پنجشنبه 13 دی 1386

اعتراض شديد انجمن اسلامی اميرکبير به گذشت ۶۰ روز از بازداشت علی عزيزی، اميرکبير

تو در من زنده ای من در تو ما هرگز نمی ميريم
من و تو با هزاران دگر
اين راه را دنبال می گيريم
ازآن ماست پيروزی
از آن ماست فردا با همه شادی و بهروزی

به انتظار نغمه ای که پرستو بدان بهار را به ارمغان آورد، گوش ها همه خسته انتظارند و چشم ها همه بسته که اميد رنگ باخته است، که سبزه ای برويد بر زمين کهن ديارشان.

ديوارهای شهر سراسر فرياد می زنند که شب سخت سياه و دردناک است و کابوس شب های مادر و بغض تيز گلوی پدر تصوير دست های زخم خورده فرزند، مغلول زنجير های استبداد است. بهاران در اين سرزمين سال هاست که بر خزان به گل نشسته و کرکس های شوم بر آشيان حکومت نشسته.

در حالی بيش از دو ماه از بازداشت علی عزيزی، نائب دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنيک و عضو کنونی شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، می گذرد که ديری است نقاب از چهره سياه داعيه داران مهرورزی و عدالت دگر برافتاده است. کسانی که با نيرنگ و ريا و چپاول آرای مردم، بر صدر مصطبه برنشسته، تحريف واژگان راستين و قلب معنای حقيقت می نمايند.

در جامعه ای که منتقدان و مصلحان اجتماعی، قشر آگاه و نخبه توانايی بيان نظرات و انتقادات خويش را نداشته باشند و کوچکترين اعتراض با حبس و شکنجه پاسخ داده می شود چگونه می توان انتظار بهبودی و توسعه را داشت؟

زندان اوين با ديوار هايی از شرم و آزرم سال هاست که به ميزبانی شير آهن کوه مردانی چون علی عزيزی می رود. مردان بزرگی که تنها سلاحشان قلم و انديشه است. ۲ ماه زندان در جايی پر از نفرت و کينه جايگاه مردی است که تنها جرمش مبارزه در راه ايمان و آرمان بزرگش، آزادی، است. اعتراض به اعمال غيرقانونی و مديريت ناکارآمد دانشگاه اميرکبير که گويا پادگانی نظامی در دانشگاه مستقر نموده است.

علی عزيزی در حالی هم چنان در زندان به سر می برد که چندی است بازجويی از وی به پايان رسيده است و تداوم بازداشت وی برای بيش از ۲ ماه به مثابه تمام اعمال غير قانونی است که در سال های اخير شاهد بوده ايم.

جامعه ی پلی تکنيک علاوه بر علی عزيزی تنی چند ديگر از فرزندان آزاده خويش را در بند می بيند. قريب به ۱ ماه از بازداشت محسن غمين و علی سالم می گذرد که در طی اين مدت تنها چند تماس کوتاه تلفنی با خانواده خويش داشته اند.

از سوی ديگر سه اهورايی در بند، مجيد توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، با توجه به رای دادگاه مبنی بر برائت از چاپ نشريات موهن و نيز صدور قرار وثيقه همچنان در اقدامی کاملا غيرقانونی در زندان بسر می برند.

جنبش دانشجويی ايران، عناوين معاند و برانداز را در حالی از سوی حاکمان بر دوش خود می کشد که به دليل دور ماندن از منابع قدرت و ثروت همچنان خلوص نيت و رفتار خويش را حفظ کرده و در برابر هر گونه جور، فرياد آزادی خواهی و عدالت طلبی سر می دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران) خواستار آزادی بی قيد و شرط علی عزيزی با توجه به اتمام زمان بازداشت موقت وی است و بار ديگر اعتراض شديد خود را نسبت به برخوردهای قهرآميز حکومت با منتقدان بويژه دانشجويان بيان می کند و خواستار آزادی تمامی دانشجويان و فعالين سياسی دربند و مهيا ساختن فضای مناسب جهت بيان تمامی عقايد و ديدگاه ها می باشد.

انجمن اسلامی دانشجويان
دانشگاه صنعتی اميرکبير
(پلی تکنيک تهران)

۱۳ آذر ۱۳۸۶

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض شديد انجمن اسلامی اميرکبير به گذشت ۶۰ روز از بازداشت علی عزيزی، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016