شنبه 4 خرداد 1387

فرمانده انتظامی استان کرمان: ربايندگان امام‌ جمعه فهرج و تبعه ژاپنی، آزادی يک محکوم به اعدام را خواستار شده‌اند، ايسنا

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: محور برنامه‌های امسال نيروی انتظامی، پيشگيری از وقوع جرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه کوير، سردار "محمدرضا اسحاقی" در اولين نشست خبری سال جاری در جمع خبرنگاران، گفت: مشخص شده که ۷۰ درصد مجرمان هنگام ارتکاب به جرم هيچ آگاهی نسبت به عمل و عواقب آن نداشته‌اند.

وی تصريح کرد: موضوع آموزش همگانی از جمله اقدامات گسترده‌ای است که در سطوح مختلف جامعه انجام خواهد شد و همچنين در راستای تکميل طرح ارتقاء امنيت اجتماعی، موضوع انضباط بخشی به بخش ترافيک شهری و جاده‌ای در استان تقويت می‌شود، به طوری که ۳۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای را در سال گذشته شاهد بوديم.

به گزارش ايسنا، فرمانده انتظامی استان کرمان همچنين در مورد ربوده شدن امام جمعه فهرج و نيز يک تبعه ژاپنی ربوده شده در اين شهرستان، گفت: اين دو مورد جزو موارد خاصی است که مسووليت ربودن هر دو نفر توسط يک گروه پذيرفته شده‌است. ربايندگان خواستار آزادی يکی از آشنايان خود که به اعدام محکوم شده‌است، هستند و باج‌خواهی کرده‌اند.

او ادامه داد: نظام به دنبال باج دادن به اين قبيل افراد نيست و البته برای داشتن اقتدار در جامعه بايد هزينه‌هايی را تحمل کرد.

به گزارش ايسنا، فرمانده نيروی انتظامی استان کرمان همچنين در مورد تيراندازی به درب منزل امام جمعه ريگان نيز، گفت: در اين حادثه بحث ترور مطرح نبوده است و هنوز هيچ چيری اثبات نشده است. البته تدابير امنيتی ويژه‌ای برای بم در نظر گرفته‌ايم و حضور فيزيکی و تلاش‌های اطلاعاتی در منطقه را نيز افزايش داده‌ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردار اسحاقی همچنين با اشاره به اين که در سال گذشته ۵۷ هزار افغانی در استان دستگير شدند، گفت: اين مساله، يک موضوع ملی است و در حد استان کرمان نيست، اما روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ افغانی در کرمان دستگير می‌شوند.

عضو شورای تامين استان کرمان در ادامه با بيان اين که ۵۰ درصد توان پليس در شهرستان کرمان مستقر است، گفت: شهرستان کرمان بحرانی‌ترين و جرم‌خيزترين شهرستان استان کرمان است.

Copyright: gooya.com 2016