چهارشنبه 24 بهمن 1386

معلم تبعيدی در کما! نوروز

نوروز- شيرزاد عبداللهی: با گذشت حدود يک سال از اعتراضات گسترده معلمان ، اعمال مجازات های اداری عليه فعالان حقوق معلمان همچنان ادامه دارد. در اخرين تحول، هیأت رسيدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش ،طی حکمی مسعود کردپور دبير آموزش و پرورش و روزنامه نگار بوکانی را به شهرستان تکاب تبعيد کرد.

وی که بيش از ۲۰ سال سابقه تدريس در دبيرستان ها ومراکز پيش دانشگاهی شهرستان بوکان را دارد ، به اتهام تحريک معلمان برای نرفتن به کلاس در روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردين ۸۶ و همچنين مصاحبه با رسانه های داخلی و خارجی ، از سوی شعبه يک تجديد نظر رسيدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش به ۲ سال تبعيد به شهرستان تکاب محکوم شده است.

تاکنون تعدادی از معلمان شهرهای مختلف، به حکم هيات های رسيدگی کننده به تخلفات اداری کار کنان،در کنار مجازات هايی مانند انفصال از خدمت ، بازنشستگی پيش از موعد ، کسر گروه وکسر حقوق به تغيير محل جغرافيايی خدمت محکوم شده اند. .پيمان نودينيان معلم ديگر کرد اکنون دوران تبعيد خود را در يکی از روستا های زنجان می گذراند. هيات تخلفات اداری برای چند تن از معلمان همدان هم احکام مشابهی صادر کرده است. در اين ميان تبعيد حميد رحمتی دبير۳۷ ساله شهرضايی به ساری ابعاد غم انگيزی پيدا کرده و اين نگرانی روز به روز بيشتر تقويت می شود که سر انجامی فاجعه بار بيابد.

حميد رحمتی يکی از فعالان صنفی حقوق معلمان است که در مهر ماه امسال از شهرضای اصفهان به ساری تبعيد شد. روز ۱۰ بهمن در مسير مدرسه اش واقع در روستای فرح اباد ساری، مينی بوس حامل وی وتعداد ديگری از معلمان به شدت با يک دستگاه کاميون برخورد کرد . در اين سانحه حميد رحمتی به شدت زخمی شد و اکنون ۱۳ روز است که در حالت اغما به سر می برد.فعالان صنفی مسئوليت سلامتی او را به دوش کسانی می دانند که حميد را از شهر محل کار وزندگی اش به صورت ناخواسته تبعيد کرده اند.انها اين سانحه راتنها يک تصادف نمی دانند چراکه اين معلم به تصادف درساری حضور نداشت. رحمتی برای گردش وهواخوری به شمال نرفته بود.او با حکم اداری محکوم به اقامت در اين شهر بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداقل انتظاری که از مسولان وزارت آموزش و پرورش می رود ،کمک در جهت بازگشت سلامت اين معلم پر شور وعاشق است. او در بيمارستان شفای ساری بستری است و کادر درمانی نهايت تلاش خود را برای بهبود او انجام می دهند. اما طولانی شدن دوره کما ، همکاران ودوستان او را نگران کرده است.

در اين ميان، استقامت همسر فداکار او که از دبيران آموزش وپرورش است مثال زدنی است. شايد اعزام او با صلاحديد کادر درمانی وموافقت خانواده به تهران يا اصفهان وبستری کردن او در يک بيمارستان مجهز کمترين کاری است که اموزش وپرورش می تواند انجام دهد .قبل از اينکه دير شود بايد کاری کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معلم تبعيدی در کما! نوروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016