دوشنبه 17 تیر 1387

احمدی نژاد: اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ايران برای تامين انرژی اعضای گروه دی هشت، مهر

رئيس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ايران آمادگی دارد تا برای کاهش رنج مردم کشورها به صورت عادلانه انرژی اعضای گروه D۸ را تامين کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد بعد از ظهر دوشنبه در جريان سفر هيئت عالی رتبه ايران به کوالالامپور در مصاحبه با خبرنگاران تلويزيون و خبرگزاری ملی مالزی با اشاره به برگزاری اجلاس گروه دی هشت در مالزی گفت: ما برای تامين نيازهای خود در داخل گروه دی هشت آمادگی داريم و می توانيم روابط ويژه ای را در تجارت ها برقرار کنيم.

رئيس جمهور با اشاره به اهميت مساله انرژی در جهان، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ايران آمادگی دارد تا انرژی اعضای دی هشت را تامين و به صورت عادلانه با ساير کالاها مبادله کند.

احمدی نژاد افزايش قيمت نفت در بازارهای جهانی را يادآورشد و افزود: برای کنترل قيمت نفت در سطح جهان بايد دست شرکتها و کمپانيهای نفتی شناخته شده را از بازار انرژی کوتاه کرد.

وی افزود: اين کمپانيهای نفتی نه تنها دنيا را غارت کرده بلکه از نظر نظامی و سياسی نيز از سوی برخی قدرت ها حمايت می شوند.

رئيس جمهور تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران نسبت به شرايط جهانی و نيز نسبت به کشورهای عضو دی هشت متعهد است. در اجلاس سران دی هشت درباره مسائل مهم بين المللی هم تبادل نظر خواهد شد چرا که اين مسائل در اقتصاد و فرهنگ کشور های عضو، تاثيرگذار است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتراحمدی نژاد توانمنديها و ظرفيتهای کم نظير گروه دی هشت را يادآورشد و گفت: اگر از اين قابليتها به طور صحيح و اصولی استفاده شود ، تاثير گذاری بالايی در سطح کشورهای عضو و ساير کشورها خواهد داشت.

رئيس جمهور با قدردانی از اقدامات موثر و کارساز اندونزی در دوره رياست گروه دی هشت، ابراز اميدواری کرد: در دوره رياست مالزی بر گروه دی هشت،تحولات مثبت و سازنده و همچنين مصوبات و طرحهای اثرگذار و مفيدی را شاهد باشيم.وی
از گروه دی هشت بعنوان يک گروه مهم و تاثير گذار در مبادلات اقتصادی جهان نام برد و افزود:کشورهای عضو می توانند با برقراری روابط مشخص و ويژه در اقتصاد و بويژه در حوزه انرژی مشکلات بوجود آمده را برطرف کنند .

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه در صد سال اخير نتيجه زورگويی برخی قدرت ها، آواره شدن بيش از صد ميليون نفر از مردم جهان بوده است، گفت: حوادث سالهای اخير در آسيای جنوب شرقی و بحرانهای اقتصادی اين منطقه، يک بازی طراحی شده اقتصادی برای غارت ثروت مردم منطقه بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تلويزيون مالزی در خصوص برخی تهديدات آمريکا و اسرائيل مبنی بر حمله نظامی به ايران ، گفت: اگر صدها همچون امريکا و اسراييل نيز گرد هم آيند، جرأت حمله به ايران را ندارند. خودشان هم می دانند که نمی توانند به ايران حمله کنند.

رئيس شورای عالی امنيت ملی کشورمان تاکيد کرد: بوش آرزوهای شيطانی و غير انسانی فراوانی از جمله مقابله با ملت ايران داشته و دارد که هيچکدام محقق نشده است ، آنها ملت ايران را می شناسند و می دانند که با زبان زور و تهديد نمی توانند با ما صحبت کنند و سرانجام نيز بايد به خواست ملت ايران تن دهند.

دکتر احمدی نژاد تاکيد کرد: حرف ملت ايران شفاف ، روشن و قانونی است . اما دشمنان ملت ايران موضوع هسته ای را بهانه ای برای فشار بر ملت ما قرار داده اند. کشورهايی هستند که بمب اتمی داشته و تحت نظارت آژانس نيز نيستند اما مورد حمايت آمريکا هم قرار دارند واين نشان می دهد که نگرانی آنها از بمب اتمی نيست.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: اين سناريويی است که از يک طرف، درخواست مذاکره با ملت ايران را مطرح کرده و از طرف ديگر، تهديد می کنند و می گويند که بايد به خواسته های غير قانونی آنها تن دهيم و از حق خود دست برداريم اما اين برای ما يک نمايشنامه تکراری است .

دکتراحمدی نژاد با بيان اينکه دشمنان ملت ايران مخالف آرمانها، ديدگاه و فرهنگ ملت ايران و مخالف توسعه و پيشرفت ايران هستند، افزود: ما اهل گفت و گو بوده و هستيم اما در فضای عادلانه و در موضوعات مشترک مذاکره خواهيم کرد زيرا مذاکره در فضای نابرابر و يکطرفه، نتيجه ای در بر نخواهد داشت .

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: ايران قدرت بزرگی است و دشمنان ملت ايران بدانند که هر چقدر مقاومت کنند، ضرر بيشتری خواهند کرد، چرا که ملت ايران يکپارچه ايستاده است و تاريخ نشان داده که ايرانيان هر زمان اراده کنند، حتماً به اهداف خود نيز خواهند رسيد.

وی افزود: ملت ايران در جنگ ۸ساله تنها بود اما صدام از حمايت همه قدرتهای زورگو برخوردار بود که حتی با اين وجود هم نتوانست کاری از پيش ببرد. تهديدات امروز آمريکا و اسرائيل نيز يک جنگ تبليغاتی است که ما در طول تاريخ با آن آشنا هستيم .

رئيس جمهور اسلامی ايران در پاسخ ديگر خبرنگار مالزيايی که پرسيده بود چرا برغم اينکه از منابع و ذخاير عظيم گاز و نفت برخوردار هستيد، برنامه هسته ای ايران را متوقف نمی کنيد؟ گفت: تعداد معدودی کشور زورگو هستند که می خواهند همه جهان تحت سلطه آنها باشد و با توسعه و پيشرفت ملت ايران مخالفت می کنند و جهان به هيچ وجه مخالف برنامه صلح آميز هسته ای ايران نيست.

وی اظهار داشت: آمريکا بيشترين توليد نفت را دارد و کشورهای ديگری هم هستند که بزرگترين ذخاير گاز و انرژی را دارند اما از انرژی هسته ای که يک انرژی پاک است نيز استفاده می کنند.

رئيس جمهوربا بيان اينکه فناوری هسته ای فوايد و مزايای فراوانی دارد، گفت: اگرملتها از انرژی هسته ای استفاده کنند با بحران نفت روبرو نخواهيم بود و آلودگی و خشکسالی و کمبود مواد غذايی در سراسر جهان نيز نخواهيم داشت .

رئيس شورای عالی امنيت ملی کشورمان با تاکيد بر اينکه استفاده از انرژی هسته ای حق همه ملتها است، گفت : قدرتهای زورگو اين انرژی را فقط برای خود می خواهند تا وقتی دنيا با کمبود انرژی فسيلی روبرو شد، آن را به قيمت گزاف به ملتها بفروشند و زمانی که ذخاير نفتی کشورهای امروز صادر کننده نفت به پايان رسيد اين کشورها محتاج آنان شوند.

احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه ملت ايران دستاورد های خوب در عرصه های علمی ، فرهنگی ، اقتصادی ، صنعتی و فناوری و سياسی بدست آورده است، افزود: ملت ايران ملت بزرگی است و تصميم گرفته که روی پای خود بايستد شما نيز اخبار موفقيت های ملت ايران را به طور روزانه می شنويد . چنانچه بزودی نيز اولين ماهواره ساخت ايران با پرتابگر ايرانی در فضا قرار خواهد گرفت .

وی با تاکيد براينکه کسانی که برای سرنگونی صدام به عراق حمله کردند، خودشان در جنگ با ايران از صدام حمايت می کردند، افزود: آنها نيروهای خودشان را به منطقه وارد کرده اند و نه ما. البته ما با اين اقدام مخالف هستيم و معتقديم که بايد اجازه دهند ملتها خودشان تصميم بگيرند .

رئيس جمهور اسلامی ايران گفت: لشگر کشی آمريکايی ها به منطقه خاورميانه برای بهره برداری از ذخاير نفت منطقه بوده است و آنان برای دمکراسی و حقوق بشر به منطقه نيامده اند.وی با اشاره به اينکه در روزهای گذشته، هواپيماهای آمريکايی، شرکت کنندگان يک عروسی در افغانستان را به خاک و خون کشيدند، گفت: ما زورگويی آنها را قبول نداريم و طبيعی است که آنها عصبانی باشند و البته اين عصبانيت آنها برای ما مهم نيست .

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی پيرامون قيمت جهانی نفت، گفت : وضعيت حاکم بر اقتصاد امروز جهان، ناشی از همان نظم ظالمانه قدرتهای زروگو است که يکی از نشانه های آن، افزايش قيمت نفت است .

رئيس جمهور ادامه داد: همه اينها بخاطر آن است که نظم عادلانه در جهان برقرار نيست و برغم اينکه رشد عرضه نفت، بيشتر از رشد مصرف آن است، قيمت آن بصورت مصنوعی افزايش می يابد که اين افزايش قيمت، غير از چند گروه خاص برای ساير ملتها مشکل ايجاد کرده است .

وی با بيان اينکه مردم بسياری از کشورها بخاطر افزايش قيمت انرژی در فشار هستند، گفت : ما آمادگی داريم که در يک بسته و زمان معين که مناسبات عادلانه در آن تعريف شود انرژی را تامين و عرضه کنيم و فشار را از دوش مردم برداريم.

دکتر احمدی نژاد تاکيد کرد: ما بايد مناسبات خود را خارج از آنچه دشمنان ملت ها تعريف کرده اند، تنظيم کرده تا بتوانيم اقدامات آنها را خنثی کنيم .

Copyright: gooya.com 2016