جمعه 31 خرداد 1387

بیانیه شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پی رسوایی اخلاقی معاون دانشگاه زنجان

اتأمرون الناس بالبرّ و تنسون انفسکم

آیا مردم را به نیکی فرمان می دهید و خودتان را فراموش می کنید؟ (آیه 44 سوره بقره)

هردم از این باغ بری می رسد ...

با روی کار آمدن دولت نهم، صرف نظر از همه معضلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، بین المللی و ... که نتیجه بی تدبیری و سوء مدیریت مدیران این دولت می باشد، در طی سه سال اخیر دائماً شاهد اخباری مبنی بر رسوایی اخلاقی این مدیران لایق هستیم!!!

جدای از هفت نماینده مجلس شورای اسلامی که در این زمینه تحت پیگرد قضایی هستند و دوتن از ایشان بازداشت گردیده اند و نیز دستگیری سردار زارعی، فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ، در یک خانه فساد، که خود مجری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بوده است و همچنین اقداماتی مشابه توسط سایر دست اندرکاران دولت نهم، نظیر معاون سیاسی استانداری قزوین و حتی معاون وزیر علوم و ...، متأسفانه مدعیان دروغین اسلام با نفس های شهوانی خود، فضای مقدس و پاک دانشگاه ها را نیز آلوده اند. تعرض مأمور حراست به دختری در دانشگاه رازی کرمانشاه و همچنین ماجراهایی از این قبیل در دانشگاه های علامه، سهند تبریز و ... و نیز ارتباط نامشروع رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با مسئول حراست بانوان این دانشگاه کم نبودند که این بار جامعه دانشگاهی فاجعه ای دیگر را در برابر دیده گان خود می بیند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آری حکایت، حکایت تزویر و ریا است. حکایت ریاکارانی است که از یک سو دم از اسلام می زنند، دانشجویان را به بهانه آنچه بدحجابی می خوانند، از تحصیل محروم می کنند و از سوی دیگر خود به غیراخلاقی ترین اعمال که منافی مطلق با مبانی اسلام است دست می زنند.

معاون دانشجویی-فرهنگی دانشگاه زنجان که رئیس کمیته انضباطی نیز می باشد و بارها دانشجویان این دانشگاه را به خاطر عدم پایبندی به موازین شرعی در ارتباط دختر و پسر مورد بازخواست قرار داده بود، با کشاندن یکی از فعالین صنفی دختر به کمیته انضباطی و تهدید به اخراج از دانشگاه، وی را تحت فشار قرار داد تا به خواسته های بی شرمانه اش تن در دهد. که خوشبختانه با هوشیاری و شجاعت این دانشجو و با همکاری سایر دانشجویان این دانشگاه این نقشه شوم بی سرانجام ماند. جالب آنجاست که درست چندروز پیش از این رسوایی اخلاقی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان به دلیل آنچه غیراسلامی بودن این تشکل عنوان شده بود با امضای وی منحل گردید.

دولتی که پروژه انقلاب فرهنگی دوم را با حذف بسیاری از اساتید دگر اندیش، ستاره دار کردن دانشجویان، انحلال تشکل های منتقد و برخورد با فعالین دانشجویی کلید زده است، آیا هدفش از این پروژه انتصاب مدیرانی است که با سوء استفاده از قدرت، قصد برآوردن امیال نفسانی خویش و سلب امنیت روانی از دانشجویان را دارند؟؟!!

آیا وزیران بهداشت و علوم که صراحتاً از محدودیت های اعمال شده در دانشگاه ها حمایت می کنند، بهتر نیست به جای این دگم اندیشی ها فکری به حال فضاحت های مدیران انتصابی خود بکنند؟؟

آیا دادن قدرت بی حدوحصر به حراست و کمیته های انضباطی و نداشتن آئین نامه ای مدون و قانونمند به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی، زمینه را برای هتک حرمت های این چنینی مساعد نمی نماید؟

در پایان شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن محکوم نمودن این عمل قبیح و روند پیش آمده کنونی در خدشه دار نمودن شأنیت دانشجویان و دانشگاه خواستار برخورد قانونی و به دور از هرگونه اغماض با عاملین چنین اعمال وقیحانه ای و استعفای وزیرعلوم به عنوان مقصر اصلی در انتصاب چنین مدیرانی می باشد.

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

Copyright: gooya.com 2016