دوشنبه 27 خرداد 1387

ژست احمدی نژاد برای ديدار با دانشجويان در اوج اعتراضات دانشجويی دانشگاه های مختلف، ادوارنيوز

ادوارنيوز - محمود احمدی نژاد قصد دارد دوشنبه شب با جمعی از دانشجويان ديدار کند.
رييس جمهور در "محل نهاد رياست جمهوری" با دانشجويان ديدار می کند بنا بر خبر فارس در ديدار قبلی دانشجويان با رييس جمهور دانشجويان "در پيگيری فرامين رهبری" خواهان پاسخگويی سران سه قوه در باب مسايل فساد اقتصادی شده بوده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ديدار رييس جمهور با دانشجويان همسو با دولت آن هم در نهاد رياست جمهوری در حالی انجام خواهد شد که دانشگاههای کشور در روزهای اخير دستخوش نا آرامی های زيادی بوده است. دانشجويان در دانشگاه زنجان در اعتراض به تلاش معاون دانشگاه برلای تعرض به يک دختر دانشجو ، دانشگاه را به اشغال خود در آورده و از ورود مسوولان جلوگيری می کنند.
در دو هفته گذشته دانشگاه تربيت معلم تهران نيز شاهد چنين ناآرامی هايی بوده است و هزاران دانشجو با تحصن و تجمع خواسته های صنفی خود را سرانجام به کرسی نشاندند. گروهی از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم روزها ی متوالی با اعتصاب غذا ، اعتراض خود را ادامه داده بودند. در دانشگاه سهند نيز تبريز نيز دانشجويان در روزهای متوالی تحصن و تجمع دست به اعتصاب غذا زده بودند. اين در حالی است که همچنان ۳ دانشجی دانشگاه پلی تکنيک در زندان اوين بسر می برند و فعالان دانشجويی در ماههای اخير بارها به دادگاه احضار شده اند.

گفته می شود انجام چنين ديداری در شرايط فعلی با هدف تبليغات در خصوص نزديکی دانشجويان با نظام و دولت و در برابر موج اعتراضات دانشجويی انجام می گيرد.

از ديگر سو انجام اين ديدار در محل نهاد رياست جمهوری و نه در يک دانشگاه نشان می دهد که مشاوران رييس جمهور با توجه به تجربه های منفی حضور احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنيک و تهران و همچنين حضور پر حاشيه وی در دانشگاه علم و صنعت، قيد حضور و سخنرانی احمدی نژاد در يک دانشگاه در شرايط فعلی را زده اند.

گفتنی است احمدی نژاد در جريان حضورش در آذرماه ۸۵ در دانشگاه پلی تکنيک با فريادهای مرگ بر ديکتاتور دانشجويان روبرو شد،دانشجويان در اين ديدار عکسهای احمدی نژاد را به آتش کشيده به شدت نسبت به حضور او در دانشگاه اعتراض کردند.

در مهرماه ۸۶ ،حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران با اعتراض شديد دانشجويان مواجه شد، دانشجويان معترض که از ورود آنها به سالن سخنرانی احمدی نژاد جلوگيری شده بود در صحن دانشگاه تهران راهپيمايی کرده و شعار مرگ بر ديدکتاتور سر داده بودند. نا آرامی های اين روز موجب گرديد که پخش مستقيم سخنرانی رييس جمهور از شبکه خبر قطع گردد.

Copyright: gooya.com 2016