پنجشنبه 5 اردیبهشت 1387

امضاء ۱۵ سند همکاری بين ايران و ونزوئلا، مهر

جمهوری اسلامی ايران و ونزوئلا ۱۵ سند همکاری در بخشهای مختلف بويژه صنعتی و اقتصادی در کاراکاس امضاء کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پايگاه اطلاع رسانی وزارت صنايع و معادن علی اکبر محرابيان در مراسم پايانی کميسيون مشترک همکاری های اقتصادی ايران و ونزوئلا ، اتحاد ميان دو کشور ايران و ونزوئلا را خدشه ناپذير دانست.

وزير صنايع و معادن تاکيد کرد: اين اتحاد با اراده ملت و رهبران دو کشور از ريشه های اعتقادی عميقی برخوردار است و به زودی در همه ابعاد بويژه در صحنه های اقتصادی، صنعتی، علمی و فنی گسترش می يابد.

وی با بيان اينکه هيئت های کارشناسی دو کشور در اين نشست به يک توافق مهم که منشا تحولات بزرگ در سطح روابط دو کشور خواهد بود، دست يافتند، تاکيد کرد: موافقت درباره طرح توسعه محور آبپوره - اورينوکو در ونزوئلا در چارچوب مشخص از مهمترين اين توافقات است.

محرابيان افزود: توافق برای همکاری در بخشهای انرژی و مسکن، ساخت واحدهای مسکونی، ساخت کارخانه سيمان در استان لارا، تاسيس مجتمع های شکر، تاسيس شرکت مشترک قطعه سازی ادوات کشاورزی و تراکتور، تاسيس شرکت مشترک برای صنايع پائين دستی آلومينيوم، توليد ماشين آلات لبنيات، انتقال دانش فنی قطعات پلاستيک و ساخت کارخانجات مربوطه، ساخت کارخانه های ماشين ابزار و توليد ماشينهای بازيافت از جمله موارد مهم در اسناد امضا شده ميان ايران و ونزوئلا در پنجمين نشست مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور است.

وی در ادامه با اشاره به تشکيل کميته ويژه برای سازماندهی و نهايی کردن سند توسعه محور آبپوره – اورينوکو تصريح کرد: اين سند به عنوان يک سند تکميلی برای کشور ونزوئلا از جمله يادداشت تفاهم مهمی است که به امضای دو طرف رسيده است و با راه اندازی اين محور صنعتی تا سال ۲۰۱۳ شاهد تحول اساسی در ساختار اقتصادی و صنعتی ونزوئلا خواهيم بود.

وزير صنايع و معادن همچنين برنامه ريزی به منظور اجرايی کردن سياستها و هدفگذاری ها را از ديگر موافقننامه های دو طرف در اين نشست عنوان کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين در اين نشست نيکلاس مادورو وزير امورخارجه ونزوئلا هم با اعلام اينکه امضای اين اسناد نشان دهنده عمق دوستی و انسجام بيشتر دو کشور است، گفت:‌ توافقات به عمل آمده در اين نشست نشان داد که مردم ايران و ونزوئلا تلاشهای جديدی را برای پيشرفت، توسعه، استقلال و آزادی از بيگانگان و ابرقدرتها بويژه آمريکا آغاز کرده اند.

رود ولفو سانس وزير صنايع پايه ونزوئلا هم با اشاره به اينکه امضای اسناد ميان ايران و ونزوئلا، خوشبختی را به فقرای اين کشور بويژه در بخش ساخت مسکن هديه می کند، گفت: دولت جمهوری بوليواری ونزوئلا برای رسيدن به توسعه و رفاه مردم خود از هيچ تلاشی برای استفاده از تجربيات علمی، فنی و صنعتی ايران دريغ نخواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ سفر وزير صنايع ومعادن جمهوری اسلامی ايران وهيئت همراه به ونزوئلا فردا با انجام مرحله پايانی اين سفر به اتمام می رسد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امضاء ۱۵ سند همکاری بين ايران و ونزوئلا، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016