سه شنبه 21 اسفند 1386

کرباسچی: مردم به ترکيبی از ليست‌ها و چهره‌ها رأی می دهند، مهر

- فعالانه در صحنه انتخابات حاضر خواهيم بود

دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر اصلاح طلبان در مجلس هشتم در اقليت هم باشند به طور قطع کارآمدی و اثربخشی خود را خواهند داشت.
غلامحسين کرباسچی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ترکيب مجلس هشتم و نقش اصلاح طلبان در آن، حضور حداقلی اصلاح طلبان در مجلس هفتم را موفق ارزيابی کرد و گفت: ما در اين مجلس شاهد بوديم که فراکسيون اقليت در مقابل بسياری از برنامه های غيرکارشناسی ايستاد و حتی بسياری از عقلای اصولگرای مجلس - که تعداد آنها هم کم نبود - را با خود همراه ساخت و جلوی تصويب موارد غيرکارشناسی را گرفت.

وی در همين راستا افزود: هر صدايی اثر خود را دارد و هرچه ميزان اين صدا بيشتر باشد تأثيرگذاری آن نيز به همان مرتبه افزايش پيدا می کند.

اين فعال سياسی اصلاح طلب درباره احتمال پيروزی اصلاح طلبان در انتخابات آتی، فضای انتخابات برای فعاليت اصلاح طلبان را محدود خواند و گفت: نمی توان انتظار داشت موفقيت بالايی نصيب اصلاح طلبان شود.

دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: البته اگر اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم موفقيتی را به دست نياوردند نبايد نااميد شوند و بايد خود را برای انتخابات آتی تجهيز کنند.

کرباسچی در ادامه با تأکيد بر اينکه اگر مشارکت مردم در انتخابات مجلس هشتم بالای ۶۰ درصد باشد به طور قطع اکثريت اين مجلس از آن اصلاح طلبان خواهد بود، گفت: ما نسبت به پيروزی در انتخابات مجلس هشتم نااميد نيستيم و اميدواريم مردم ما با هوشياری لازم و درک شرايط امروز، پای صندوق ها حاضر شوند تا بدين ترتيب شانس اصلاح طلبان برای کسب کرسی های مجلس هشتم افزايش يابد.

اين فعال سياسی اصلاح طلب درباره وزن اصلاح طلبان برای تغيير اوضاع مجلس هشتم به نفع خود، گفت: بنده معتقدم اگر اصلاح طلبان وارد مجلس هشتم شوند ولو اينکه حضوری حداقلی داشته باشند می توانند تغييرات عمده ای در نگرش مجلس به امور ايجاد کنند.

دبيرکل حزب کارگزاران در ادامه در پاسخ به اين سئوال که مردم در روز ۲۴ اسفند به ليست احزاب و گروه ها رأی می دهند يا چهره های شاخص؟ گفت: بايد قبول کنيم که جامعه ما به لحاظ سياسی يک جامعه سازمان يافته نيست، يکی از دلايل اين عدم سازمان يافتگی نيز مخالفت هايی است که با تشکيل احزاب در کشور صورت می گيرد.

کرباسچی درباره اقبال مردم به ليست های ارائه شده نيز گفت: مردم در روز ۲۴ اسفند به ترکيبی از ليست احزاب و چهره های شاخص و معروف رأی می دهند و تجربه ما در تمامی انتخابات مجلس نشان می دهد که دو عامل "ليست احزاب و گروه ها" و "چهره های شاخص و معروف" همواره از اقبال بالای مردمی برخوردار بوده اند.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانيم اشخاص باتجربه را در احزاب مورد قبول مردم تقويت و حمايت کنيم احتمال موفقيتمان در انتخابات را افزايش داده ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فعال سياسی اصلاح طلب درباره نقش حزب کارگزاران سازندگی در ارائه ليست ۳۰ نفره اصلاح طلبان در حوزه انتخابيه تهران هم گفت: ما بر ارائه يک ليست ۳۰ نفره در تهران تأکيد داشتيم چون در ترکيب آراء و انجام يک مبارزه تمام عيار سياسی تأثيرگذار است.

دبيرکل حزب کارگزاران ادامه داد: به طور مثال اگر ما در تهران ۲۵ کانديدا را درنظر می گرفتيم و به مردم معرفی می کرديم اين به معنای اين است که از قبل ۵ کرسی را به جناح رقيب خود واگذار کرده ايم. ضمن اينکه ارائه يک ليست ۲۵ نفره مردم را در انتخاب ۵ کانديدای ديگر دچار سرگردانی می کند.

کرباسچی در واکنش به انتقاداتی که نسبت به کارآمد نبودن ليست اصلاح طلبان در مقابل ليست اصولگرايان مطرح می شود، گفت: در انتخابات مجلس نبايد ميان ترکيب يک جناح با جناح ديگر مقايسه انجام داد چون اصولاً ليست ها با برنامه می آيند .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کرباسچی: مردم به ترکيبی از ليست‌ها و چهره‌ها رأی می دهند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016