دوشنبه 5 فروردین 1387

احتمال اجرای حکم اعدام حامد اکبری، يکی از بازداشت شدگان طرح امنيت اجتماعی، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

حامد اکبری از بازداشت شدگان، طرح موسوم به ارتقای امنيت اجتماعی که در ارديبهشت ماه بازداشت شده بود، اعدام می شود.

بنابرگزارشات رسيده، حامد اکبری که اتهامی چون توزيع مواد مخدر را در پرونده اش دارد به همراه ۲۰ تن ديگر از بازداشت شدگان، از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده است و قرار است حکم وی به زودی اجرا شود.

اکبری، که از زمان بازداشت خود تاکنون هيچ ملاقاتی را با خانواده اش نداشته است، هم اکنون در بند ۲- الف زندان اوين که تحت نظارت حفاظت اطلاعات سپاه است، نگهداری می شود. گفته می شود عدم اجرای حکم وی تاکنون، به دليل حراج اموالش از سوی دادگاه بوده است، اين در حالی است که طبق شواهد موجود و به ادعای افراد نزديک به اين زندانی ، اموال حامد اکبری ارثيه ی پدری او بوده است. با اين حال دادگاه انقلاب با اين استدلال که اموال اين جوان ۲۶ ساله از طرق غيرقانونی نظير فروش و توزيع مواد مخدر در سطح شهر تهران بدست آمده است، تابحال قسمتی از اموال او را ضبط کرده است.

همچنين به گفته ی منابع خبری، نيروهای امنيتی چندی پيش نامزد حامد اکبری را نيز بازداشت و به بند سپاه انتقال دادند. طبق بخشنامه حقوق شهروندی" تنها شخص متهم در مقابل مقامات قضايی پاسخگوست، و احضار يا جلب بستگان وی ممنوع است."

دور اول طرح ارتقای امنيت اجتماعی که مقابله با اراذل و اوباش نام گرفت، از ارديبهشت ماه سال گذشته آغاز و در مرحله اول منجر به بازداشت حدود ۱۴۰۰ تن در استان تهران شد. انتشار تصاويری از مقابله پليس با افراد موسوم به اراذل و اوباش، اعتراضات گسترده فعالان حقوق بشر و نهادهای حقوق بشری را در پی داشت. نيروهای انتظامی پس از بازداشت اين افراد، آنها را به سوله کهريزک انتقال دادند که بنا به گفته ی شاهدان عينی، حدود ۱۰ تن از بازداشت شدگان به دليل شرايط نامناسب بهداشتی و همچنين شکنجه های وارده در اين مکان، جان باختند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حامد اکبری به همراه هانی خواندار، از معدود افرادی هستند که با وجود گذشت حدود يکسال از زمان بازداشت، همچنان در سلول انفرادی و در شرايط بلاتکليفی نگهداری می شوند.

کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

Copyright: gooya.com 2016