سه شنبه 18 تیر 1387

احمدی نژاد: حرف غيرمنطقی می خواهد ۱+۵ باشد يا ۱۰+۱۰ يا ۲+۲ را نمی پذيريم، انتخاب

- حق وتو، ميراث نادعادلانه قدرتهای بزرگ
- تهديدات بوش شبيه لطيفه های خنده دارست


خبرگزاری انتخاب : وی با بيان اينکه درباره حمله احتمالی دولت امريکا به ايران نيز توضيح داده ام ،تصريح کرد : هرگاه برخی از دولت های اروپايی پيشنهاد مذاکره می دهند ، بلافاصله بوش نيز ما را تهديد می کند و دولت های اروپايی می گويند وی خطرناک است و از حقوق خود صرف نظر کنيد.

رئيس جمهور گفت : حق وتو و کرسی دائم شورای امنيت سازمان ملل ميراث ناعادلانه قدرت های بزرگ پس از جنگ جهانی دوم است .

احمدی نژاد در نشست خبری در حاشيه اجلاس سران دی هشت در کوالالامپور مالزی افزود : دی هشت در ابتدای دهه دوم عمر خود به سر می برد و گامی که در اين اجلاس برداشته شد گام بسيار خوب و موثری است .

رئيس جمهور گفت : گرچه کارهای فراوانی انجام شده است اما اين کارها هنوز در حد ظرفيت کشورهای عضو نيست .

احمدی نژاد افزود : اما تصميمات اجلاس ششم نشاندهنده اراده مستحکم کشورهای عضو برای بهره برداری از ظرفيت های موجود است .

رئيس جمهور با اشاره به شرايط امروز جهان گفت : همه می دانيم که جهان امروز در آستانه تحولات بزرگ است ؛ فرسودگی و کهنگی نظامهای موجود بين المللی و مناسبات شکل گرفته بعد از جنگ جهانی دوم به شکلی است که ديگر قابل تحمل و ادامه راه نيست .

احمدی نژاد افزود : همه مردم دنيا می دانند که کشورهای به اصطلاح فاتح جنگ جهانی دوم تصميم گرفتند خواسته ها و ايده هايشان را بر ديگر کشورها تعميم دهند و نهادها و مقررات يک جانبه ای را وضع و به ملتها تحميل کردند .

رئيس جمهور گفت : يکی از اين اقدامات ناعادلانه اختصاص حق وتو و کرسی دائم شورای امنيت به بعضی قدرتها است .

احمدی نژاد افزود :سوال اين است که آيا آنها از ملتها و دولتهای جهان برای امتياز وتو اجازه گرفتند ؟

رئيس جمهور گفت : آيا مردم جهان راضی بودند که آنها ( قدرت های بزرگ ) دائم عضو شورای امنيت باشند ؛ بعضی از آنها نظير امريکا و انگليس دائم به مردم دنيا زور بگويند و تصميمات يکطرفه بگيرند .

احمدی نژاد افزود : اگر به نادرستی فرض کنيم در آن زمان دولت ها و ملت ها راضی بوده اند آيا امروز ملتهای جديد که آمده اند و نظر خودشان را دارند راضی هستند ؟

رئيس جمهور تصريح کرد : در اين شرايط کدام نهاد بين المللی بايد به قانون شکنی ها رسيدگی کند ؟

رئيس جمهور در ادامه در نشست خبری در حاشيه اجلاس دی ۸ گفت: فلسفه نظام های سلطه و مبانی نظری سلطه گری به پايان راه خود رسيده است.

احمدی نژاد افزود: شما به دولت فعلی آمريکا نگاه کنيد؛ اين دولت به رهبری آقای بوش حيثيت خود و مردم آمريکا را در دنيا مخدوش کرده است.

رئيس جمهور گفت: مردم آمريکا دوست ندارند دولت آنها پرچم دار زورگويی ، تجاوز و آدم کشی در دنيا باشد؛ آنان دوست ندارند از خزانه شان صدها ميليارد دلار هزينه لشکرکشی شود.

احمدی نژاد گفت: شرايط امروز جهان غيرقابل تامل شده است البته در کنار اين چالشها و مشکلات که همه مردم جهان از آن رنج می برند نشانه هايی وجود دارد که نشان می دهد عمر و فرصت زورگويی قدرت های زورگو به پايان رسيده است .

رئيس جمهور اضافه کرد : شما می دانيد که تهديدهای هسته ای، توليد سلاح هسته ای و نگهداری آن همچنان ادامه دارد و دولت آمريکا و انگليس پرچم دار توسعه سلاحهای هسته ای هستند؛ اين تهديدات تا کی بايد ادامه يابد .

احمدی نژاد گفت: پاسخگوی کاهش ارزش دلار و به هم خوردن مناسبات اقتصادی جهان و متضرر شدن بيشتر کشورها چه کسی است .

رئيس جمهور گفت: پاسخگوی جنايات رژيم صهيونيستی که با حمايت دولت آمريکا و يکی دو دولت اروپايی انجام می شود چه کسی است .

احمدی نژاد افزود: پاسخگوی لشکرکشی آمريکا به عراق و کشتار زنان و کودکان کيست.

رئيس جمهور گفت: پاسخگوی توسعه کشت مواد مخدر در افغانستان که با حضور نيروهای آمريکايی و برخی متحدان او انجام می شود چه کسی است .

رئيس جمهور کشورمان در ادامه اين نشست خبری گفت: بوش کاری کرده است که امروز همه دنيا منتظر رفتن او هستند.

احمدی نژاد با اشاره به هزينه آمريکا برای جنگ در خاورميانه افزود: دولتمردان آمريکا برای جبران اين هزينه ها مجبورند قيمت نفت و ماليات را افزايش دهند و فشار آن را بر مردم جهان و مردم آمريکا تحميل کنند.

رييس جمهور گفت: با اقدامات بوش دولتهای بعدی بايد حداقل ۳۰ سال تلاش کنند تا بخشی از خرابکاری های وی را جبران کنند.

وی اضافه کرد: البته آنان هرگز نمی توانند صدها هزار کشته در عراق ، فلسطين و افغانستان را زنده کنند.

احمدی نژاد با بيان اينکه دولت بعدی آمريکا برای اعاده حيثيت بايد وقت زيادی صرف کند تا بتواند اعتماد جهانی را بدست آورد افزود: راه ايجاد اين اعتماد بازگشت به مبانی عدالت ، انسان دوستی و احترام به مردم جهان است.

وی گفت: راه ايجاد اعتماد تغيير اساسی در رويکرد دولتهای بعدی آمريکا، خروج نيروهای آمريکايی از عراق و سپردن سرنوشت مردم منطقه بدست مردم و دولتهای خود منطقه است.

رئيس جمهور بزرگترين تهديد منطقه و جهان و ريشه بيشتر ناامنی ها را دولت آمريکا دانست و گفت: پايگاههای نظامی آمريکا در کشورهای مختلف بايد برچيده شوند زيرا مردم کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی ، ژاپن و آلمان دوست ندارند نيروهای آمريکايی را در کشور خود مستقر ببينند.

رئيس جمهور ايران در ادامه نشست خبری در حاشيه اجلاس دی ۸ در کوالالامپور گفت: امروز دولت آمريکا در آستانه ورشکستگی سياسی و اقتصادی است.

احمدی نژاد افزود: دولتهای بعدی آمريکا بايد هزينه های لشکرکشی و پايگاههای نظامی اين کشور را بپردازند و برای ايجاد رفاه و نجات از ورشکستگی اقتصادی امريکا تلاش کنند.

رئيس جمهور گفت: بدهی های سرسام آور دولت امريکا که برخی آن را ۹ تريليون دلار و برخی ديگر ۱۳ تريليون دلار می دانند اين دولت را در معرض ورشکشتگی قرار داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اضافه کرد : دولتمردان امريکايی بايد بدانند سلطه امريکا بر جهان به پايان رسيده است.

احمدی نژاد خطاب به کشورهای اروپايی گفت: اين سوال اساسی وجود دارد که چرا برخی دولتهای اروپايی با دنباله روی از امريکا می خواهند در هزينه ها و شکست های اين دولت شريک شوند.

رئيس جمهور اضافه کرد: آنها از اين همراهی چيزی جز بی اعتمادی ملتها بدست نخواهند آورد .

وی افزود : ملت ها می بينند که شما مقررات بين المللی را نقض و بی قانونی را ترويج می کنيد و به اين صورت آنها نمی توانند به تعهدات شما اعتماد داشته باشند.

احمدی نژاد اضافه کرد: شما که خودتان در معرض فشار امريکا قرار داريد چرا به جای دفاع از منافع خودتان در برابر امريکا کرنش می کنيد و تسليم اين کشور می شويد .

وی افزود: شما بهتر از ديگران با اقتصاد و وضع سياسی امريکا آشنا هستيد ، سرنوشت خود را با اين دولت گره نزنيد.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه دوره ستمگری و سلطه به پايان رسيده است تصريح کرد : دوران خداپرستی و صلح و برادری آغاز شده است .

احمدی نژاد خطاب به امريکا گفت: ۶۰ سال حضور نظامی شما در منطقه کافی است، بايد بدانيد که دولت های هر منطقه می توانند با تفاهم و برادری با هم زندگی کنند .

رييس جمهور در ادامه نشست خبری در حاشيه اجلاس گروه دی هشت گفت: دوران ستمگری و سلطه به پايان رسيده و دوران خداپرستی و صلح و برادری اغاز شده است .

احمدی نژاد افزود : مناسبات کهنه به پايان خود رسيده است و نمی تواند پاسخگوی نيازهای امروز بشر باشد و ما نيازمند مناسباتی هستيم که برپايه عدالت و احترام به افراد و انسانها تنظيم شده باشد .

وی اضافه کرد: ملت ايران ملتی صلح طلب و مدافع عدالت و دوستی و برادری ميان ملت هاست .

رييس جمهور خواستار روابط صلح اميز ميان همه ملت ها شد و گفت : البته از حقوق قانونی خود با قدرت دفاع می کنيم و در برابر بی عدالتی ها و تجاوزها می ايستيم .

احمدی نژاد افزود: به قدرت های بزرگ نصيحت می کنم که دست از ظلم و جنايت بردارند زيرا عدالت ،صلح و دوستی ميان انسانها و برادری به نفع انان است.

رييس جمهور کشورمان ابراز اميدواری کرد با تغيير شرايط و وضع مناسبات عادلانه شاهد بهروزی ، پيشرفت ،امنيت و رفاه برای همه ملت ها باشيم.

رئيس جمهور در ادامه نشست خبری در حاشيه جلسه دوره ای سران گروه دی هشت درمالزی گفت : دولت های آمريکا در سالهای طولانی با توزيع دلارهای بدون پشتوانه ، مشکلات خود را به ملتهای ديگر منتقل کرده اند.

احمدی نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار پاکستانی مبنی بر اين که چه کسی مسئول و پاسخگوی افزايش قيمت نفت است و چه راهبردی را در دستور کار خود قرار داده ايد ؟ گفت: وضع بازار نفت عادی نيست و اکنون قانون عرضه و تقاضا عمل نمی کند .

وی افزود : بخشی از افزايش قيمت نفت به طور طبيعی ناشی از کاهش ارزش دلار است و بايد دانست چه کسی موجب کاهش دلار شده است؟ آيا کسی غير از دولت امريکا ؟

رئيس جمهور دو عامل را باعث کاهش قيمت دلار عنوان و اضافه کرد: تزريق سنگين دلار های بدون پشتوانه به اقتصاد جهانی يکی از اين عوامل است زيرا دولتهای آمريکا ، سال های طولانی با توزيع اين دلارها ، مشکلاتشان را به ديگر ملتها منتقل کرده اند.

احمدی نژاد گفت : برآوردها حاکی از تزريق بيش از ۱۳ هزار ميليارد دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهانی است و اقتصاد بين المللی اکنون ظرفيت جذب دلارهای بدون پشتوانه جديد را ندارد و اثار آن به اقتصاد آمريکا بازگشت کرده است .

رئيس جمهور علت دوم کاهش ارزش دلار را ناشی از تصميمات دولت امريکا دانست و افزود : آنان برای کنترل آثار اقدام قبلی خود ، دوباره ارزش دلار را کاهش داده اند .

احمدی نژاد گفت : به نظر می رسد علت ديگر، سياسی است به نحوی که دولت امريکا و برخی دول اروپايی با سوء استفاده از شرايط کنونی و افزايش مصنوعی قيمت نفت به برخی از کشورهای رقيب خود فشار وارد می کنند.

رئيس جمهور افزود : اکنون چين ، هند ، ژاپن و برخی کشورهای ديگر به شدت زير فشارند اگر چه برخی معتقدند بالا نگه داشتن قيمت مصنوعی نفت به علت توجيه پذير کردن اکتشافات در قطب شمال است که اين امر ممکن است اما فکر می کنم مسائل ديگری نيز مطرح است که قدرت های بزرگ نمی خواهند ملت ها از ان اگاه شوند.

رئيس جمهور افزود : با افزايش قيمت نفت درامد برخی کشورها که ماليات های سنگين و متناسب با قيمت نفت دريافت می کنند نيز افزايش يافته است .

احمدی نژاد گفت : در برخی از کشورهای اروپايی بيش از ۷۰ درصد قيمت ناشی از فروش فراورده های نفتی از ماليات است و درآمد انان بيش از توليد و صادر کنندگان نفت است.

رئيس جمهور افزود :‌ اکنون ديگر راه کاهش قيمت نفت افزايش توليد نيست زيرا بازار مملو از نفت است و حتی اعلام عربستان برای افزايش توليد ، مانع از افزايش قيمت ان نشد و اين موضوعی سياسی و راه حل ان نيز ؛ الزاما سياسی است.

رئيس جمهور در ادامه اين نشست خبری گفت: سخنان بوش بر ضد ايران بيشتر از يک موضوع جدی به نمايشی تکراری و خنده اور شباهت دارد و اين سناريو برای ما تکراری است .

احمدی نژاد افزود : در گذشته هم گفته ام ما اهل گفتگو هستيم و در سفر پارسال به نيويورک اعلام کردم که در مقر سازمان ملل اماده مناظره با بوش درباره مسائل جهانی هستم.

وی تصريح کرد: اکنون نيز اعلام می کنم اين امادگی را برای مناظره و گفتگو در برابر رسانه ها با کانديداهای رياست جمهوری امريکا دارم .

رئيس جمهور درباره بسته پيشنهادی گروه ۵ به علاوه يک نيز گفت : در موضوع هسته ای اين گروه پيشنهادهايی داده اند و استقبال کرده ايم و ما نيز پيشنهادهايی به انان داديم و اکنون مشغول بررسی هستيم.

وی در ادامه افزود : موضع ما در قضيه هسته ای به طور کامل روشن و ان قانون و عدالت برای همه است ، هيچ کس در ايران سرسوزنی از حقوق قانونی ملت ايران عقب نشينی نخواهد کرد.

وی با بيان اينکه درباره حمله احتمالی دولت امريکا به ايران نيز توضيح داده ام ،تصريح کرد : هرگاه برخی از دولت های اروپايی پيشنهاد مذاکره می دهند ، بلافاصله بوش نيز ما را تهديد می کند و دولت های اروپايی می گويند وی خطرناک است و از حقوق خود صرف نظر کنيد.

رئيس جمهور گفت : ملت ما دست انان را خوانده است ، نه خود بوش و نه همه دوستانش قادر نيستند امروز کوچکترين ضربه ای به ايران وارد کنند.

وی در ادامه افزود : در امريکا عقلای فراوانی هستند که بوش به انتحار سياسی دست نزند البته شرايط اقتصادی سياسی و نظامی نيز اجازه اين کار را به بوش نمی دهد .

احمدی نژاد اضافه کرد : البته همه می دانند که ملت ايران متحد و منسجم اماده دفاع از حقوق خود است و دست هر متجاوزی را قبل از انکه روی ماشه برود قطع می کند و همه می دانند که دوران بوش به پايان رسيده و با فرهنگ و ادبيات ويژه خود به تاريخ پيوسته است و در شرايطی نيست که بتواند وضع را به نفع خود تغيير دهد.

وی گفت : بوش در روزهای پايانی خود به سر می برد و اين حرفها بيشتر به لطيفه های خنده دار شباهت دارد.

رئيس جمهور در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال نماينده وزارت امور خارجه مالزی مبنی بر اينکه منافع ايران از اين نشست چيست گفت: منافع خود را در منافع جمع و گروه دی هشت دنبال می کنيم.

احمدی نژاد افزود: اصولا ملت ها زندگی خود را در ارتباطات با ديگران تعريف می کنند و بدون ارتباطات با ديگران امکان پيشرفت و ادامه حيات برای هيچ ملتی وجود ندارد.

رئيس جمهور گفت: اگر روابط دوستانه سازنده و عادلانه باشد همگان از ان نفع می برند و اين همان جهتی است که همه اعضای گروه دی هشت تصميم دارند انرا اجرا کنند و همه اعضای اين گروه نفع می برند و کسی ضرر نمی کند.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر مبنی بر اينکه باتوجه به گذشت ۲ سال از تصميمات جلسه گذشته اين گروه اما هنوز اين تصميمات عملی نشده است علت ان چيست؟ گفت: شکل گيری همکاری های بين المللی موضوعی تدريجی و زمان بر است.

رئيس جمهور افزود: در اين اجلاس نيز صدها پيشنهاد جديد مطرح شد که به طور اصولی مورد قبول و موافقت همه اعضا قرار گرفت اما عملياتی شدن ان نيازمند زمان است.

احمدی نژاد در مجموع حرکت گروه دی هشت را مثبت و رو به جلو ارزيابی کرد و تصويب موافقت نامه تعرفه تدريجی را گام بلندی رو به جلو دانست.

رئيس جمهور در ادامه نشست خبری خود در حاشيه اجلاس سران دی هشت در مالزی خطاب به کشورهای ۱+۵ گفت: شرايط بسيار روشن است ؛ قانون و حق برای همه .

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار پرس تی وی مبنی بر اينکه آمادگی ايران برای کمک به کشورهای عضو دی هشت در زمينه انرژی به چه طريقی خواهد بود اظهار داشت : از قبل هم اعلام کرده ايم و همکاريهای خوبی داريم ؛پيشنهاد کرده ايم در قالب يک بسته مشخص همکاريهايمان را در زمينه انرژی سازمان دهی کنيم .

رئيس جمهور گفت:پيشنهاد داده ايم يک موسسه همکاريهای انرژی تشکيل شود که دبيرخانه اين موسسه اين پيشنهادها را مورد بررسی قرار می دهد .

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری مبنی بر اينکه آيا در اين اجلاس درباره مشکلات سفر ايرانيان به مصر با مقامات مصری گفتگو کرده ايد ؟ افزود: مشکلی وجود ندارد ، نه در سفر ايرانيان به مصر و نه در سفر مصريان به ايران .

رئيس جمهور گفت: اگر موردی وجود دارد عادی است و مشکلی که نياز به دخالت رئيس جمهور باشد نيست .

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه دنيا نگران جنگی ديگر است ، نظر شما درباره تهديد ايران به دست برخی کشورها چيست گفت: ما همه تلاشمان را برای توسعه امنيت و صلح در جهان بکار می گيريم ؛ البته شما نگران نباشيد جنگی در راه نيست ، بيشتر يک جنگ تبليغاتی است که آن هم سناريويی تبليغاتی و خنده دار است.

خبرنگار ديگری از رييس جمهور پرسيد؛ گروه ۱+۵ از ايران خواسته برای اعتماد سازی ،برنامه هسته ای را تعليق کند آيا ايران برای ۳ يا ۴ هفته تعليق خواهد کرد و آيا اين تعليق به گفته شما به عنوان نتيجه مذاکرات است و نه پيش شرط ؟ که احمدی نژاد در پاسخ گفت : البته بنده چنين حرفی نزده ام .

احمدی نژاد گفت: اگر هر کس در دنيا حرف حق و قانونی داشته باشد به ما بگويد. ما تابع حق و قانونيم نيازی به ۱+۵ نيست ؛اگر حرف غير قانونی و ناعادلانه باشد ما از هيچ کس نمی پذيريم ،می خواهد ۱+۵ باشد يا ۱۰+۱۰ يا ۲+۲ ،‌ فرقی نمی کند .

رئيس جمهور افزود: البته ما تابع قانون، اهل گفتگو و مذاکره هستيم و بيش از حق قانونی خودمان نمی خواهيم.

احمدی نژاد تصريح کرد: حقيقت اين است که ما به اينها اعتماد نداريم ، نه تنها ما هيچ ملتی ديگری نيز اعتماد ندارند ؛برای اينکه بی اعتمادی جهان به آنها معلوم شود در کشورهای جهان همه پرسی برگزار کنند ، آنگاه خواهيم ديد هيچ ملتی در اروپا ، امريکا ، آفريقا و ديگر جاهای دنيا به آنها اعتماد ندارد.

رئيس جمهور گفت: دولت آمريکا آنقدر زشت عمل کرده است که مردم خودشان هم به آنها اعتماد ندارند.

احمدی نژاد افزود: فکر می کنيم امروز وقتش رسيده است تا برخی دولتها اعتماد ملت ايران را جلب کنند .

رئيس جمهور گفت: فکر کرده ايم با پيشنهاد جديدشان می خواهند در اين جهت حرکت کنند ؛ بعد از برخورد مثبت ما برای مذاکره ، رفتاری کردند که ملت ما را از برخوردشان مايوس کردند .

احمدی نژاد افزود:اميدواريم رفتار خودشان را جبران کنند ؛ فکر می کنيم همکاری با ايران به نفع آنها و به نفع همه است.

رئيس جمهور تاکيد کرد: دوران سلطه ، يک جانبه گرايی و عملکرد تبعيض آلود به پايان رسيده است .

احمدی نژاد گفت: سوال ما خيلی روشن است ؛ چرا دولت آمريکا بايد بمب اتم بسازد از آن استفاده کند و مردم را با آن تهديد کند اما ساير ملتها اجازه استفاده از انرژی صلح آميز هسته ای نداشته باشند ؟

رئيس جمهور افزود: آژانس بين المللی انرژی هسته ای دهها بار بر صلح آميز بودن فعاليتهای ايران گواهی داده است .

احمدی نژاد گفت: فکر می کنم بهتر است الان در نشست جی هشت در ژاپن ، ملتها و دولتها از امريکا و انگليس بخواهند سلاحهای اتمی خودشان را نابود کنند .

رئيس جمهور افزود: اگر آنها اين کار را بکنند ديگر نگران سلاح هسته ای در جهان نيستند و دنيا رای به متهم کردن بی جهت ديگران نخواهد داد .

رئيس جمهور درباره بالا بودن قيمت نفت و نقش سازمان کنفرانس اسلامی در ثبات آن گفت: بالا بودن قيمت نفت ناشی از تصميمات سياسی است بنا بر اين کنترل آن تصميمات سياسی لازم دارد.

رئيس جمهور در ادامه نشست خبری خود در حاشيه اجلاس دی ۸ در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره توليد خودرو در گروه دی ۸ گفت: اجرای هر طرح مشترکی در اين گروه به نفع همه و پيش برنده است.

رئيس جمهور همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگری مبنی بر ايجاد پول واحد اسلامی و نقش آن در کشورهای اسلامی با بيان اينکه پول واحد می تواند قدرت تصميم گيری و تأثيرگذاری کشورها را به حداکثر برساند گفت: با اين حال اين کار نيازمند همکاری و هماهنگی مقدماتی اقتصادی است که اميدوارم با اين همکاری روزی بتوانيم پولی واحد داشته باشيم.

احمدی نژاد همچنين از حسن مديريت عبدالله احمد البداوی نخست وزير مالزی و دولت و ملت اين کشور به پاس استقبال گرم و مديريت خوب اجلاس دی هشت قدردانی کرد.

وی در پايان با تشکر از خبرنگاران خطاب به آنان ابراز اميدواری کرد همواره قلم ، خبر و زبان شما قلم، بيان و خبر صلح و دوستی و محبت برای همه ملتهای عالم باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: حرف غيرمنطقی می خواهد ۱+۵ باشد يا ۱۰+۱۰ يا ۲+۲ را نمی پذيريم، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016