پنجشنبه 10 آبان 1386

ملاقات فعالان جامعه مدنی با خانواده سهراب رزاقی

در شرايطی که دکتر سهراب رزاقی بيش از يک هفته است که بدون دسترسی به وکلای قانونی خود در زندان اوين تحت بازداشت است، جمعی از فعالان جامعه مدنی و شخصيت های سياسی و مذهبی به ديدار خانواده اش خواهند رفت.
کنشگران سازمان های غيردولتی، جنبش های دانشجويی و زنان، در کنار فعالان سياسی و مطبوعاتی تصميم دارند از ساعت ۱۶ لغايت ۱۸ عصر روز پنجشنبه دهم آبان ماه ۸۶ برای ديدار و گفت و گو با همسر و دو فرزند خردسال و ديگر بستگانش در منزل مسکونی وی حضور يابند.
در دور جديد برخورد با سازمان های جامعه مدنی ماموران دادستانی تهران چهارشنبه هفته پيش مديرعامل موسسه "کنشگران داوطلب" را در حالی که از منزل خارج شده بود در خيابان دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل کردند. خانواده دکتر سهراب رزاقی غروب آن روز از طريق "شعبه امنيتی دادگاه انقلاب" واقع در خيابان معلم تهران از ماجرای اين دستگيری اطلاع پيدا کردند. در اين مدت ديگر اعضای هيات مديره نيز به تناوب به وزارت اطلاعات احضار و تحت بازجويی قرار گرفته اند.
دکتر سهراب رزاقی استاد سابق دانشگاه علامه و مدير حوزه سازمان های غيردولتی وزارت کشور در دوره رياست جمهوری سيد محمد خاتمی بوده است. او اولين استادی است که در پی روی کار آمدن دولت احمدی ن‍ژاد و شروع دوره دوم پاکسازی دانشگاهها از استادان دگرانديش از دانشگاه علامه طباطبائی اخراج شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در جريان برخورد مقام های امنيتی ايران با "سازمان های غيردولتی"، دفاتر موسسه کنشگران داوطلب که موسسه ای ترويجی و آموزشی است اسفند ماه ۸۵ از جانب ماموران دادستانی مهر و موم شد و اسناد و مدارک آن ضبط، حساب های مالی مسدود و رايانه های آن مورد تفتيش قرار گرفته يا به مکان نامشخصی انتقال يافت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ملاقات فعالان جامعه مدنی با خانواده سهراب رزاقی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016