دوشنبه 20 خرداد 1387

کميته بازنگری قانون انتخابات تشکيل شد، ايرنا

تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا): معاون سياسی وزارت کشور از تشکيل سه کميته تخصصی در ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: کميته اول برای بازنگری قانون انتخابات، کميته دوم برای اخلاق انتخاباتی و کميته سوم برای رايانه ای شدن انتخابات تشکيل شده است.
" عليرضا افشار " در پايان جلسه کميته تدوين و ترويج منشور اخلاقی انتخابات با بيان اينکه با استفاده از تجارب چند انتخابات گذشته اين سه کميته تخصصی در ستاد انتخابات تشکيل شده است، افزود: اولين جلسه کميته تدوين و ترويج منشور اخلاقی انتخابات در دوره جديد به منظور پيشگيری از تخلفات انتخاباتی با حضور نمايندگان نهادهای ذيربط در محل ستاد انتخابات کشور برگزار شد.
به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ معاون سياسی وزارت کشور اعضای کميته تدوين و ترويج منشور اخلاقی انتخابات را به شرح زير نام برد: صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، شورای سياستگزاری ائمه جمعه، دفتر تبليغات حوزه علميه قم، مرکز رسيدگی به امور مساجد، ستاد احياء امر به معروف و نهی از منکر، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، خانه احزاب، شورای نگهبان، قوه قضائيه، نيروی انتظامی، مرکز پژوهش های مجلس، نهاد نمايندگی ولی فقيه در دانشگاه ها، سازمان شهرداری ها، شورای فرهنگ عمومی.
افشار اضافه کرد: کميته منشور اخلاقی انتخاباتی در دو بخش تدوين و ترويج فعاليت دارد .
وی گفت: موضوع بازنگری و تدوين منشور جامع برای اخلاق انتخاباتی در قالب يک پروژه به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم واگذار شد.
وی تأکيد کرد: هر چند رايانه ای شدن به سلامت انتخابات کمک می کند خصوصاً امکان دخالت مجريان را به حداقل می رساند، اما بداخلاقی های انتخاباتی با تکنولوژی برطرف نمی شود، به همين دليل بايد برنامه هايی برای بالا بردن اخلاق انتخاباتی در کشور به اجرا درآيد و ارتقاء فرهنگ عمومی، تقويت سيستم نظارتی و نظام برخورد با تخلفات از نقش و اهميت بيشتری برخوردار شوند.
افشار از تشکل های غيردولتی، مطبوعات، هیأت ها، جمعيت ها، گروه های فرهنگی، احزاب و ساير نهادهای مردمی خواست با پيگيری بايد ها و نبايدها در انتخابات و ايجاد فضای مناسب مبتنی بر تعاليم اسلامی کاری کنند تا اخلاق انتخاباتی بعنوان عرف اجتماعی از سوی آحاد جامعه مورد توجه و احترام قرار گيرد و بعنوان يک مطالبه عمومی از دست اندرکاران و شرکت کنندگان در انتخابات مطرح شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون سياسی وزارت کشور با بيان اين که اگر قرار بود تکنولوژی جلوی تخلفات و بداخلاقی ها را بگيرد غرب تا کنون به اين هدف دست يافته بود تأکيد کرد: ما در هر امری نياز به زيرساخت های فرهنگی در جامعه و هدايت افکار عمومی برای رعايت مقررات و مشارکت ملی داريم.
رييس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: ترويج اخلاق انتخاباتی از وظايف فراموش شده دستگاه های فرهنگی، تبليغی، حوزه های علميه و مراکز آموزشی است و وزارت کشور صرفا پيگيری موضوع را برای هر چه سالمتر برگزار شدن انتخابات برعهده دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کميته بازنگری قانون انتخابات تشکيل شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016