شنبه 31 فروردین 1387

وزير کشور: نسبت به مهاجرت‌های غير قانونی به ايران نگرانم، فارس

خبرگزاری فارس: وزير کشور گفت: به عنوان يک کارشناس مسايل اجتماعی که سه دهه در مسائل افغانستان تحقيق و مطالعه کرده ام، نسبت به مهاجرت‌های غير قانونی به جمهوری اسلامی ايران نگرانم و از اين رو از طرح وزارت کشور درخصوص ساماندهی مهاجرت های غيرمتعارف دفاع می کنم.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس مصطفی پورمحمدی، وزير کشور امروز شنبه در حاشيه همايش مهاجرت غير متعارف که در ساختمان اداره اتباع خارجی وزارت کشور برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران گفت: به عنوان يک کارشناس مسايل اجتماعی که سه دهه در مسائل افغانستان تحقيق و مطالعه کرده‌ام، نسبت به مهاجرت‌های غير قانونی به جمهوری اسلامی ايران نگرانم و از اين رو از طرح وزارت کشور درخصوص ساماندهی مهاجرت‌های غيرمتعارف دفاع می‌کنم.
وی افزود: معتقدم کسانی که نسبت به اين طرح جامع و علمی انتقاد می‌کنند تحت تاثير القائات کشورهای بيگانه و تحليل‌های ناقص چنين انتقادهايی را بيان می‌کنند.
وزير کشور با بيان اين که برخی معتقد بودند که اين طرح به پيشينه خوب جمهوری اسلامی ايران که بيش از سه دهه است به مهاجران اففانی کمک می‌کنند ضرر می‌زند و همچنين نسبت به مسايل اقتصادی و حقوق بشر اظهار نگرانی کردند، افزود: مطئمن باشيد طرحی که ما در وزارت کشور تهيه کرديم حداقل با لحاظ کردن چنين استدلال‌هايی سه پله جلوتر است.
پورمحمدی گفت: اين که ما تعدادی از مهاجران افغانی را در داخل کشورمان اسکان دهيم کمکی به افغانستان نمی‌کند بلکه معتقدم می‌توانيم با انجام يک سری اقدامات و کمک‌های خدماتی و رفاهی در داخل خود مرزهای افغانستان بيشتر به ثبات و پايداری اين کشور کمک کنيم.
وی طرح ساماندهی مهاجران را طرحی سخت و مشکل دانست و گفت: متاسفانه برخی کشورها مانند آمريکا و بعضی نهادهای بين المللی به جای اين که به وظيفه خود در خصوص مهاجران افغانی که به صورت قانونی و غير قانونی به ايران مهاجرت می‌کنند و اين مهاجرت‌ها تبعات بسياری را برای کشورمان به وجود آورده است، عمل کنند با فرافکنی می خواهند از انجام وظايف خود شانه خالی کنند و اقدامات خوب و انسان دوستانه ايران را ناديده می‌گيرند.
وزير کشور در ادامه با بيان اين که جمهوری اسلامی ايران با درک درست و صحيح از موقعيت مردم افغانستان اقدامات بسيار خوب و بشردوستانه‌ايی را در ارتباط با مهاجران افغانی انجام داده است، تصريح کرد: وزارت کشور طرح بسيار خو ب و قوی را برای ساماندهی مهاجران افغانی طراحی کرده و تاکنون چند مرحله از آن را با موفقيت انجام داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير کشور با دفاع مجدد از اين طرح گفت: با پيشينه‌ايی که از روابط دولت و ملت افغانستان دارم اجرای اين طرح به نفع دولت و ملت افغانستان است.
پور محمدی اجرای طرح‌های ساماندهی و کنترل در مرزهای جمهوری اسلامی با افغانستان را برای جلوگيری از مهاجرت‌های غير قانونی، موفق و تاثيرگذار دانست و گفت: اما معتقدم که برای جلوگيری از اين پديده همچنان بايد با قدرت به تقويت مرزهای خود بپردازيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير کشور: نسبت به مهاجرت‌های غير قانونی به ايران نگرانم، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016