دوشنبه 17 تیر 1387

احمدی‌نژاد: شرايط در موضوع هسته‌ای به نفع ايران تغيير کرده است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس جمهور تصريح کرد: در موضوع هسته‌ای، شرايط به نفع مردم ايران تغيير کرده؛ چرا که غربی‌ها حاضر به مذاکره در اين خصوص شده اند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های رياست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد عصر دوشنبه به وقت کوالالامپور در حاشيه اجلاس دی ۸ و در ديدار وزير امور خارجه ترکيه افزود: پيشرفت ترکيه را پيشرفت ايران می‌دانيم و مطمئن هستيم برادران ما در ترکيه نيز چنين ديدگاهی دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهور با اشاره به برنامه صلح آميز هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: در اين خصوص شرايط به نفع مردم ايران تغيير کرده؛ چرا که غربی ها حاضر به مذاکره در اين خصوص شده اند، در حالی که در گذشته حتی حاضر نبودند در مورد حداقل های استفاده از انرژی صلح‌آميز هسته‌ای با ما به گفت وگو بنشينند.
وی روابط تهران و آنکارا را دوستانه و برادرانه توصيف کرد و با تقدير از مواضع ترکيه در قبال موضوع فعاليت‌های صلح آميز هسته‌ای کشورمان، تصريح کرد: دو کشور در موضوعات مختلف اشتراکات فراوانی با هم دارند.
رئيس جمهور در ادامه اين ديدار با اشاره به اوضاع جاری در کشور عراق گفت: راهی جز تقويت دولت مردمی در عراق وجود ندارد و ايران و ترکيه بايد به تحقق اين امر مهم، کمک کنند.
علی باباجان وزير امور خارجه ترکيه نيز در اين ديدار روابط دو کشور را قوی و ريشه دار دانست و گسترش روابط و سرمايه‌گذاری‌های متقابل ميان ايران و ترکيه را خواستار شد.
باباجان با حمايت از برنامه صلح‌آميز هسته‌ای ايران تأکيد کرد: ترکيه استفاده از انرژی صلح آميز هسته ای را حق هر کشوری می داند و از آن حمايت می‌کند.
وزير امور خارجه ترکيه همچنين با اشاره به مواضع ترکيه در خصوص مسايل عراق خاطرنشان کرد: ترکيه از تماميت ارضی و استقلال کشور عراق دفاع می‌کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی‌نژاد: شرايط در موضوع هسته‌ای به نفع ايران تغيير کرده است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016