شنبه 8 تیر 1387

تحويل بسته اعتراضی مجلس به سفير انگليس، فارس


خبرگزاری فارس: رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اعتراض مجلس در خصوص موضوع تاجيک ، خارج کردن نام گروهک منافقين از ليست گروههای تروريستی و اعمال تحريم های فراتر از قطعنامه از سوی انگليس را به سفير اين کشور اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، جفری آدامز سفير انگليس در تهران صبح امروز شنبه با علاءالدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ديدار و گفت و کرد.
بروجردی در ابتدای اين ملاقات با بيان اينکه موضوع استرداد تاجيک يک مسئله عادی و قضائی نيست، بر ناخرسندی شديد رياست مجلس شورای اسلامی از روشن نشدن وضعيت تاجيک تاکيد کرد و افزود: استرداد تاجيک به آمريکا قطعا آثار مخرب فراوانی بر روابط دو جانبه خواهد گذاشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تصريح کرد: موضوع آقای تاجيک در ايران به يک مسئله ملی تبديل شده است و افکار عمومی ايران انتظار دارد ايشان هر چه سريعتر آزاد شود.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اعتراض شديد به خارج ساختن نام گروهک منافقين از ليست گروه‌های تروريستی در انگليس به تاريخچه اقدامات تروريستی اين گروهک در ايران و انزجار ملت ايران از آنها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اين اقدام کمک به گسترش تروريسم در منطقه و سراسر جهان است و بی ترديد آثار بسيار منفی نسبت به انگليس در افکار عمومی مردم ايران ايجاد خواهد کرد.
بروجردی در بخش ديگری از سخنان خود اقدامات انگليس در اعمال تحريم‌های فراتر از قطعنامه‌های سازمان ملل عليه کشورمان را اقدامی غير قانونی و عليه ملت ايران دانست و اظهار داشت: ايران پاسخ لازم را به حرکت‌های غير دوستانه خواهد داد.
وی با اشاره به نتايج مذاکرات آقای سولانا در سفير اخير به تهران افزود: ايران آماده مذاکرات جدی برای دست يابی به توافق در چارچوب مقررات بين المللی است.
بروجردی در پايان با اشاره به استفاده نخست وزير انگليس از عنوانی غير از نام خليج فارس اظهار داشت: اميدواريم مقامات انگليس هيچ گاه مرتکب اشتباه تحريف نام خليج فارس نشوند.

* جفری آدامز: نام آب‌های جنوب ايران خليج فارس است

بر اساس اين گزارش جفری آدامز سفير انگليس در تهران نيز در اين ملاقات با بيان اين که انگليس خواستار روابط خوب با ايران است، گفت: در انگليس هيچ انگيزه‌ايی برای تخريب روابط با ايران وجود ندارد و لندن با تاکيد بر منافع مشترک خواستار مناسباتی خوب و رو به رشد جمهوری اسلامی ايران است.
وی بر عدم تحريف نام خليج فارس توسط مقامات انگليس تاکيد کرد و گفت: نام آب های جنوب ايران خليج فارس است.
جفری آدامز همچنين نتايج ديدار اخير سولانا از ايران را مفيد خواند و با اشاره به ارائه بسته‌های پيشنهادی دو طرفی به يکديگر اظهار اميدواری کرد اين روند مثبت منجر به آغاز مذاکرات فی ما بين گردد.
وی همچنين با تاکيد بر آنکه از ديدگاه دولت انگليس گروهک منافقين يک گروه تروريستی است گفت: اين گروهک مرتکب اقدامات پليد تروريستی عليه مردم ايران شده است.
سفير انگليس با بيان اينکه مسئله‌ تاجيک يک موضوع حقوقی است، اظهار داشت: دولت انگليس آماده هر گونه همکاری با ايران برای روشن شدن وضعيت ايشان می‌باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحويل بسته اعتراضی مجلس به سفير انگليس، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016