چهارشنبه 10 مرداد 1386

دادگاه کيوان انصاری و ابوالفضل جهاندار تجديد شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

جلسه‌ی دادگاه کيوان انصاری و ابوالفضل جهاندار که قرار بود صبح امروز در شعبه‌ی ۱۰۵۹ دادگاه عمومی برگزار شود، تجديد و به وقت ديگری موکول شد.

محمدعلی دادخواه، وکيل مدافع ابوالفضل جهاندار در اين باره به خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: علی‌رغم ابلاغ و تعيين وقت قانونی و همچنين تاکيدی که مقررات بر رسيدگی به پرونده‌های که متهم زندانی دارد موکلم و کيوان انصاری که بالغ بر ۱۰ ماه در بازداشت موقت به سر می‌برند به دادگاه اعزام نشدند.

وی افزود: يک دادرسی عادلانه و منصفانه ايجاب می‌کند همانگونه که مقنن بر رسيدگی با سرعت و دقت در پرونده‌هايی که متهم زندانی دارند پای فشرده؛ مراجع قضايی و ارگان‌های اجرايی نيز نسبت به تسريع در اعزام، تشکيل جلسه و اتخاذ تصميم نسبت به اتهامات زندانی اقدام کنند. اميدواريم دادگاه با تعيين وقت نزديک درصدد جبران اين موضوع برآيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين نعمت احمدی، وکيل مدافع کيوان انصاری در اين باره به خبرنگار حقوقی ايسنا، گفت: با توجه به اين‌که قانون صراحت دارد که پرونده‌ی زندانی به لحاظ حفظ حقوق وی در اولويت قرار دارد انتظار داشتيم زندان نسبت به اعزام زندانيان متهم اين پرونده اقدام می‌کرد.

وی با تاکيد بر اولويت و ارجحيت محاکمه‌ی زندانی، افزود: ممکن است قاضی برای تشکيل جلسه‌ی دادگاه در معذوريت باشد اما وظيفه‌ی زندان است که زندانی را برای جلسه‌ی دادگاه اعزام کند و در صورتی که قاضی حضور نداشت دادرس شعبه‌ی ديگری به پرونده‌ی آنها رسيدگی می‌کرد تا حقوق زندانی تضييع نشود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه کيوان انصاری و ابوالفضل جهاندار تجديد شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016