شنبه 25 خرداد 1387

واکنش تلويحی امامی کاشانی به اظهارات پاليزدار در نماز جمعه، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: هر طراحی و نقشه‌ای برای دين و نظام اسلامی دليل ندارد، سخنانی به افترا و بهتان می‌دهند و موجی موقت هم ايجاد می کنند.


خطيب نمازجمعه امروز تهران گفت: بهتان زنندگان عليه نظام اسلامی گرفتار مکر الهی می‌شوند.

محمد امامی کاشانی خطيب موقت نمازجمعه تهران خطبه اول نماز جمعه امروز تهران را به شرح يکی از اسماء‌الحسنی الهی با عنوان خير الماکرين اختصاص داد.

وی با اشاره به آياتی از قرآن کريم که به اين نام می‌پردازد، تصريح کرد: مکر به معنی نقشه و حيله است و هنگامی که می‌گويند خدا مکر می‌کند با اينکه انسان نقشه‌ای می‌کشد، متفاوت است

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: «المکر» در ميان مردم به معنی نقشه پنهانی کشيدن برای ضرر زدن به کسی است و مکر خداوند برگرداندن خدعه به بشر خدعه‌گر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: در اينجا نکته‌های مهمی است مانند آيه شريفه سوره رعد که می فرمايد: نسبت به انبياء و مؤمنان مکر می‌کردند و خيلی به دنبال آن بودند که انبياء و پيروان آنان را با نقشه‌های مختلف اذيت کنند، اما بنا به فرموده قرآن مکر نسبت به انبياء و خوبان عملی نيست.

خطيب نمازجمعه امروز تهران در بخشی ديگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌هر مکر و حيله‌ای چون حاوی ظلم است به خود مکرکننده بازمی‌گردد؛ اگر حيله‌ای مربوط به دين باشد هم اصلا کارگر نخواهد بود.

وی افزود: مکر بشر يعنی تقدير انسان که چگونه نقشه‌ خود را پياده کند، اما قرآن می‌فرمايد همه نقشه‌ها و مکرها از خداوند و مؤمنان است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران يادآور شد: هر طراحی و نقشه‌ای برای دين و نظام اسلامی دليل ندارد، سخنانی به افترا و بهتان می‌دهند و موجی موقت هم ايجاد می کنند.

وی تصريح کرد: در دنيای امروز که عصر اطلاع رسانی است، جريان سازان روی آنتن هستند و مورد تشويق قرار می‌گيرند که چنين کرديم و چنان گفتيم.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: مکاران بدانند مکر آنها به جايی نمی‌رسد؛ چون خداوند اجازه نمی‌دهد. وقتی جامعه دروغ و بهتان را فهميد، بهتان زننده که امروز آمريکا و همدستان آنها هستند، منفورتر می‌شوند.

وی افزود: چقدر برای نظام اسلامی مکر کردند، اما مکاران در جامعه عقب افتادند و تبلور نظام اسلامی بيشتر شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آنها با گفتن و بهتان زدن دلخوش هستند در حالی که حيله حق بر سر آنها زده می‌شود و گرفتار می‌شوند.

وی افزود: هرچه پول برای مکاران فرستاده شود، گرفتار دام‌های سخت‌تری می شوند. مکر خداوند اين است که فضا را برای مکاران فراهم می‌کند و آنها شروع به مکر عليه مخالفان می‌کند و خداوند نيز چون مکار نعمت‌های خدا را به درستی استفاده نمی‌کند، آنها را عذاب می‌دهد.

کاشانی يادآور شد: آن‌هايی که مکر می‌کنند می‌دانند پيروز کيست و طراحی‌ها به زودی روشن می‌شود.

بر اساس اين گزارش، خطيب جمعه تهران با اشاره به برخی مفاد پيش نويس توافق نامه امنيتی آمريکا و عراق گفت :برخی بندهای اين توافق نامه برای حاکميت ملت عراق و دولت اين کشور بسيار خطرناک وبی سابقه است .

امام جمعه موقت تهران افزود: در يکی از بندهای اين توافق نامه به شرکت های خصوصی و نظاميان آمريکايی اجازه داده شده است درهرنقطه ای که بخواهند اقدام نظامی و امنيتی انجام دهند و دستگاه قضايی عراق حق ندارد انان را به سبب جناياتشان محاکمه و مجازات کند .

امامی کاشانی به دولت وملت عراق هشدارداد :درصورتی که اين توافق نامه را بپذيرند لکه ننگينی بر پيشانی عراق برای ابد خواهد ماند و نسل آينده عراق کسانی را که در برابر اين توافق نامه سکوت کنند و آن را بپذيرند محاکمه خواهد کرد.

امامی کاشانی تصريح کرد، پذيرفتن اين توافق نامه نقض صريح حاکميت ملت و دولت عراق است و همانگونه که حضرت آيت ا.. سيستانی مرجع عاليقدر اعلام کردند "تا زنده هستم نمی گذارم اين توافق نامه امضا وعملی شود" مردم عراق هم به اين توافق نامه ننگين تن نخواهند داد.

امام جمعه موقت تهران گفت : نه تنها ملت عراق بلکه تمام ملت های مسلمان بايد به تبعيت از آيت ا.. سيستانی به مخالفت و اعتراض برخيزند و مانع امضای اين توافق نامه شوند.

خطيب جمعه تهران افزود : ملت های مسلمان يک امت واحدند و بايد درهر قطعه ای از سرزمين های اسلامی چنين اقداماتی صورت گيرد همه متحد و يکپارچه اعتراض کنند .

وی وظيفه خطيبان جمعه در کشورهای اسلامی را در اين زمينه سنگين ومهم خواند وتاکيد کرد: همه بايد ازدولت وملت عراق در برابر خواسته های نامشروع و توطئه های آمريکا حمايت کنند و به مقامات واشينگتن که هر روز در بين تمام ملت ها منفورتر می شود نهيب بزنند.

خطيب جمعه تهران تصريح کرد: تا زمانيکه امت اسلامی دست دردست هم و متحد باشند استکبار جهانی نخواهد توانست اين امت را از بين ببرد ومنابعش را غارت کند.

امامی کاشانی امريکا را بزرگترين توليد کننده سلاح های هسته ای و کشتار جمعی خواند و با محکوم کردن سياست های اين کشور در قبال جمهوری اسلامی ايران خطاب به بوش رئيس جمهور امريکا گفت: اين شما هستيد که هر روز زراد خانه های خود را توسعه می دهيد و با تامين منابع مالی و حمايت از اسرائيل غاصب که تهديدی برای همه ملت ها ودارای سلاح های هسته ای است دنيا را با خطر روبرو می سازيد.

وی افزود : استفاده از انرژی هسته ای در ايران کاملا صلح آميز و با اهداف اقتصادی و صنعتی است و دامن جمهوری اسلامی ا يران از تهمت های و افتراهای شما منزه و پاک است .

خطيب جمعه تهران در بخش ديگری از سخنانش در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران با اشاره به توصيه های مقام معظم رهبری به نمايندگان مجلس هشتم مبنی بر لزوم احساس مسئوليت بيشتر در برابر خدا ومردم و ساده زيستی مسئولان گفت : اين نصايح با يد در تمام مديريت ها وامور کشور در بخش های قانونگذاری ، قضايی و اجرايی مورد توجه قرار گيرد و اجرا شود.

وی افزود :بايد منش و روش و رفتار سياسی ،‌اقتصادی و اخلاقی همه مسئولان کشور کاملا بر احساس مسئوليت در برابر خداو مردم استوار باشد و مردم از رفتار و عمل آنان آگاه وراضی باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنين ياد شهيدان گرانقدر آيت ا.. سعيدی و بخارايی و هرندی را گراميداشت و بر تداوم راه و آرمان آنان تاکيد کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واکنش تلويحی امامی کاشانی به اظهارات پاليزدار در نماز جمعه، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016