چهارشنبه 19 تیر 1387

اظهارات فرمانده نيروی انتظامی در باره مصاديق اجرای طرح امنيت اجتماعی، مهر

فرمانده نيروی انتظامی مسائل مربوط به حريم خصوصی شهروندان را از جمله مسائلی دانست که در طرح ارتقاء امنيت اجتماعی به آن پرداخته می ‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعيل احمدی مقدم، در حاشيه نشست معاونان سياسی و عقيدتی ناجا درباره عملکرد پليس در اجرای فاز جديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعی و استانداردسازی رفتارهای پليس نيز گفت : استانداردی در کشور در رابطه با اجرای طرح امنيت اجتماعی نداريم اما هدف پليس ارتقاء احساس امنيت و آرامش شهروندان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی مقدم ادامه داد : با توجه به اينکه جرائم و آسيبهای اجتماعی از شهری به شهر ديگر متفاوت است يک چارچوب کلی برای اين طرح تعيين شده و مصاديق عملی اجرايی با توجه به محيط اجتماعی و مسائل و ارتباطات مردم تبيين شده که اين مصاديق برای پايتخت هم اعلام شده است.

وی از جمله مصاديق اجرای طرح امنيت اجتماعی در پايتخت را ايجاد امنيت برای بانوان، برخورد با مزاحمان در ايام تعطيلات و در فصل‌ گرما عنوان کرد و افزود : مسائل مربوط به حريم خصوصی نيز از جمله مسائلی است که در طرح امنيت اجتماعی به آن پرداخته می ‌شود به طوری که برخی تصاوير منتشر می ‌شود که نشان می‌دهد از اعتماد مردم سوء استفاده می‌شود و تصاوير محرمانه زندگی مردم در معرض ديد مردم به عنوان مانکن و الگو قرار می ‌گيرد.

احمدی مقدم با بيان اينکه تخلفاتی که از طريق بلوتوث و اينترنت رخ می‌ دهد، از جمله جرائم جديد در جامعه است که پليس آگاهی لازم را در اين زمينه در اختيار مردم قرار می ‌دهد، افزود : استانداردسازی رفتار پليس در همه حوزه ‌ها مهم است. شايد اين امر در حوزه خدمات ‌رسانی به مردم بيشتر اهميت داشته باشد و مردم زمانی که به پليس مراجعه می ‌کنند بايد احساس کنند که کارشان پيگيری می ‌شود و جديت در اين حوزه نيز وجود دارد.

فرمانده نيروی انتظامی عنوان کرد : رفتار پليس بايد بر اساس اخلاق و قاطعيت تنظيم شود و همه فشارها و استرسهايی که در اين حوزه وجود دارد نبايد بر رفتارشان تاثيری داشته باشد.

احمدی مقدم افزود : فکر می ‌کنم طبق قضاوت مردم و همچنين نظرسنجی‌ های انجام شده، سطح رضايت مردم از رفتار کارکنان پليس بهبود پيدا کرده اما در نقطه‌ مطلوبی نيست.

فرمانده نيروی انتظامی در خصوص آخرين وضعيت گروگانهای سراوان، گفت : وضعيت پرسنل انتظامی گروگان گرفته شده همان است که از قبل بود و تغييری رخ نداده است.

وی با بيان اينکه آنچه که گروگانها اظهار می کنند، مبنای اطلاعات است و ما اظهارات آنها را نه تاييد و نه تکذيب می ‌کنيم، افزود: در چند روز آينده هياتی از وزارت کشور برای پيگيری اين موضوع به پاکستان سفر خواهد کرد که اميدواريم نتايج اين سفر مثبت باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات فرمانده نيروی انتظامی در باره مصاديق اجرای طرح امنيت اجتماعی، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016