چهارشنبه 12 تیر 1387

يک فوريت طرح تشديد مجازات اخلال در امنيت روانی جامعه تصويب شد، ايسنا

لاريجانی: يکی از وظايف مهم همه حکومت‌ها ايجاد امنيت در جامعه است


يک فوريت طرح تشديد مجازات اخلال در امنيت روانی جامعه با ۱۸۰ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به تصويب مجلس رسيد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، روح‌الله حسينيان به عنوان يکی از طراحان اين طرح، گفت: مدت‌هاست جامعه ما از ناامنی اجتماعی رنج می‌برد و يکی از انتظارات مهم مردم از مجلس هشتم پايان دادن به اين نابسامانی‌های اجتماعی و روانی است.

وی گفت: با اين‌که نيروهای انتظامی در اين زمينه تلاش می‌کنند، اما متاسفانه موفقيت کامل برای برقراری امنيت اجتماعی به دست نمی‌آيد.

نماينده‌ی مردم تهران در خانه‌ی ملت، علت اساسی اين مساله را قانونی دانست و افزود: لازم است قانونی با فوريت تصويب شود، چراکه اين مساله نياز فوری جامعه است و می‌تواند موجب برقراری امنيت روانی جامعه شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حسينيان با بيان اين‌که طرح پيشنهادی شش جهت از مشکلات قانون فعلی را پاسخگو است، ادامه داد: در اين طرح جرائم خاصی که امنيت اجتماعی را برهم می‌زنند، لحاظ شده است.

حسينيان تشديد مجازات را يکی ديگر از موارد لحاظ شده در اين طرح عنوان کرد و گفت: يکی از مشکلات نقص مجازات است.

وی نحوه‌ی رسيدگی به جرايم و کم کردن مدت رسيدگی را در اين طرح مورد توجه قرار داد و افزود: در اين طرح پيش‌بينی شده است که در دادگاه‌های ويژه خارج از نوبت به اين جرايم رسيدگی شود.

حسينيان با بيان اين‌که در اين طرح ساختار جديدی برای هماهنگی بين نيروها در تهران و ساير استان‌ها پيش‌بينی شده است، گفت: اين طرح با هماهنگی مسوولان می‌تواند در ريشه‌کنی اصل اين جرايم کمک کند.

نماينده تهران گفت: با توجه به اين‌که اين مساله نياز فوری جامعه است، طبق ماده‌ی ۱۶۰ درخواست تصويب يک فوريت اين طرح را داريم و اگر اشکالاتی در اين طرح وجود دارد، می‌توان در کميسيون بررسی و رفع کرد.

بر اساس اين گزارش؛ غضنفرآبادی در مخالفت با فوريت اين طرح، گفت: به ظاهر اين طرح، طرح خوبی است، اما محتوا ندارد، برخی جرايمی که در اين طرح آمده، مورد اضافی برای آن نيامده است، همه اين موارد در جای خود در قانون آمده است.

وی گفت: اين طرح، طرح خوبی است، اما انتظار من اين است که همه همکاران دقت و مطالعه کنند و از حقوقدانان و کارشناسان استفاده شود، تا يک طرح جامع و کامل لحاظ شود، تا نظر طراحان اين طرح را هم تامين کند.

هم‌چنين لاريجانی نيز در توضيح اين طرح، يکی از وظايف مهم همه حکومت‌ها از هر سنخی را ايجاد امنيت در جامعه عنوان کرد و افزود: اين روزها صفحات حوادث روزنامه را که مطالعه ‌کنيم، متوجه می‌شويم چه حوادثی در حال رخ دادن است؛ لذا بايد گفت که اين حقوق مسلم مردم روی زمين است.

رييس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ساعت‌ها روی اين موضوع با قوه‌ی قضاييه بحث شده است، نيروهای انتظامی مشکلاتی در پيگيری اين مساله داشتند و در نهايت معلوم شد، يک اراده مصمم از کل حاکميت نياز است که به اين سمت معطوف شود تا اين مشکل حل شود.

لاريجانی ادامه داد: بعد از بررسی‌های زياد که در صدر قوه‌ی قضاييه صورت گرفت، دوستان به اين طرح رسيدند و اين طرح در کل دستگاه‌ها گشته و پخته شده است.

رييس مجلس شورای اسلامی، با بيان اين‌که برخی اشکالاتی که مخالف عنوان کرد، در کميسيون قابل حل است، در عين حال خواستار رای نمايندگان به يک فوريت اين طرح شد.

وی گفت: فکر می‌کنم يک کار مهمی که مجلس هشتم می‌تواند انجام دهد و شما نمايندگان می‌توانيد به جامعه آرامش روانی دهيد، اين است که قانون خوب بنويسيد و بعد هم بر اجرای آن نظارت کنيد.

رييس مجلس شورای اسلامی در پايان سخنان خود، ادامه داد: اگر به فوريت اين طرح توجه شود، کمک می‌شود با سرعت بيشتری اگر مشکلاتی هم خود طرح دارد، حل شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يک فوريت طرح تشديد مجازات اخلال در امنيت روانی جامعه تصويب شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016