سه شنبه 11 تیر 1387

آخرين وضعيت محبوبه کرمی در بازداشت، گفتگو با وکيل وی، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی - ۹ تيرماه محبوبه کرمی در تماس تلفنی کوتاهی که با خانواده خود داشته گفته است: در جريان بازجويی به او گفته اند که برای آزادی بايد وثيقه بگذاری. اما هيچ مبلغی برای وثيقه تعيين نکرده اند.

نزديک به بيست روز از بازداشت غيرقانونی و بی دليل محبوبه کرمی فعال کمپين يک ميليون امضا می گذرد.

مادر محبوبه کرمی در اين مدت تحت عمل جراحی سختی قرار گرفته است که نياز به پرستاری و استراحت مطلق دارد اما به دليل زندانی بودن تنها دختر خانواده و بيماری پدر؛ مجبور شده است زودتر از موعد از بيمارستان مرخص شود تا به بتواند از همسر پير و بيمار خو مراقبت کند.

برای آگاهی از روند پرونده محبوبه کرمی در بازداشت؛ مصاحبه ای با آقای پوربابايی وکيل او داشته ايم.

وکيل محبوبه کرمی اظهار داشت که روز گذشته برای پيگيری پروند محبوبه به معاونت امنيت دادگاه انقلاب مراجعه کرده است و مقامات قضايی ابراز اميدواری کرده اند که در هفته آينده شرايط برای آزادی محبوبه مهيا خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در خصوص عدم تعيين ميزان وثيقه برای موکلش گفت: مقام قضايی طبق قانون موظف است اتهام؛ نوع اتهام؛ دليل بازداشت و محل نگهداری متهم را اعلام کند و طبق ماده ۱۳۴ قانون آيين دادرسی کيفری قرار تامين بايد با نوع مجازات؛ نوع اتهام؛ دلايل اتهام؛ ميزان مجازات و ضعيت خاص متهم متناسب باشد. البته هنوز هيچ مبلغی برای وثيقه موکل من اعلام نشده است و تا قبل از تعيين قرار تامين عملا هيچ اقدامی از سوی ما نمی تواند صورت بگيرد.

پوربابايی در خصوص ديدار با موکل خود گفت: بنده نتواستم با ايشان ملاقات کنم و نتوانستم پرونده ايشان را بخوانم. من هنوز نمی دانم اتهام ايشان چيست. اساسا تا زمانی که پرونده در دادگاه ثبت نشود و شماره پرونده ای را نداشته باشيم هيچ اقدام حقوقی از طرف وکيل انجام نخواهد گرفت.

در خصوص تفهيم اتهام و نوع اتهامی که به محبوبه کرمی نسبت داده شده است گفت: دادگستری موظف است که ظرف بيست و چهار ساعت نسبت به تفهيم اتهام شخص بازداشتی اقدام کند و بعد از بيست و چهار ساعت از تفهيم اتهام موظف است که قرار تامی صادر کند. موکل من قانونن بايد تفهيم اتهام شده باشد اما ما از نوع اتهام او اطلاعی نداريم. آقای پوربابايی اشاره کرد که طبق هماهنگی های انجام شده با معاونت امنيت دادگاه انقلاب قرار است فردا سه شنبه ۱۱ تير ماه مقداری لوازم شخصی؛ پول و کارت تلفن به دست محبوبه برسد.

ايشان تاکيد کرد که پدر محبوبه کرمی سالخورده و در بستر بيماری به سر می برد و مادر ايشان تحت عمل سخت جراحی قرار گرفته است و تنها کسی که می تواند از اين دو حضانت کند دخترشان محبوبه است. مادر محبوبه قاعدتا بايد بعد از عمل جراحی سخت خود مدتی در بيمارستان تحت نظر پزشک می ماند اما به دليل بيماری همسر خود مجبور شد زودتر از موعد از بيمارستان مرخص شود و سلامت ايشان در خطر است.

از مقامات قضايی می خواهم به اين امر توجه خاص داشته باشند و شرايط آزادی موکل بنده را فراهم کنند و چناچه جرمی هم رخ داده باشد در شرايط مساعد تری به پرونده رسيدگی شود. هر چند طبق گفته خانواده محبوبه؛ وی تنها برای انجام کارهای شخصی خود رهگذر خيابان ولی عصر بوده است و هيچ جرمی مرتکب نشده است. بنابراين خواستار آزادی سريع و بی قيد و شرط موکل خود هستم.

لازم به يادآوری است که از مجموع دويست نفر بازداشت شده در جريان درگيری های پارک ملت که بسياری از اين بازداشتی ها رهگذران عادی خيابان بودند تنها ده نفر در بازداشت به سر می برند و بقيه آزاد شدند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين وضعيت محبوبه کرمی در بازداشت، گفتگو با وکيل وی، مدرسه فمينيستی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016