دوشنبه 19 آذر 1386

سه دانشجوی کرد که در تریبون آزاد دفتر تحکیم سخنرانی کردند، دستگیر شدند، اميرکبير

خبرنامه امیرکبیر: ۳ دانشجوی کردی که در تریبون آزاد دانشجویی دفتر تحکیم وحدت، دانشگاه آخرین سنگر آزادی، سخنرانی کرده بودند شب گذشته توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

فرشاد دوستی پور، سهراب کریمی و جواد علیزاده، سه دانشجویی به نمایندگی از دانشجویان کرد، در تریبون آزاد دفتر تحکیم سخنرانی کردند، به نقض گسترده حقوق شهروندی کردها اعتراض کردند و به صراحت اعلام کردند خواسته مردم کردستان داشتن حداقل رفاه اقتصادی و اجتماعی است.

این سه دانشجو با تاکید بر تمامیت ارضی کشور انتساب جدایی طلبی به کردها را مسئله ای انحرافی دانستند که توسط حاکمیت جهت توجیه سرکوب گسترده کردها مطرح و دامن زده می شود. دانشجویان کرد خواستار آزادی دانشجویان کرد در بند و همچنین لغو حکم اعدام عدنان حسن پور شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر نیروهای امنیتی شب گذشته و صبح امروز اقدام به دستگیری دوستی پور، کریمی و علیزاده نموده و این سه فعال دانشجویی را به مکان نامعلومی منتقل کردند. روزنامه کیهان در گزارش امروز خود از این مراسم با دروغ پردازی، دانشجویان کرد شرکت کننده در این تجمع را نیروهای تجزیه طلب خوانده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به ذکر است روشنک غیاثیان، مجتبی باستانی و میلاد عزیزی که صبح دیروز توسط حراست دانشگاه تهران در صحن دانشگاه دستگیر شده بودند آزاد شدند. همچنین چند دانشجویی که پس از اتمام مراسم دفتر تحکیم وحدت بازداشت شده بودند، از جمله سعید رحمانی، نیز به تدریج تا صبح امروز آزاد شدند. بازداشت علیرضا موسوی، دانشجوی دانشگاه علامه، در همان ساعات ابتدایی انتشار خبر تکذیب شد.

Copyright: gooya.com 2016