پنجشنبه 18 مرداد 1386

۹ دانشجوی در بند شب گذشته با قيد وثيقه آزاد شدند، اميرکبير

کليه ۹ دانشجويی که برايشان قرار وثيقه صادر شده بود روز گذشته آزاد شدند و مورد استقبال گرم خانواده و دوستانشان قرار گرفتند.

بهاره هدايت، علی وفقی، محمد هاشمی و علی نيکونسبتی، ۴ نفر از ۶ عضو بازداشت شده شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت مقابل دانشگاه اميرکبير در تحصن آرام روز ۱۸ تير، عبدالله مومنی، بهرام فياضی، مرتضی اصلاحچی و مجتبی بيات از افرادی که در دفتر سازمان دانش آموختگان(ادوار تحکيم) بازداشت شده بودند و همچنين امير يعقوبعلی، از دانشجويان فعال در کمپين يک ميليون امضا، روز چهارشنبه با سپردن وثيقه آزاد شدند.

گفتنی است قاضی حداد آزادی اين افراد را به مناسبت ۲۷ رجب، معبثت پيامبر اکرم (ص)، دانسته بود. وی همچنين گفته بود: قصد ما تنبيه نبوده بلکه تنبه اين افراد بوده و برخورد ما با دانشگاه نيز برخورد سلبی نبوده است و انشاءالله در آينده تعامل بيشتری با دانشجويان خواهيم داشت.

بدين ترتيب کليه بازداشت شدگان روز ۱۸ تير به جز مهدی عربشاهی و حنيف يزدانی، دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، آزاد شدند. محسنی اژه ای، وزير اطلاعات، طی اظهار نظری اعلام کرده تحقيقات از دانشجويانی که آزاد نشده اند همچنان ادامه دارد. اکثر بازداشت شدگان در بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين و در سلول های انفرادی نگهداری می شدند.

جالب آن که به علت انتظار و تجمع خانواده های اين دانشجويان در بند در مقابل درب زندان اوين، هر يک از دانشجويان آزاد شده توسط مأموران اطلاعات به نقطه ای از شهر برده شده و در آنجا رها شده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در صبحگاه ۱۸ تير در مقابل درب دانشگاه اميرکبير تحصن کرده و خواهان آزادی دانشجويان در بند اميرکبير بودند که بلافاصله توسط نيروهای امنيتی و انتظامی بازداشت شدند. اکنون پس از گذشت نزديک به يک ماه از بازداشت اعضای دفتر تحکيم و ادوار، در حالی که پس از گذشت بيش از ۹۰ روز احمد قصابان، مجيد توکلی، و احسان منصوری، ۳ دانشجوی شکنجه شده دانشگاه اميرکبير، همچنان در بند ۲۰۹ در بازداشت به سر می برند، اين افراد با قيد وثيقه آزاد شدند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۹ دانشجوی در بند شب گذشته با قيد وثيقه آزاد شدند، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016