پنجشنبه 13 تیر 1387

علی تاجرنيا: حضور عبدالله نوری فضای درونی اصلاحات را تغيير می دهد، ادوار نيوز

ادوارنيوز: عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مورد حضور احتمالی عبدالله نوری در قالب کانديدای واحد اصلاح طلبان و تحول خواهان و ميزان اثرگذاری وی بر فضای انتخابات دور بعد، گفت: در هر جريان، هر شخصيتی می تواند خود را به عنوان کانديدا معرفی کند. اما پيش بينی می شود حضور احتمالی نوری با ويژگی های تحول خواهی و تأثير گذاری وی، بتواند فضای درونی اصلاحات را تغيير دهد.

اين عضو جبهه مشارکت در گفتگو با "ادوار نيوز" گفت: در حال حاضر عمده گروهها در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و مجمع روحانيون به اين جمع بندی رسيده اند که بايد در مورد کانديدايی واحد اتفاق نظر کنند؛ اما موارد کلی اين موضوع به ويژه در بررسی نظرات، چشم اندازها، نحوه ورود به انتخابات و نوع کانديداها در جلسه احزاب بايد به بحث گذاشته شود و در شورای هماهنگی يا نشست های مشابه به صورت توافق نامه مطرح شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اينکه اين جبهه هنوز وارد مقوله تعيين مصاديق نشده است، گفت: در صورتی که به اين عرصه وارد شويم، گزينه های مختلفی با نقطه نظرات خاص مطرح خواهند شد.

رئيس دوره يی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، همچنين در مورد احتمال کانديداتوری سيد محمد خاتمی گفت: وی به عنوان کسی که در دوره ۸ ساله اصلاحات اقبال خوبی به او نشان داده شد، احتمال حضورش وجود دارد. اما در حال حاضر امکان اتخاذ تصميم نهايی در مورد کانديداتوری خاتمی و ساير اعضا، تا زمان نزديک شدن به فضای انتخابات و اعلام حضور هر يک از کانديداها وجود ندارد.

وی البته تاکيد کرد اجماع بر کانديدايی واحد حتی در مورد شخصی مانند خاتمی بايد به زمانی موکول شود که همه احزاب و گروه ها فرد مورد نطر خود را معرفی کرده باشند؛ سپس در آن فضا است که می توان، ارزيابی در موارد ياد شده را در يک پروسه دموکراتيک بررسی کرد.

وی در خصوص طرح پيشنهاداتی مبنی بر لزوم قرارگيری طيفی از اصولگرايان و جرياناتی خارج از جبهه اصلاحات در کنار اصلاح طلبان، اظهار نظر کرد: درباره نحوه ورود به انتخابات و ائتلاف با ساير جريان ها، در حد گفته ها و نظريات برخی چهره های سياسی، گمانه زنی هايی وجود دارد که امروز (پنج شنبه) دبيران کل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه دو جلسه گذشته، به بحث جدی پيرامون اصلاحات می پردازند و طی آن احزاب و گروه های سياسی مسائل حزبی خود را مطرح می کنند.

وی طرح و بررسی مباحث مربوط جهت رسيدن به توافق لازم در انتخاب کانديدای واحد را به نخستين جلسه دبيران کل، منوط دانست.

دبير کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی، در ادامه گفتگوی خود با ادوارنيوز توصيه کرد: کسانی که با ادامه فعاليت دولت نهم مخالفتی دارند و خواهان تغييراتی در سيستم هستند؛ با ورود به يک انتخابات کاملاً قطبی و صرف نظر از شخص احمدی نژاد، می توانند نوعی نگاه جامع و عقل جمعی را جهت نجات کشور حاکم سازند.

وی افزود: برای تحقق اين امر رايزنی هايی با ديگر جريانات نيز انجام شده؛ اما در جبهه اصلاحات نيروهای واجد شرايط با توانمندی و محبوبيت عمومی به ميزان کافی وجود دارد، که اميدواريم کانديداهايی از بين اصلاح طلبان به عرصه وارد شوند.

وی درباره شرايط اقتصادی دولت کنونی و توان مديريتی عبدالله نوری بر اقتصاد کشور نيز، يادآور شد: رييس جمهور نبايد تنها در حوزه ای خاص تخصص داشته باشد و لازم است فردی که برای اين سمت نامزد می شود، در همه عرصه ها مدير و مدبر باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفيت های موجود و سابقه مطلوب اداره کشور در زمان اصلاحات و پيشينه شخص عبدالله نوری در کنار حضور چهره های شاخص اصلاح طلب، به طور حتم وضعيت آينده کشور بهبود خواهد يافت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی تاجرنيا: حضور عبدالله نوری فضای درونی اصلاحات را تغيير می دهد، ادوار نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016