سه شنبه 18 تیر 1387

احمدی نژاد: به زودی ماهواره ای که صددرصد در داخل کشور ساخته شده به فضا پرتاب خواهد شد، ايسنا

رييس‌جمهور گفت: ملت ايران هر روز يک گام بلند به سمت قله پيشرفت و عظمت بر می‌دارد و تمام توطئه‌های دشمنان را با وحدت و اقتدار درهم می‌شکند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد دوشنبه شب به وقت محلی در اجتماع با شکوه جامعه ايرانيان مقيم مالزی تاکيد کرد: برغم همه جنايت‌ها و فسادهايی که قدرت‌های زورگو در تاريخ برای بابرپا داشتن پايه‌های قدرت خود انجام داده‌اند، امروز دوران زورگويی قدرت‌های فاسد رو به پايان است.

وی خاطرنشان کرد: ايران با لطف خدا و ايستادگی ملت، اکنون يک قدرت نافذ و تاثيرگذار در معادلات جهانی است که بر خلاف چند کشور فاسد که قدرت را برای تسلط بر ملت‌ها می‌خواهند از قدرت خود برای صلح، برادری و رفاه ملت‌ها استفاده می‌کند.

وی ايرانيان را پرچمداران صلح، صفا،دوستی و خدمت به همنوع در جهان توصيف کرد و وجه شاخص ملت ايران را وجه فرهنگی آنان دانست.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آن‌چه از ايران و ايرانی در طول تاريخ به دنيا مخابره شده است فرهنگ متعالی، انسانی و خداپرستانه و عشق به همنوع و خدمت به ديگران است و آثار فرهنگی سازنده و متعالی، وجه ممتاز ملت ايران است.

رييس‌جمهور در ادامه افزود: ملت ايران که سال‌ها عقب نگاه داشته شده بود با يک خيزش عظيم در انقلاب اسلامی، حرکت خود را به سمت پيشرفت آغاز کرد و تصميم گرفت که روی پای خود بايستد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اظهار کرد: دشمنان ملت ايران که نمی‌توانستند توسعه و پيشرفت ما را ببينند و اين‌که ايران الگوی ملت‌های منطقه باشد را نمی‌توانستند تحمل کنند از همان ابتدا در مقابل موفقيت‌های ملت ايران مانع ايجاد کردند.

وی مخالفت دشمنان با فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌يی ايران را از جمله اين مانع تراشی‌ها دانست و گفت: دشمنان توسعه و پيشرفت ملت ايران، با بمب مخالف نيستند زيرا خودشان انواع آن را دارند و نوکران آن‌ها نيز از بمب‌های هسته‌يی و شيميايی استفاده می‌کنند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آن‌ها از هدفمند بودن، زنده بودن و مصمم بودن ملت ايران هراس دارند و از اين می‌ترسند که ملت ايران با دستيابی به قله‌های افتخار و توسعه و پيشرفت به الگوی ملت‌های منطقه تبديل شود.

رييس‌جمهور با اشاره به تلاش دشمنان برای تحريم ايران گفت: آن‌ها به تصور خودشان ملت ما را تحريم کردند، اما بدانند که اين تحريم‌ها هديه‌ای به ملت ايران برای رسيدن به خودباوری بوده و امروز ملت ايران با تلاش فراوان محکم ايستاده و از هيچ قدرتی نمی‌ترسد.

وی ادامه داد: با تلاش دانشمندان جوان ايرانی و برغم وجود تحريم‌های مختلف به زودی و به فضل الهی ماهوارهايی که صد در صد در داخل کشور ساخته شده با پرتابگر ايرانی به فضا پرتاب خواهد شد و در ديگر فناوری‌های نوين و علوم مختلف نيز ايران در دنيا جزو کشورهای مطرح است.

وی با تاکيد بر اين‌که " موفقيت در عرصه فناوری هسته‌يی فقط گوشه‌ای از موفقيت‌های علمی ملت ايران است" گفت: ملت ايران در صحنه پيشرفت هيچ‌گاه خسته نخواهد شد، البته دستيابی به موفقيت و پيروزی بدون سختی نخواهد بود.

احمدی‌نژاد تصريح کرد: دشمنان تصور می‌کنند که می‌توانند با تهديد و فشار در مقابل ملت ايران بايستند اما بايد بدانند که ملت ايران به اين تهديدها و فشارها اهميتی نخواهد داد.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر اين‌که " ملت ايران اهل گفت‌وگو و مذاکره است" گفت: امروز دشمنان ملت ايران، به دنبال اجرای يک سناريوی تکراری هستند، از يک طرف صحبت از مذاکره و گفت‌وگو می‌کنند اما از طرف ديگر تهديد به حمله نظامی می‌کنند.

وی با اشاره به اين‌که " ملت ايران نه اهل زور گفتن به کسی است و نه زير بار ظلم و زور می‌رود" گفت: کسی که فکر کند می‌تواند ما را با تهديد وادار به عقب‌نشينی کند سخت در اشتباه است و ديگر کسی در جهان يافت نمی‌شود که جسارت آن را داشته باشد که بتواند به خاک مقدس ايران حمله کند.

وی با تاکيد بر اين‌که " آن‌ها خودشان به لحاظ سياسی، اقتصادی و نظامی‌شان می‌دانند که امکان چنين اقدامی برای آن‌ها وجود ندارد" گفت: در آمريکا به اندازه کافی انسان عاقل وجود دارد که در مقابل افکار غلط برخی سردمداران اين کشور بايستد.

وی تاکيد کرد: دشمنان بايد بدانند که ملت ايران دست کسی را که بخواهد به ايران تجاوز کند قبل از تجاوز قطع خواهد کرد.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنانش درجمع ايرانيان مقيم مالزی که بخشی از آنان را دانشجويان ايرانی شاغل به تحصيل در دانشگاه‌های مالزی تشکيل می‌دادند با اشاره به ديدگاه‌ها، مشکلات و درخواست‌های برخی از نمايندگان دانشجويان برای رفع مشکلات‌شان، بر حل مشکلات آنان تاکيد کرد.

وی همچنين راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجويی، تخفيف بليت هواپيما به دانشجويان و فراهم کردن زمينه مناسب برای همکاری دانشجويان با بخش‌های صنعتی در پروژه‌های دانشگاهی را مورد تاکيد قرار داد.

Copyright: gooya.com 2016