پنجشنبه 22 فروردین 1387

اهدای قلم طلايی سال ۸۶ از سوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به خانواده احمد بورقانی، نوروز

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد: قلم طلايی سال ۱۳۸۶همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات به پاس تلاش‌های خالصانه زنده‌ياد احمد بورقانی در جهت آزادی بيان و مطبوعات به خانواده آن مرحوم اهدا خواهد شد.
متن بيانيه صادره که در پی نشست روز چهارشنبه ۲۱/۱/۸۷ شورای مرکزی اين نهاد مدافع مطبوعات انتشار يافت، به شرح زير است: انجمن دفاع از آزادی مطبوعات جايزه قلم طلائی سال ۱۳۸۶ خود را به پاس تلاش‌های خالصانه «معمار توسعه مطبوعات ايران» به زنده‌ياد احمد بورقانی از موسسان اين انجمن اهدا خواهد کرد. مطبوعات ايران طی دهه اخير مديون تلاش‌های بی‌وقفه احمد بورقانی در دفاع از آزادی، حق انتشار آزاد مطبوعات، برخورداری از امنيت شغلی و حرفه‌ای و دادرسی عادلانه به هنگام طرح دعاوی حقوقی عليه روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه است.

زنده‌ياد بورقانی در پايداری بر سر تعهدهای خود از مقام و موقعيت خويش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چشم پوشيد تا ناظر امواج برخورد و توقيف مطبوعات، بازداشت و زندانی کردن روزنامه‌نگاران و صدور احکام قضايی عليه اهالی مطبوعات نباشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او با کارنامه‌ای درخشان در روز سيزدهم بهمن‌ماه ۱۳۸۶ به ديدار حق شتافت و جامعه مطبوعاتی ايران را در اندوه فقدان يکی از قهرمانان مدافع آزادی و حقوق اساسی مردم فرو برد.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات همزمان با روز جهانی مطبوعات، جايزه قلم طلايی سال ۱۳۸۶ را طی مراسمی ويژه به خانواده زنده‌ياد احمد بورقانی تقديم خواهد کرد.

Copyright: gooya.com 2016