شنبه 28 مهر 1386

نامه سرگشاده مصطفی آجورلو به رئيس کميته انتقالی فوتبال در انتقاد به تخلفات صورت گرفته در انتخابات فدراسيون فوتبال، فارس

خبرگزاری فارس: يک نامزد رياست فدراسيون فوتبال در نامه‌ای سرگشاده به رئيس کميته انتقالی، به انتقاد از تخلفات صورت گرفته در انتخابات پرداخت.


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ مصطفی آجورلو، نامزد انتخابات رياست فدراسيون فوتبال در نامه‌ای سرگشاده به محسن صفايی فراهانی، رئيس کميته انتقالی، نسبت به تخلفات صورت گرفته در روند انتخابات انتقاد کرد.
وی خواستار جلوگيری از فعاليت مديران اجرايی فدراسيون در جهت منافع نامزدی خاص و ايجاد فضای اطمينان‌بخش و طراحی مکانيسم عادلانه و نظارت بر حسن انجام مراحل ثبت‌نام برای حضور نامزدهای مستقل در انتخابات فدراسيون شد.
در اين نامه که رونوشتی از آن به فارس ارسال شده، آمده است: بی‌ترديد مبارزه با تخلفات صورت گرفته در انتخابات فدراسيون و دفاع از ساحت قانون، کمک شايانی به مقابله با قانون‌گريزی و رفتارهای آمرانه در عرصه ورزش خواهد نمود.
در ادامه عنوان شده است: فراهم کردن شرايط تعويق انتخابات که با استعفای برخی نامزدهای پست‌های مختلف هيئت ‌رئيسه صورت گرفت، متاسفانه خلل فراوانی به فوتبال در عرصه داخلی و اعتبار آن در عرصه خارجی وارد نمود. وارد کردن فوتبال به فضايی که زمينه بی‌اعتمادی مردم و علاقه‌مندان را نسبت به نهادهای اداره‌کننده ورزش فراهم می‌آورد، بدعتی است که به منظور احتراز از رقابت دمکراتيک و سالم در عرصه انتخابات پيش گرفته شده است.
در اين نامه اظهار شده است: روشن شدن دلايل استعفای نامزدهای مختلف هيئت ‌رئيسه می‌تواند در تنوير افکار عمومی و جامعه فوتبال موثر باشد. روشن شدن اين دلايل از سويی ميزان دخالت نهاد اداره ‌کننده ورزش در تعويق انتخابات را روشن می‌کند و در نهايت، به يافتن ميزان استقلال نامزدها منجر می‌شود. از سوی ديگر، توضيح خواستن پيرامون دلايلی که جمله نامزدها را به تصميم مشترکی رسانده، می‌تواند راهگشا باشد چرا که به استناد گفته‌های جنابعالی در برخی رسانه‌ها، ايشان دليل استعفای خود را ناآماده بودن شرايط برای برگزاری انتخابات قلمداد کرده‌اند و اين البته باتوجه به اداره امور اجرايی فدراسيون توسط افراد مورد وثوق سازمان ورزش در جهت اثبات تخلفات سازمان ورزش در ثبت‌نام از کانديداها خواهد بود. گويا نامزدهای مختلف هيئت ‌رئيسه با استعفای خود شاهدی برای سازماندهی آرا و تخلفات گسترده در مراحل مختلف انتخابات گشته‌اند و اين خود بزرگترين تناقض نزد اين دوستان است.
آجورلو در اين نامه که خطاب به صفايی فراهانی نوشته شده است، آورده است: گمان می‌کنم اعلام اسامی افراد مستعفی و انتشار متن استعفای ايشان، پرده از واقعيت‌ها کنار می‌زند و به مردم شريف و سربلند ايران اسلامی و اعضای مجمع فدراسيون در تحليل وضعيت فعلی فوتبال کمک می‌کند. لذا در مرحله جديد ثبت‌نام از نامزدهای پست‌های مختلف از آن رو که اينجانب و جناب آقای مهندس علی‌آبادی از نامزدی خود اعلام انصراف و استعفا ننموده‌ايم، طبيعتاً نيازی به ثبت‌نام مجدد و جمع‌آوری ۱۰ امضا وجود ندارد. طبيعی است اين ثبت‌نام در پست‌های غير از رياست که نامزدها به حد نصاب نرسيده‌اند صورت گيرد، در غير اينصورت با ثبت‌نام و جمع‌آوری مجدد امضا هدف طراحان تعويق انتخابات در ايجاد فضای غيررقابتی تأمين خواهد شد.
در ادامه عنوان شده است: از مجموعه رفتارهای صورت گرفته توسط سازمان ورزش، طی روزهای گذشته، علائم خطرناکی مبنی بر خدشه وارد کردن به جنبه رقابتی انتخابات فدراسيون فوتبال درک می‌شود.
آجورلو اظهار داشته است: استفاده از قدرت سازمانی توسط يکی از نامزدهای پست رياست فدراسيون، جناب آقای مهندس علی‌آبادی معاون رئيس‌ جمهوری و رئيس سازمان تربيت بدنی در برگزاری جلسات با اعضای مجمع فدراسيون و صاحبان آرا که به دعوت سيدرضا افتخاری نايب رئيس محترم فدراسيون و رئيس سازمان ليگ و با حضور دبيرکل محترم فدراسيون، جناب آقای نبی که در دفتر رئيس سازمان تربيت‌بدنی صورت گرفته، ترديدی باقی نمی‌گذارد که رفتارهايی که منجر به تعويق ۲ ماهه انتخابات شده‌اند، بی‌ارتباط به ساختن فضای انتخابات فرمايشی و خالی از جنبه‌های رقابتی نمی‌باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخش ديگری از نامه اين نامزد رياست فدراسيون فوتبال آمده است: دعوت از باشگاه‌هايی که حق ‌رأی در مجمع فدراسيون را دارند – تمام باشگاه‌های ليگ برتر و معدود باشگاه‌های دسته‌اولی به جلسه دعوت شدند که در مجمع صاحب حق‌رای هستند- و جلسه با هيئت‌های استان‌ها که در کمال تعجب به صورت علنی و بدون هيچ‌گونه ملاحظه‌ای در سازمان ورزش و در فاصله زمانی کوتاهی صورت گرفته، خاطره تلخ ثبت‌نام قبلی را تداعی می‌کند که کميته انتقالی دخالت‌های سازماندهی شده در آن دوره را تخلف در روند انتخابات اعلام کرد. همچنين تغيير جناب آقای ثنايی مديرعامل باشگاه پيکان که از افراد تأييدکننده اينجانب در مرحله اول ثبت‌نام بود و حتی در مذاکرات حضوری اينجانب با جنابعالی نگرانی خود را از امکان تغيير ايشان اعلام داشتم و جنابعالی اطمينان خاطر داديد که در صورت هرگونه تغييری در اعضای مجمع، برخورد قانونی از سوی کميته انتقالی صورت می‌گيرد، بسيار نگران‌کننده است.
در ادامه اظهار شده است: با توجه به قرائن و شواهد ميدانی و مستند، فضای ايجاد شده در دوره جديد ثبت‌نام، حکايت از مسدود کردن فضا برای حضور نامزدهای مستقل در عرصه انتخابات دارد. لذا توقع منطقی از جنابعالی به عنوان رئيس کميته انتقالی، برخورد با سازماندهی و تحت‌تاثير گذاشتن آرای اعضای مجمع در اشکال مختلف، جلوگيری از فعاليت مديران اجرايی فدراسيون در جهت منافع نامزدی خاص و ايجاد فضای اطمينان‌بخش و طراحی مکانيسم عادلانه و نظارت بر حسن انجام مراحل ثبت‌نام برای حضور نامزدهای مستقل در انتخابات فدراسيون فوتبال می‌باشد.

Copyright: gooya.com 2016