شنبه 14 اردیبهشت 1387

وزارت اطلاعات: ضربه به شبکه رانت‌خواری و کلاهبرداری زمين و مسکن، ايسنا

روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) عناصر اصلی يک شبکه فساد و کلاهبرداری در امر مسکن و زمين که مدتی در برخی استان‌ها از جمله استان تهران مشغول فعاليت بوده و از طريق زد و بند، پرداخت رشوه، جعل و ... بيش از ده‌ها ميليارد تومان مال نامشروع کسب کرده بودند شناسايی و با اجازه مقامات قضايی بازداشت شدند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اعضای اين باند با تبانی و برقراری روابط غيرمتعارف از قبيل پرداخت رشوه و جعل اسناد، احکام، سربرگ و مهر نهادها و سازمان‌های ذيربط و اعمال نفوذ در معاملات و مزايده‌های رسمی، اراضی بيت‌المال را در اختيار خود گرفته و با ادعای ساخت منازل ارزان‌قيمت، اقدام به کلاهبرداری نموده و هزاران نفر را با مشکل مواجه ساخته‌اند.

بر اساس اين گزارش عناصر اين باند با تشکيل شرکت‌های صوری، مجوز ساخت حدود ۴۷۰۰ واحد مسکونی را اخذ و اين ۴۷۰۰ واحد را به بيش از ۱۴۰۰۰ نفر پيش‌فروش نموده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از اين باند زمين‌خوار و کلاهبردار علاوه بر اسناد مثبته جرم از قبيل ابزار جعل، انواع مهرهای جعلی و اوراقی با سربرگ‌های دولتی، اسلحه، دستبند، باتوم، گاز اشک‌آور، چراغ گردان ويژه پليس و ... که برای مرعوب نمودن طلبکاران و طرفين معاملات استفاده می‌شده کشف و ضبط گرديده است.

پرونده اين شبکه فساد در دادگستری تهران در حال رسيدگی است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزارت اطلاعات: ضربه به شبکه رانت‌خواری و کلاهبرداری زمين و مسکن، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016