شنبه 8 تیر 1387

فراخوان ۱۸تير، انجمن طنين دانشجو

هيجده تير، نهمين سالگردقيام پر شکوه دانشجويان گرامی باد!


۱۸ تير امسال در حالی فرا می رسد که نه تنها از آن ظلم و جوری که بر دانشجويان رفته چيزی کاسته نشده است، بلکه بسا بيشتر از گذشته عمق درد تازيانه سرکوب واستبداد, را برروح و پيکر خود احساس می کنيم, امسال درشرايطی به استقبال هيجده تير می رويم که پيکاردانشجويان و ساير اقشار تحت ستم جامعه عليه جور و ظلم وستم ادامه دارد و هرروز دامنه وسيعتری به خود ميگيردکه ميتوان از اعتراضات وتحصن واعتصاب غذای شجاعانه دانشجويان در دانشگاههای شيراز و سهند و تربيت معلم وزنجان و همدان و لرستان نام برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ديکتاتور هر روز با ترفند جديدی عرصه را برما تنگ تر ميکند، روزی نشريات ما رو توقيف کرده و ياران ما رو به بند وشکنجه گاه ميبردو دانشجو در زندان درزندان زير شکنجه شهيد ميشود وحتی حرمت جسم بيجانش را هم ندارند يا درقبر بتونيزه اش ميکند ويا در ميدانی پرتاب … ديگر روز در اثر بی کفايتی مديران نالايق خواهر ما در لرستان پرپر ميشود ,دربوعلی غذای مسموم به خورد دانشجويان ميدهد واز گرفتن جان اين همه جوان پرآرزو هيچ ابايی ندارد، در تربيت معلم, چون يزيديان آب را بر روی دانشجويان ميبندد و امروز در اوج وقاحت به نواميس ما تجاوز ميکند و صحن مقدس دانشگاه را مورد هتک حرمت قرار ميدهد…
اما مهمترين سوال اين است :به راستی اگر در مقابل اين ديوان و ددان نمی ايستاديم امروز در کدامين نقطه بوديم؟
و فردا چه بلايی به سر ما می آيد ؟؟و چه جوابی در پيشگاه تاريخ و وجدان خود خواهيم داشت.
در يک نگاه آنچه که رهآورد حاکميت مستبد ولايت فقيه بوده چيزی جز خفقان و بگير و ببند در حق زنان و مردان و جوانان ما نبود ه و نيست. آنچه اين جانيان ميخواهند بر ميهن ما مستولی کنند گرد ياس و مرگ و ماتم است.چتری خاکستری ازنبودن ها ومردنها…
ياران! تاريخ پس از ۳۰ سال بار ديگر تکرار ميشود و حاکميت مستبد مذهبی ميخواهد با به مسلخ بردن آزاديها حکومت ديکتاتوری خود را بر مردم ما تحميل کند. اما بر ما دانشجويان به عنوان قشر بيدار و آگاه است که ميز چيده شده مشتی متحجر و بازمانده از حرکت تاريخی را که تا خرخره در منجلاب فرورفته اند را برهم زده و بر قوانين وضع شدهء آنها برشوريم. و دراين مسير صعب و پر پيچ و خم دست در دست هم نهيم ويک پارچه بر عليه اين بی عدالتی بايستيم و قاطعانه همانند تربيت معلم و زنجان ثابت کنيم که پيروزی از آنانی است که ظلمت شب را به سخره گرفته اند و به فردای روشن ايمان دارند و اين مهم به دست نمی آيد جز اينکه تمام دانشگاه ها يک خواسته مشترک را فرياد کنند.
دوستان به آتش کشيدن کوی دانشگاه در تير ۷۸ ،نه تنها جنبش آزاديخواهی را به تل خاکستر مبدل نساخت، بلکه ققنوس وار جان تازه ای به آن بخشيد، و شعله به شعله آن آتش خروشان خشم دانشجويان، اين روزها، دانشگاه به دانشگاه، زبانه می کشد، پس ما امسال مصرانه برآنيم تا بزرگداشت ۱۸ تير را هر چه با شکوه تر برگزار کنيم. و نبايد در اين راه هيچ چيز حتی تعطيلی دانشگاه ها, فشار و سرکوب مضاعف بر دانشجويان، تهديدو ارعاب فعالين مانع و رادع ما برای رسيدن به هدف اصلی مان باشد, چر اکه ما بعنوان دانشجويان آگاه و سرمايه های اين مرز و بوم, پيشتاز به ارمغان آوردن آزادی برای ميهن مان هستيم. آزادی همان کلمه مقدسی است که تنها درمان درد پيکر وطن مجروح و خون چکانمان است.. ياران بايد که عطر دل انگيز هوای انقلاب، و هوای خيزش را در سرتاسر ايران پخش کنيم و همراه با دانشجويان دلير تربيت معلم وسهند فرياد بر بياوريم.
ما زن و مرد جنگيم
بجنگ تابجنگيم

مرگ بر ديکتاتور- زنده باد آزادی
انجمن طنين دانشجو


http://tanindaneshjoo.blogfa.com
tanine.daneshjoo @ gmail.com

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فراخوان ۱۸تير، انجمن طنين دانشجو' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016