جمعه 14 دی 1386

مهدی عربشاهی، دبير سياسی دفتر تحکيم ادامه بازداشت های دانشجويی را محکوم کرد، ادوار نيوز

عربشاهی: دانشجويان در دفاع از حقوق خود متحد و ثابت قدم هستند


ادوارنيوز: مهدی عربشاهی دبير سياسی دفتر تحکيم با محکوم کردن ادامه بازداشت دانشجويان طيف چپ،دانشجويان کرد،علی عزيزی عضو شورای مرکزی تحکيم و ممانعت در راه آزادی ۳ دانشجوی تبرئه شده پلی تکنيک، اين گونه رفتارهای حاکميت را نشاندهنده تلاش برای ايجاد جو ارعاب و انفعال در جنبش دانشجويی دانست.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت با اشاره به اينکه بيش از ۳۰ دانشجو و فعال دانشجويی هم اينک در زندان بسر می برند گفت: دانشجويان در دفاع از حقوق يکديگر متحد و ثابت قدم هستند و دفتر تحکيم وحدت در همين راستا خواهان رعايت حقوق شهروندی دانشجويان بازداشت شده است
عربشاهی گفت: اتهام دانشجويان بازداشت شده طيف چپ بصورت کلی اقدام عليه امنيت ملی اعلام شده است که اين اتهام همواره و در مناسبتهای مختلف به تمامی فعالان دانشجويی و سياسی وارد می شود اما انچه روشن است اين دانشجويان عليرغم برخورداری از حق قانونی برگزاری تجمع مسالمت آميز ، به دليل تلاش برای برگزاری تجمع بزرگداشت روز دانشجو در ۱۳ آذر ماه بازداشت شده اند.
دبير سياسی دفتر تحکيم وحدت نگهداری بازداشت شدگان در زندان انفرادی عدم اجازه ملاقات با خانواده و وکيل و عدم اجازه به برخی بازداشت شدگان برای تماس تلفنی با خانواده را مصداقهای بارز نقض حقوق قانونی بازداشت شدگان دانشجويی در آذر ماه امسال دانست.

عربشاهی با اشاره به آغاز امتحانات پايان ترم امسال گفت: متاسفانه دانشجويان بازداشتی بدليل زندانی بودن از حضور در امتحانات محروم شده اند و بدين شکل بازداشت شدگان عملا به ۱ ترم تعليق از تحصيل محکوم شده اند. عضو شورای مرکزی تحکيم ادامه داد: نهادهای امنيتی و قضايی عليرغم وعده ها ی قبلی حتی از آزادی امير مهرزاد دانش آموز سال سوم دبيرستان که در روز ۱۳ اذر ماه بازداشت شده است خوددداری کرده اند و اين دانش اموز نيز از شرکت در امتحانات دبيرستانی خود محروم مانده است.
مهدی عربشاهی به اخبار منتشره در خصوص وضعيت نامعلوم سعيد حبيبی،بهروز کريمی زاده و مهدی گرايلو اشاره کرد و ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعيت اين سه فعال دانشجويی خواهان مشخص شدن وضعيت ايشان شد.
عضو شورای مرکزی تحکيم گفت: بنابر اخبار منتشره آقای سعيد حبيبی عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت بعد از گذشت ۱ ماه هنوز هيچ تماسی با خانواده خود نداشته است. اين در حالی است که ايشان از فعالان با سابقه دانشجويی و صاحب کارنامه ای روشن در دفاع از حقوق و آرمانهای دانشجويان است و به همين سبب دفتر تحکيم وحدت خواهان پاسخگويی مسئولان امر نسبت به وضعيت نامشخص اين عضو سابق اتحاديه تحکيم می باشد.

عربشاهی با تاکيد بر عدم وجود مرزبندی خودی و غيرخودی در ميان فعالان دانشجويی گفت: دفاع از حقوق بشر و حقوق شهروندی و حقوق طبيعی دانشجويان با هر گرايش فکری وظيفه مسلم تمامی دانشجويان است و اتحاديه تحکيم از تمامی ابزارهای موجود برای تلاش در جهت آزادی دانشجويان چپ،کرد و اعضای بازداشتی عضو دفتر تحکيم وحدت استفاده خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم در ادامه به حضور دانشجويان کرد در تجمع بزرگ دانشجويی ۱۸ آذر ماه و متعاقب آن بازدااشت ۳ دانشجوی کرد سخنران در اين تجمع اشاره کرد و با انتقاد از کسانی که بدون درک عميق از واقعيات سياسی-اجتماعی جامعه ايران بر طبل ناسيوناليسم افراطی می کوبند خواستار تصحيح ديدگاه های مرکز نسبت به کردستان شد و گفت: تسلط اين ديدگاه سبب می شود هر تلاشی برای احقاق حقوق طبيعی اين بخش از ايران با انگ تجزيه طلبی سرکوب گردد.

دبير سياسی دفتر تحکيم وحدت با ابراز خوشحالی از رويش نسل جديدی از دانشجويان و روشنفکران کرد زبان که مباحث و انديشه های نوين سياسی را با دقتی و پشتکاری کم نظير دنبال می کنند و با پرهيز از هيجان و احساسات بدنبال يافتن راه حلی مسالمت آميز برای مطالبات خود هستند گفت: تجربه همکاری تحکيم با دانشجويان کرد در تجمع ۱۸ آذرماه را موفق ارزيابی می کنيم و معتقديم توجه به مطالبات بومی و منطقه ای نافی تعهد به تماميت ارضی ايران نمی باشد و ۳ دانشجوی کرد بازداشت شده در سخنرانی خود بر شعار ايران برای همه ايرانيان و عدم تجزيه طلبی تاکيد داشتند.
عربشاهی در همين راستا خواهان آزادی سهراب کريمی،فرشاد دوستی پور،جواد عليزاده و محمد صالح ايمن شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهدی عربشاهی همچنين به ادامه بازداشت علی عزيزی عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم اشاره کرد و گفت: علی عزيزی نزديک به دو ماه است که در بازداشت موقت بسر ميبرد ،اين در حالی است که طبق اخبار منتشره بازجويی های وی پايان يافته است و اميدواريم علی عزيزی هر چه سريعتر آزاد گردد.

عربشاهی در پايان به اخلال در روند آزادی دانشجويان پلی تکنيکی عليرغم تبرئه آنان اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد روند غير طبيعی و غير قضايی که از همان ابتدا بر اين پرونده حاکم بوده است به گونه ای است که حتی حکم تبرئه دانشجويان، موجبات آزادی آنان را فراهم نمی آورد. و شائبه وجود اراده ای غير قضايی در اين پرونده نکته ای است که در ۹ ماهه اخير مورد تاکيد فعالان دانشجويی بوده و عدم آزادی احسان منصوری،مجيد توکلی و احمد قصابان اين گمانه را تقويت می کند.

Copyright: gooya.com 2016