جمعه 6 اردیبهشت 1387

سناتورهای دموکرات آمریکا اوپک را تهدید کردند، شانا

تعدادی از اعضای دمکرات کنگره آمریکا با انتقاد از سیاست های دولت بوش در برابر اوپک، کشورهای عضو اوپک را به متوقف کردن قراردادهای تسلیحاتی، در صورت عدم افزایش تولید نفت، تهدید کردند.


به گزارش شانا به نقل از سایت شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا، چند سناتور دموکرات آمریکایی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) را تهدید کردند که در صورتی که تولید نفت را افزایش ندهند قراردادهای فروش تسلیحات را متوقف می کنند.

سناتورهای آمریکایی در بیانیه ای اعلام کردند که اگر کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و دیگر اعضای اوپک - که قراردادهای چند میلیارد دلاری خرید تسلیحات با آمریکا امضا کرده اند - تولید نفت را افزایش ندهند، کنگره آمریکا متوقف کردن این قراردادها را بررسی می کند.

چارلز شومر، بایرن دورگان، باب کیسی، امی کلابوچار و برنی ساندرس که به ترتیب از ایالت های نیویورک، داکوتا شمالی، پنسیلوانیا، مینه سوتا و ورمونت در مجلس سنای آمریکا حضور دارند، این بیانیه را منتشر کرده اند.

در بیانیه این سناتورهای عضو حزب دموکرات آمریکا آمده است: در حالی که آمریکایی ها بیش از همیشه برای پر کردن باک خودروهای خود پول پرداخت می کنند، واضح است که تولید نفت کشورهای عضو اوپک کمتر از ظرفیت واقعی آن ها است.

سناتورهای آمریکایی در بیانیه خود همچنین از سیاست های دولت بوش در برابر برخی از کشورهای عضو اوپک انتقاد کرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه بیانیه آن ها آمده است: قیمت بالای نفت بر مصرف کنندگان آمریکایی تاثیر گذاشته است و آن ها مجبور هستند که از سوخت خودرو تا خواروبار پول بیشتری بپردازند. به رغم مشکلات اقتصادی مالیات دهندگان آمریکایی، دولت بوش در برابر به اصطلاح متحدان عضو اوپک موضع سختی نگرفته است و با آن ها قراردادهای سنگین تسلیحاتی امضا کرده است.

گفتنی است قیمت نفت طی روزهای اخیر رکورد تاریخی بیش از 119 دلار در هر بشکه را تجربه کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سناتورهای دموکرات آمریکا اوپک را تهدید کردند، شانا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016