیکی در ایران، آزاد شد، راديو فردا

مقام های ایرانی و بلژیکی اعلم کردند که استفان بوو، توریست بلژيکی که در ايران به گروگان گرفته شده بود، روز جمعه آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران، ايرنا، استفان بوو در مرداد ماه درمحور فهرج - زاهدان توسط «گروه های مسلح قاچاق مواد مخدر» به گروگان گرفته شده بود و به خاک پاکستان انتقال يافته بود.

این گزارش می افزاید که قرار است گروگان آزاد شده بلژيکی، به زودی تحويل نمايندگان کشورش شود.

در همين حال، خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد که وزارت امور خارجه بلژيک آزادی گردشگر بلژيکی را تاييد کرده است.

درگزارش ايرنا، اشاره ای به جزييات آزادی اين گروگانگیری نشده است.

آقای بووه به همراه همسر خود ربوده شده بود. اما همسر وی در روز ۲۳ مرداد آزاد شده بود.

محمد جواد اثنی عشری، از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سيستان و بلوچستان ايران، به خبرگزاری دولتی ايران، ايرنا، گفته بود که با پيگيری سپاه پاسداران، اين زن گردشگر بلژيکی با نام «کارلا» آزاد شده، ولی همسر او همچنان در دست ربايندگان اسير است.

يک مقام امنيتی جمهوری اسلامی ايران در آن هنگام، گروهی به رهبری شخصی به نام «اسماعيل شه بخش» را مسئول ربوده شدن اين دو تبعه بلزيک معرفی کرد و گفت که ربايندگان خواهان آزادی برادر اسماعيل شه بخش از زندان هستند.

گل محمد شه بخش چندی پيش در درگيری با نيروهای انتظامی در منطقه پيرسوران زاهدان دستگير شد.

برادر این متهم، از سران يک گروه شبه نظامی در منطقه سيستان و بلوچستان است که به گفته محمود برآهويی نژاد، روزنامه نگار در استان سيستان و بلوچستان، «مدعی هستند که برای خواسته های قومی، مذهبی مردم دست به مبارزه مسلحانه می زنند، اما مسئولان دولتی ايران می گويند اين ها گروهايی هستند که به خاطر مطالبات شخصی می جنگند و عمدتا در قاچاق مواد مخدر دست دارند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بخش فهرج - محلی که گروگانگیری در آن رخ داد - در ۶۰ کيلو متری بم واقع شده است و آخرين نقطه شهری استان کرمان در حاشيه مرز سيستان و بلوچستان است.

استان سيستان و بلوچستان که از مسيرهای اصلی عبور مواد مخدر از افغانستان به کشورهای ديگر است، همواره از مشکل نا امنی و ربودن اتباع خارجی رنج می برد.

در سال های اخير، ده ها نفر در جريان حملات افرادی که «اشرار» خوانده می شوند، جان خود را از دست داده و يا توسط آنها ربوده شده اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توریست گروگان بلژیکی در ایران، آزاد شد، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016