دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

روح‌الله حسينيان: عامل قتل‌های زنجيره‌ای وابسته به جريان دوم خرداد بود، وزارت کشور دولت اصلاحات به آشوب‌های ۱۸ تير دامن می‌زد، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: معاونت وزارت کشور دولت اصلاحات ستادی بود که سعی می‌کرد مسائل کوی دانشگاه را دامن زده و با تحريک و راهنمايی برخی، غائله ۱۸ تير را طولانی کند.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، روح‌الله حسينيان رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز دوشنبه با حضور در نشست «آن‌سوی دوم خرداد» که از سوی بسيج دانشجويی دانشکده حقوق و علوم سياسی دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی در نقد مبانی تفکر و انديشه اصلاحات گفت: در جريان دوم خرداد طيفی وجود داشت متشکل از کسانی که به مبانی فکری آنها التقاطی با رگ‌ و ريشه‌های ليبراليسم بود و طيف ديگری نيز وجود داشتند که اصولاً از مبانی فکری و انديشه‌ای اطلاعی نداشتند.
وی افزود: اتفاق عجيبی که در جريان اصلاحات بوجود آمد اين بود که کسانی شعار ليبراليسم را سر دادند که پيش از اين در اوايل انقلاب با ديدگاه و مبانی چپ‌گرايانه و گرايش‌های مارکسيستی داشتند.
حسينيان با اشاره به اينکه از استراتژی‌های جريان دوم خرداد در عرصه سياست خارجی درگيری با ابرقدرت‌ها و کشف کشورهای ذره‌بينی بود خاطرنشان کرد: مثلاً در اين دوره با کشوری مانند بورکينافاسو ارتباط برقرار کرده بودند که اگر ذره‌بين هم روی نقشه قرار دهند نمی‌توانند آن را کشف کنند.
وی با اشاره به تسخير لانه جاسوسی از سوی دانشجويان که برخی از آنها بعدها به جريان دوم خرداد پيوستند، به عنوان يکی از نمونه‌های درگيری با ابرقدرت‌ها گفت: من از اين اقدام شجاعانه که حفاظی برای انقلاب بود قاطعانه دفاع می‌کنم اما برخی از اين دانشجويان که بعدها به دوم خرداد پيوستند، ابراز پشيمانی کرده و با همان گروگان‌ها به مذاکره نشسته و با يکديگر نوشيدنی خوردند.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با بيان اينکه اين مقدار تغيير و تبدل پيش آمده برای برخی افراد طيف دوم خرداد بسيار عجيب است، تصريح کرد: در همين تغيير مواضع اصول و ارزش‌های ليبراليسم شکل پيدا کرد که يکی از اصرارهای آنان اين بود که می‌خواستند ميان جمهوريت و اسلاميت نظام تفکيک کرده و وزن جمهوريت را در اين ميان افزايش دهند، و اين در حالی بود که جمهوريت نظام ما عارت گرفته از مبانی تفکر غرب نبود بلکه جمهوريتی بود که در متن متون دينی نهفته است.
حسينيان با بيان اينکه يکی از اصول ارزشی دوم‌ خردادی‌ها که در روزنامه‌هايشان بسيار بر آن تأکيد داشتند، تکثرگرايی و پلوراليسم دينی بود، تصريح کرد:‌ بسياری از مقالات روزنامه‌هايی نظير صبح امروز، خرداد و ... به تبليغ همين امر اختصاص داشت.
وی تأکيد کرد: اعضای اين طيف می‌خواستند تفسير واحد امام خمينی(ره) درباره اسلام، انقلاب و حدود و ارزش‌ها را کم‌رنگ کنند و به همين جهت بود که اعلام کردند انديشه امام متعلق به موزه‌های تاريخ است.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اينکه تفکر اين طيف حتی در مورد استقلال نيز به اين شکل بود، افزود: روزنامه صبح امروز زمانی مقاله‌ای را انتشار داد که در آن نوشته بود چه کسی گفته استقلال خوب است؟
حسينيان با بيان اينکه دوم‌خردادی‌ها از سکولاريسم حمايت می‌کردند، خاطرنشان ساخت: اين در حالی است که عليرغم ادعای اين طيف مبنی بر پيروی از امام خمينی(ره)، تمام پيام امام، اسلام سياسی بود.
وی افزود: دليل اين افراد برای جدا شدن دين از سياست در ايران اين بود که با مغالطه سعی می‌کردند اين چنين وانمود کنند که پس از حاکميت اسلام بر ايران، ارزش‌های دينی ميان مردم کم‌رنگ شده است، حال آنکه اين گفته دروغی واضح و آشکار است.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال دانشجويی مبنی بر اينکه اگر شما اطلاعات داشتيد چرا هم اکنون به فکر حرف زدن در اين باره افتاده‌ايد و در گذشته چنين سخنانی را نمی‌گفتيد؟، تصريح کرد: من هيچگاه سکوت نکرده‌ام بلکه همواره سخنان خود را حتی در دوران حاکميت دوم خرداد گفته‌ام و به همين دليل بود که مورد حمله و تخريب قرار گرفتم.
دانشجوی ديگری نقش سيد محمد خاتمی رئيس جمهور سابق کشورمان را در جريان غائله ۱۸ تير جويا شد که حسينيان پاسخ داد:‌ تا آنجا که من اطلاع دارم و برخی اسناد را در اين زمينه مشاهده کرده‌ام، برای آقای خاتمی در جريان ۱۸ تير نقش منفی احساس نمی‌کنم.
وی افزود: بنده با تفکر آقای خاتمی مخالف هستم اما معتقدم که خاتمی اهل توطئه نبود و در اين مسائل دخالتی نداشت بلکه در معاونت وزارت کشور دولت اصلاحات ستادی بود که سعی می‌کرد مسائل کوی دانشگاه را دامن زده و با تحريک و راهنمايی برخی، اين غائله را طولانی کند.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: عامل قتل‌های زنجيره‌ای وابسته به جريان دوم خرداد بود و کسی است که قبل و بعد از آقای خاتمی در وزارت اطلاعات مورد حمايت جبهه دوم خرداد است.
به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، روح‌الله حسينيان رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز دوشنبه با حضور در نشست «آن‌سوی دوم خرداد» که از سوی بسيج دانشجويی دانشکده حقوق و علوم سياسی دانشگاه تهران برگزار شد به سؤالات دانشجويان درباره موضوعات گوناگون پاسخ داد.
وی در پاسخ به اين سؤال که چرا مردم پس از دوران سازندگی به دوم خرداد روی آوردند؟ اظهار داشت: همچنانکه مقام معظم رهبری فرمودند، آنچه دوم خرداد را به وجود آورد يک حماسه بود اما عامل به وجود آمدن ۲ خرداد عملکرد مربوط به دوران پيش از آن بود و در آن دوره کج‌روی‌هايی وجود داشت که نتيجه آن رويگردانی مردم از دوران سازندگی بود.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: اما متأسفانه برخی از اين حماسه مردم سوءاستفاده کرده و تلاش کردند مبانی فکری خود را حاکم کرده و جريان انقلاب را منحرف کنند.
حسينيان در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال دانشجويی مبنی بر اينکه آيا شما در قتل‌های زنجيره‌ای دست داشتيد يا خير؟، اظهار داشت: نه من دست نداشتم و می‌توانم برای اثبات صحبت خود قسم بخورم.
وی افزود: کسانی بايد در ماجرای قتل‌های زنجيره‌ای دست داشته باشند که در آن دوره کاره‌ای بوده باشند و يا معاون وزيری بوده و يا اينکه در مقام قضاوت بوده باشند.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بيان اينکه عده‌ای قتل‌های زنجيره‌ای را به وجود آورده و سپس انگشت اتهام خود را به سوی عده‌ای ديگر نشانه رفتند، تصريح کرد: پس از آنکه بنده در برنامه چراغ به اين موضوع پرداخته و سخنانی در مورد عوامل آن مطرح کردم، عده‌ای مرا به دست داشتن در اين ماجرا متهم کردند.
حسينيان با اشاره به حمايت‌های خود از سيد محمد خاتمی در جريانات انتخابات دوره هفتم رياست جمهوری، اظهار داشت: شبی که آقای خاتمی پيروز شد بسياری از دوم خردادی‌ها در تماس با من، اين پيروزی را تبريک گفتند، اما در همين زمينه فردی به من گفت که خود آقای خاتمی خوب است اما مطمئن باشيد که اطرافيان وی معتقد به نظام نبوده و خواهان به خطر انداختن امنيت نظام هستند.
وی در ادامه در خصوص نقش سعيد امامی در جريان قتل‌های زنجيره‌ای، با بيان اينکه دشمنی‌ها نسبت به سعيد امامی مربوط به قبل از انتخابات دوم خرداد ۷۶ بود، خاطرنشان ساخت: بنده بعد از برنامه چراغ نيز گفتم که عامل قتل‌های زنجيره‌ای وابسته به جريان دوم خرداد بوده و کسی است که قبل و بعد از آقای خاتمی در وزارت اطلاعات مورد حمايت دوم خرداد است.
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تأکيد بر اينکه سعيد امامی در اين جريان هيچ نقشی نداشت، افزود: ‌سعيد امامی در اين دوران کاره‌ای نبود و پستی در اختيار نداشت.
حسينيان در پاسخ به اين سؤال دانشجويی مبنی بر اينکه آيا با توجه به ظلم‌های صورت گرفته در حق سعيد امامی، نبايد از او رفع اتهام شود؟، گفت: من در سخت‌ترين شرايط در اين زمينه عکس‌العمل نشان داده‌ و از ايشان حمايت کرده‌ام و در مراسم ختم وی نيز به همين دليل شرکت کردم.
وی در پاسخ به سؤال ديگری در خصوص ادعاهای عبدالله شهبازی مبنی بر بهائی بودن سعيد امامی تأکيد کرد:‌حرف‌های آقای شهبازی به هيچ وجه مستند نبوده و کتاب‌های ايشان بر مبنای توهم توطئه نوشته شده است.
وی افزود: سعيد امامی نه تنها سابقه بهائی‌گری ندارد بلکه ايشان اهل روستای آباده هستند و پدربزرگ ايشان که سازنده مسجد امام حسن در همين روستا است روحانی بوده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بيان اينکه آقای شهبازی در مورد خود من نيز گفته بود که حسينيان متولد روستايی است که مرکز بهائيون بوده، تصريح کرد: اولاً اصل اين مطلب دروغ است چرا که روستای ما روستای افراد متعصب دينی بود و تنها در سال ۱۳۳۴ دو خانواده در آن متهم به بهائی‌گری بودند، اما همين دو خانواده در مسجد اعتراف کردند که مسلمان هستند.
حسينيان با اشاره به اينکه شهبازی زمين و آسمان و دروغ و راست را به هم می‌چسباند و نوشته‌هايش بر مبنای تخيلات است افزود: پدر سعيد امامی زنده است و انشاالله به زودی خاطرات وی از سوی مرکز اسناد و انقلاب اسلامی چاپ خواهد شد.
وی با بيان اينکه دايی سعيد امامی در دوران رژيم پهلوی، رايزن نظامی ايران در آمريکا بوده است، افزود: اما اين سبب نمی‌شود که به واسطه آن سعيد امامی را به بهائی‌گری متهم کنيم.
حسينيان در پاسخ به اين سؤال که چرا مسئولين قتل‌‌های زنجيره‌ای را بررسی نمی‌کنند گفت: شايد مسئولين دغدغه‌ای در اين زمينه ندارند.

Copyright: gooya.com 2016