پنجشنبه 5 مهر 1386

کیوان انصاری پس از یک سال بازداشت آزاد شد، اميرکبير

دکتر کیوان انصاری پس از یک سال بازداشت شب گذشته آزاد شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر کیوان انصاری، عضو اسبق شورای مرکزی انجمن اسلامی امیرکبیر و عضو سابق شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت، که ۲۷ شهریورماه سال گذشته بازداشت شد، چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۳۸۶ پس از یک سال بازداشت آزاد شد.

دکتر انصاری به همراه سعید درخشندی و ابوالفضل جهاندار، از فعالین سابق دانشجویی، سال گذشته بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. پس از گذشت چندین ماه از بازداشت این سه نفر، اتهامات ایشان داشتن ایمیل محرمانه، طرح ریزی جهت تسخیر رادیو و تلویزیون، توهین به مقامات از طریق مطالب روی کامپیوتر، رابطه نامشروع از طریق داشتن عکس یادگاری دسته جمعی با دانشجویان دانشگاه و… عنوان شد.

دادگاه بدوی در پاییز ۸۵ تشکیل شد و حکم بدوی این سه فعال سابق دانشجویی در اسفندماه ۸۵ صادر شد. دادگاه بدوی ابوالفضل جهاندار را به ۵/۲ سال حبس تعزیری، سعید درخشندی را به ۳ سال حبس تعزیری و دکتر کیوان انصاری را به ۵/۴ حبس تعزیر محکوم نمود. این دادگاه همچنین با صدور قرار عدم صلاحیت برای خود، پرونده جهاندار و انصاری را در خصوص چند فقره از موارد اتهامی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد. هفته گذشته دادگاه رسیدگی به این موارد اتهامی جهاندار و انصاری بدون حضور وکلای مدافع برگزار شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، انصاری، درخشندی و جهاندار در فروردین ۸۶ به احکام صادره اعتراض کردند. دادگاه تجدیدنظر پس از گذشت نزدیک به ۶ ماه از اعتراض این سه نفر و پس از مراجعه مکرر خانواده و وکلای آن ها احکام تجدیدنظر ایشان را ابلاغ نمود. دادگاه تجدیدنظر احکام اولیه سعید درخشندی و ابولفضل جهاندار را عینا تایید نمود ولی حکم کیوان انصاری را به یک سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درمی آید، تبدیل نمود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پی شکسته شدن حکم حبس دکتر کیوان انصاری و ابلاغ این حکم به دایره اجرای احکام، کیوان انصاری پس از گذشت بیش از یک سال از دستگیری اش، شب گذشته از زندان اوین آزاد شد. گفتنی است انصاری، درخشندی و جهاندار تا یک ماه پیش در بند ۲۰۹ زندان اوین نگه داری می شدند و از یک ماه پیش به بند ۳۵۰ منتقل شدند. نگه داری طولانی مدت این سه فعال سابق دانشجویی مشکلات سلامتی فراوانی را برای این سه تن به همراه داشته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کیوان انصاری پس از یک سال بازداشت آزاد شد، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016