چهارشنبه 1 خرداد 1387

حمله تند کارگزاران به قاليباف، فردا

روزنامه کارگزاران طی گزارشی که حکايت از حضور افراد تندرو در تحريريه اين روزنامه دارد ضمن ارائه تحليلی وارونه از ديدار شهردار تهران با مراجع معظم تقليد به تخريب قاليباف پرداخت.

به گزارش «فردا»، در گزارش روزنامه کارگزاران که با عنوان « اصولگرای مزاحم می آيد» منتشر شده است، نويسنده اين يادداشت با تحليلی تخريبی سفر قاليباف به قم را سفری انتخاباتی عنوان نموده و نوشته است: «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران، دورخيز خود را برای شرکت در رقابت‌های دوره دهم انتخابات رياست‌جمهوری آغاز کرد.

اين روزنامه بدون توجه به لزوم ارتباط مسئولان و مديران کشور با علما و مراجع معظم تقليد در ارزيابی خود از ديدارهای شهردار تهران با مراجع نوشته است: قاليباف روز پنج‌شنبه هفته گذشته به قم سفر کرد تا حمايت مراجع تقليد را از عملکرد خود در شهرداری تهران کسب کند؛ هدفی که قاليباف در رسيدن به آن تا حدود زيادی موفق بود. آيات عظام بهجت، مکارم‌شيرازی، نوری‌همدانی، وحيد خراسانی، صافی‌گلپايگانی، موسوی‌اردبيلی، جوادی‌آملی و سبحانی از جمله مراجع و روحانيون بلندپايه قم‌نشين بودند که از توضيحات قاليباف درباره برنامه‌های انجام‌شده و در دست انجام مذهبی و دينی شهرداری تهران راضی شده و حمايت خود را از آنها اعلام داشتند.

از ديدگاه خبرنگار کارگزاران اين رضايت مراجع تقليد و روحانيون ارشد از قاليباف و اقدامات او اگرچه تنها در حوزه مسائل شهری تهران باقی ماند اما صاحب‌نظران مسائل سياسی آگاه هستند که در صورت قطعی شدن نامزدی فرمانده سابق نيروی انتظامی و شهردار کنونی تهران در انتخابات آينده رياست‌جمهوری، اين حمايت‌ها برگ برنده مبهمی برای او به حساب می‌آيند.

اين روزنامه همچنين در يادداشت ديگری با عنوان «دام اصولگرايانه» به انتقاد از نزديکی برخی اصلاح طلبان ميانه رو با اصولگرايان اصلاح طلب پرداخته و در تحليلی نوشته است: بين حدادعادل، لاريجانی و قاليباف هيچ فرقی نيست و رقابت اين افراد نبايد مايه دلخوشی اصلاح طلبان باشد!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين يادداشت همچنين با اشاره به سابقه خدمت قاليباف در سپاه و نيروی انتظامی، نويسنده وی را با ادبياتی قابل تامل لشگری ناميده و نوشته است: سردار قاليباف با تبليغات وسيعی ای که انجام داد، خطر بالقوه ای برای اصلاحات بود.

اين عضو تحريريه کارگزاران نيز در تحليلی وارونه با گلايه از طيف اصلاح طلبان متعادل به علت نزديکی به طيفی از اصولگرايان نوشته است: متاسفانه عده ای از دوستان اصلاح طلب نادانسته و ناخواسته - شايد هم دانسته و خواسته - به راهی می روند و در دامی می افتند که اصولگرايان می خواهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله تند کارگزاران به قاليباف، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016