پنجشنبه 29 آذر 1386

فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی: طرح ارتقای امنيت اجتماعی کارشناسی شده است، فارس


خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران گفت: تعيين مصاديق طرح ارتقای امنيت اجتماعی با نظر کارشناسان، تکيه بر قوانين و مقررات و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اسماعيل احمدی مقدم امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: در تعيين مصاديق طرح امنيت اجتماعی چاره‌ای جز مشخص کردن آن نداريم.
وی ادامه داد: چون در صورت عدم تعيين مصداق‌ها نه مأمورين می‌دانند که با چه مصداق‌هايی بايد برخورد کنند و نه مردم می‌دانند وضعيت مطلوب چيست، بايد مصاديق اين طرح ضمن شفاف و روشن بودن، اطلاع رسانی بشود که مردم و مأمورين تکليف خودشان را بدانند و از برخوردهای سليقه‌ای جلوگيری شود.
احمدی مقدم در ادامه با اشاره به شروع مرحله دوم طرح ارتقای امنيت اجتماعی خاطر نشان کرد: اعلام مصاديق در اين طرح از طريق رسانه‌ها و اعلام همگانی آن بسيار خوب بوده، مردم همراهی خوبی داشته‌اند و کمترين تنش و برخورد را در مرحله دوم داشته‌ايم و بيشتر تذکرات شفاهی و زبانی بوده است.
فرمانده پليس کشور اذعان کرد: متأسفانه برخی اظهار نظرها موجب ترديد در جامعه می شود اما نيروی انتظامی باقوت اين طرح را ادامه خواهد داد.
وی با بيان اينکه سطح مزاحمت ها و ناهنجاری‌ها در جامعه رو به کاهش داشته است تصريح کرد: مردم از اجرای اين طرح راضی هستند و با ايجاد شائبه نبايد تمام طرح زير سئوال برود و در نظر سنجی‌هايی که داريم ۴۵ درصد تماس‌هايی که با پليس گرفته شده تقدير از پليس در اجرای اين طرح بوده است و تنها در ۳درصد از تماس ها شکايت داشته‌ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی مقدم با بيان اينکه در ادامه طرح نقاط ضعف شناسائی و رفع خواهد شد، گفت: نيروی انتظامی از انتقادات سازنده در تمامی زمينه ها استقبال خواهد کرد.
فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: پليس در راستای اجرای قانون مصوب سال گذشته مجلس، برخورد با سفره‌خانه‌های سنتی و عرضه‌کنندگان مواد دخانی را آغاز کرده است.
وی افزود: اجرای اين طرح با اصرار دولت به‌ ويژه وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و نيز بازرگانی انجام می‌شود که در مرحله اول اجرای اين طرح که سنگين است، نيروی انتظامی به اين وزارت‌خانه‌ها کمک می‌کند ولی ادامه کار با خودشان خواهد بود.
فرمانده نيروی انتظامی در ادامه با بيان اينکه عرضه مواد دخانی تخلف بوده ولی جرم نيست و بايد توسط مراکز صنفی اين تخلفات رسيدگی شود، اذعان کرد: سيگار، قليان و دخانيات گام اول اعتياد است و بالای ۹۵ درصد معتادين ابتدای اعتيادشان را با سيگار و دخانيات شروع کرده‌اند.
وی تصريح کرد: اين حرکت کار درستی است و در تمام دنيا انجام داده‌اند در غرب يک دهه با انجام اين اقدامات،۲۰ درصد مصرف دخانيات را کاهش داده اند.
به گفته احمدی مقدم، وزارت بهداشت به عنوان متولی به علت اينکه دامنه آن وسيع است بايد کار کارشناسی، آموزشی و توجيهی‌ انجام بدهد.

Copyright: gooya.com 2016