پنجشنبه 18 بهمن 1386

بيانيه انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در تجليل از بورقانی و اعتراض به لغو امتياز نشريات آريا و زنان

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با صدور بيانيه ای به اقدام غيرموجه و غيرقانونی هيات نظارت بر مطبوعات به لغو امتياز نشريات آريا و زنان اعتراض کرد.
متن بيانيه صادره که در پی نشست روز چهارشنبه ۱۷/۱۱/۸۶ اين نهاد مدافع مطبوعات انتشار يافت به شرح زير است:
انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با اندوه فراوان درگذشت ناگهانی زنده ياد احمد بورقانی از موسسان اين انجمن را به خانواده مطبوعات تسليت می‌گويد.
مطبوعات ايران طی يک دهه اخير مديون تلاش‌های بی وقفه آقای بورقانی در دفاع از حق انتشار آزاد مطبوعات، برخورداری از امنيت شغلی و حرفه‌ای و دادرسی عادلانه به هنگام طرح دعاوی حقوقی عليه مطبوعات است. زنده ياد بورقانی در پايداری بر سر تعهدات خود از مقام و موقعيتش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چشم پوشيد تا ناظر امواج سهمگين سرکوب و توقيف مطبوعات، بازداشت روزنامه نگاران و صدور احکام سنگين قضايی عليه آنها نباشد.
او با کارنامه‌ای درخشان در دفاع از آزادی بيان و مطبوعات به ديدار حق شتافت و جامعه مطبوعاتی کشور را در اندوه فقدان يکی از قهرمانان مدافع حقوق مردم فرو برد. روحش شاد باد.
در همين حال اما انجمن دفاع دفاع از آزادی مطبوعات طی چند هفته اخير شاهد ادامه سياست هيات نظارت بر مطبوعات در توقيف و لغو امتياز جرايد، بدون رعايت موازين قانونی و بر خلاف اصول مسلم تفکيک قوا بوده است.
لغو امتياز روزنامه آريا و مجله زنان به بهانه‌های غير موجه، آخرين اقدام هيات نظارت بر مطبوعات در ادامه اقدام‌های اين هيات برای پرش از قانون و قرار گرفتن در جايگاه قضاوت بر خلاف اصول مصرح در قانون اساسی بخصوص اصول ۳۶ و ۱۶۸ بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيکاری دهها روزنامه نگار، ايجاد ناامنی شغلی و حرفه‌ای و گسترش روحيه ياس و نوميدی در جامعه از پيامدهای اوليه چنين اقداماتی است.
جالب اينکه چنين محدوديت‌های عليه نشريات غير دولتی در حالی صورت می‌گيرد که هيات نظارت بر مطبوعات ضمن عدم پاسخگويی به صدها و بلکه هزاران متقاضی دريافت مجوز انتشار نشريه، بدون رعايت نوبت، برای نيروهای وابسته به دولت، مجوز انتشار روزنامه صادر می‌کند.
انجمن دفاع از آزادی مطبوعات بار ديگر در مورد عواقب وخيم اقدام های هيات نظارت بر مطبوعات هشدار می‌دهد و از مقام‌های عالی قضايی می خواهد که از تعرض اين هيات به حوزه حقوق قانونی اصحاب مطبوعات و وظايف قوه قضائيه جلوگيری کند.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات
چهارشنبه ۱۷/۱۱/۸۶

Copyright: gooya.com 2016