دوشنبه 3 دی 1386

زیباکلام: اصولگرایان تکنوکرات از احمدی نژاد جدا می‌شوند! آفتاب

آفتاب:‌ دکتر صادق زیباکلام پیش‌بینی کرد که بخش‌های نخبه اصولگرایان که آنان را «اصولگرایان تکنوکرات» نامید به تدریج از آقای احمدی نژاد و دولت،‌ جدا شده و یا خواهند شد.

این استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت:«ابتدا باید درباره مصاحبه تلویزیونی آقای احمدی نژاد پیش از تشرف به حج مطالبی را بگویم. با توجه به تبلیغاتی که در این باره انجام شده بود تعداد زیادی از مردم آن شب پای تلویزیون خود نشستند تا بدانند که رییس‌جمهور درباره گرانی‌ها چه خواهد گفت. صرفنظر از وارد بودن یا نبودن انتقادات ایشان باید بگویم که مصاحبه آقای احمدی نژاد همه را ناامید کرد. این که لفظ "همه" را بکار می برم تنها به مخالفان ایشان منحصر نمی‌شود. بلکه شامل بسیاری از اصولگرایان و مردم عادی نیز هست.»

وی افزود:«ایشان بالا رفتن قیمت جهانی نفت،‌افزایش درآمد ارزی ایران،‌کاهش ارزش دلار،‌سیاست‌های بعضا غلط بانک‌ها به ویژه بانک مرکزی،‌تصمیمات مجلس هفتم،‌باندهای مافیایی اقتصادی که علی‌الدوام در حال توطئه علیه دولت ایشان هستند و ... را به عنوان دلایل گرانی برشمرد. در واقع ایشان همه عالم و آدم را در این زمینه مقصر دانست جز خود و دولتش را و تصمیماتی که در این 30 ماهه در این حوزه اتخاذ شده است. کلامی درباره نقش خود نگفت و کانه دولت و سیاست‌هایش در این زمینه هیچ‌کاره بوده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه آقای احمدی نژاد بخش زیادی از مشکلات را به گردن برخی از مصوبه‌های مجلس هفتم انداخت اظهار داشت:« من اتفاقا با شنیدن این جمله بسیار خوشحال شدم. من هم اگر جای آقای احمدی نژاد بودم با مجلس با همین شیوه برخورد می‌کردم. دولت در مدت فعالیت‌ خود تا به حال 8 مقام بلندپایه اجرایی را برکنار کرده است. 6 وزیر،‌رییس بانک مرکزی و رییس شورای عالی امنیت ملی. در واقع به طور متوسط در هر 4 ماه یکبار یکی از مقامات اجرایی حذف شده‌اند. همین حالا هم صحبت از برکناری وزیر علوم و وزیر راه و ترابری است. مجلسی که این همه با دولت مماشات کرد و در قبال تمام سیاست‌ها و حرکات و تصمیمات دولت حرفی نزد حقش بود که این اظهارات را بشنود. در واقع باید گفت که حق مجلس نبود. مجلسی که با هر سازی که دولت زد هماهنگ شد جای آن نبود که همه مشکلات به گردن او بیفتد.»

این استاد دانشگاه تهران افزود:«این درس عبرتی است برای مجلس که تا این اندازه مطیع نباشد و منافع ملی،‌منافع کلان کشور و منافع موکلان خود را در نظر بگیرد. من سوالم از نمایندگان این است که اگر مجددا انتخاب شوند می‌خواهند باز هم در برابر دولت خضوع و خشوع کنند. شما سوگند یاد کرده‌اید که مدافع حقوق ملت باشید. فرضا که کسانی هم از انتقادات شما ناراحت شوند. آیا می‌توانید بگویید که در این 4 سال از منافع موکلان خود به درستی دفاع کرده‌اید؟»

زیباکلام تصریح کرد:«تا آنجا که من به خاطر دارم کمتر دولتی این همه از پذیرش مسئولیت شانه خالی کرده است و به بارننشستن سیاست‌هایش را به گردن دیگران انداخته است. میزان مسئولیت‌پذیری این دولت واقعا حیرت‌انگیز است. آقای احمدی نژاد در همه سیاست‌ها و تصمیات و عزل و نصب‌ها دستش باز بوده و امروز تمام مسئولیت را به گردن دیگران می‌اندازد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این تحلیلگر سیاسی در ادامه در خصوص مرزبندی اخیر برخی از اصولگرایان با دولت گفت:« احساس می‌کنم اصولگرایانی که در زمینه مدیریتی و اجرایی حرفی برای گفتن دارند و تجاربی اندوخته‌اند به هیچ وجه توجیهات آقای احمدی نژاد را نمی‌پذیرند. چهره‌هایی مانند محسن رضایی، احمد توکلی، ‌محمدباقر قالیباف،‌ فرشاد مومنی،‌ ‌محمد خوش چهره و... از این دست هستند. به هرحال مثلا آقای توکلی در انگلستان اقتصاد خوانده و با این علم آشناست. فرقی نمی‌کند که این افراد از چه جناحی هستند. موضوع این است که کسانی که الفبای علم اقتصاد و سیاست را می‌فهمند این اظهارات را نمی‌پذیرند. اینجا جایی است که به گمان من باید مجلس محکم بایستد. مجلس می‌بایست وظایف نظارتی خود را درباره قوه مجریه به درستی انجام دهد.»

زیباکلام در پایان گفت:«به نظر من به تدریج یک لایه از اصولگرایان که شم مدیریتی دارند و من آنان را "اصولگرایان تکنوکرات" می دانم از دولت جدا می‌شوند.کسانی مانند دکتر خوش‌چهره از این گروه است که در دوران انتخاب آقای احمدی نژاد در واقع نقش سخنگوی اقتصادی او را ایفا می‌کرد و اکنون از او جدا شده است. اینان نخبگانی از جناح اصولگرا هستند که یا تا به حال راه خود را از دولت و آقای احمدی نژاد جدا کرده‌اند و یا آنکه در آینده از دولت جدا خواهند شد.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زیباکلام: اصولگرایان تکنوکرات از احمدی نژاد جدا می‌شوند! آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016