چهارشنبه 25 اردیبهشت 1387

خودداری دادگستری همدان ار انتقال پرونده زهرا بنی يعقوب به تهران، کانون زنان

کانون زنان ايرانی :دادگستری همدان پس از دوماه که از صدور دستور ديوانعالی کشور برای انتقال پرونده دکتر زهرابنی يعقوب به تهران می گذرد ،همچنان از ارسال پرونده خودداری می کند.

ابوالقاسم بنی يعقوب ،پدر دکتر زهرا در گفت و گو با کانون زنان ايرانی با استناد به کپی نامه شعبه بيستم ديوانعالی کشور که در دست داشت ،گفت :" نامه ديوانعالی کشور با شماره ۲۰۶۷۱ در تاريخ پانزدهم اسفندماه سال گذشته صادر شده است اما پس از دو ماه همچنان مسوولان دادگستری همدان از وجود چنين نامه ای اظهار بی اطلاعی و از انتقال پرونده به تهران امتناع می کنند."

يکی از قاضی های دادگستری همدان در پاسخ به پيگيری های مکرر پدر زهرا برای انتقال پرونده دخترش به دادگستری تهران گفته است::"چرا قصد انتقال پرونده را به تهران داريد؟ شما به اتفاق وکلايتان بياييد همين جا با حضور بسيجی ها ،ماموران ستاد امربه معروف و متهمان به قتل مذاکره کنيم تا موضوع حل وفصل شود."

پدر دکتر زهرا می گويد :"مسوولان دادگستری همدان به گونه ای در باره حل و فصل اين پرونده و صلح و سازش ما با متهمان سخن می گويند که انگار موضوع ، يک دعوای کوچک شخصی است."

زهرا بنی يعقوب، ۲۷ ساله ، متولد و ساکن تهران ، رتبه ی ۲۶ کنکور سراسری رشته پزشکی و فارغ التحصيل دانشکده پزشکی تهران در سال ۱۳۸۵، که در حال انجام داوطلبانه طرح خدمات پزشکی برای مناطق محروم کشور بوده است، روز جمعه مورخ ۲۰/۷/۱۳۸۶ ساعت ۱۰ صبح در محوطه پارک همدان به همراه نامزد خود توسط ماموران ستاد امربه معروف به دليل نامشخص بودن وضعيت تاهل، به ستاد منکرات انتقال می يابد وپس از ۴۸ ساعت بازداشت ، ماموران با جسم بی جان وی در راهروی بازداشتگاه مواجه ميشوند. از طرف مسئولان ستاد، علت مرگ خودکشی اعلام ميشود. اما وجود تناقضات موجود دراظهارات مسئولان ذيربط و اقدامات ماموران ستاد به همراه وجود روابط غير منطقی در شکل گيری حادثه ، احتمال وقوع قتل جدی است.

به گفته پدر دکتر زهرا ،هيچ کدام از متهمان قتل دخترش در زندان نيستند و هرکدام با وثيقه های سبک يکی-دو ميليونی آزادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خانواده دکتر زهرا با اين اعتقاد که روابط شخصی متهمان در همدان با مسوولان قضايی اين شهر بر روند پيگيری پرونده فرزندشان تاثير نامطلوب خواهد گذاشت ،خواهان انتقال اين پرونده به تهران شده اند.

برادر زهرا نيز می گويد :"ما به خودکشی اعتقاد نداريم ، می گوييم زهرا به قتل رسيده است وبا همين اتهام از ستاد امر به معروف همدان شکايت کرديم چون دلايل و شواهد بسياری وجود دارد و ضميمه پرونده است که نشان می دهد قتل صورت گرفته است .ما می دانيم که در دادگاه همدان نتيجه ای نخواهيم گرفت . اميدواريم پرونده به تهران منتقل شود.هرچند که نمی دانيم در دادگاه تهران چه نتيجه ای حاصل خواهد شد."

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خودداری دادگستری همدان ار انتقال پرونده زهرا بنی يعقوب به تهران، کانون زنان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016