جمعه 27 مهر 1386

عزت‌الله سحابی: عده‌ای می‌خواهند معنويت‌گرايی بدون خدا را اشاعه دهند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

عزت‌الله سحابی گفت: عده‌ای می‌خواهند در ستيز با تفکر معنوی حاکم نوعی از معنويت‌گرايی را اشاعه دهند که در آن خدا وجود ندارد؛ اما بايد بدانند که معنويت بدون خدا مفهوم ندارد.

به گزارش ايسنا وی که پنج‌شنبه‌شب طی مراسمی در منزل محمد بسته‌نگار سخن می‌گفت، درباره نيازهای معنوی نسل امروز ابراز عقيده کرد: درگير‌ی‌های سياسی امروز جامعه‌ی ما و برخی مسائلی که در حوزه‌ی مذهب پيش آمده باعث شده تا مذهب‌گريزی سکه‌ی رايج روز شود و امروز آثار اين مسائل را در جامعه می‌بينيم؛ حتی در ميان فرهيختگان و نخبگان نيز مذهب‌گريزی رسوخ کرده است.

وی بای بيان اين که عده‌ای به دنبال طرح معنويت‌گرايی بدون حضور خدا هستند، افزود: اين افراد ضرورت وجود معنويت‌ را در جامعه‌ی امروز درک کرده‌اند و می‌خواهند در ستيز با تفکر معنوی حاکم نوعی از معنويت‌گرايی را اشاعه دهند که در آن خدا وجود ندارد؛ اما بايد بدانند که معنويت بدون خدا مفهوم ندارد.

سحابی گفت: ما چنين افرادی را سرزنش نمی‌کنيم اما معنويت بدون خدا وجود ندارد.

وی در ادامه با تاکيد بر رضايت‌مندی مردم از حاکميت، گفت: رضايت مردم از حکومت را ما از غرب نياموخته‌ايم بلکه در مکتب امام حسين (ع) و اهل بيت (ع) رضايت مردم از حاکميت به عنوان يک اصل شناخته می‌شود؛ چنانچه مسلم بن عقيل در مواجهه با عبيدالله بن زياد به او گفت که چون مردم از حکومت رضايت ندارند، يزيد حق حکومت ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی هم‌چنين انتقاد کرد که چرا اين گونه آموزه‌ها از دين ارايه نمی‌شود.

به گزارش ايسنا در اين برنامه برخی چهر‌ه‌های ملی مذهبی و هم‌چنين عبدالله نوری شرکت داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عزت‌الله سحابی: عده‌ای می‌خواهند معنويت‌گرايی بدون خدا را اشاعه دهند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016