دوشنبه 7 مرداد 1387

مهدی کروبی: تابوی مذاکره با آمريکا بايد شکسته شود، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران

دبير کل حزب اعتماد ملی با اشاره به اينکه انقلاب متعلق به همه است و کنار رفتن معنا نمی‌‏دهد، تاکيد کرد : متاسفانه جريانی در کشور رشد يافته که رای مردم را زينت می‌‏داند و به آن معتقد نيست.

به گزارش «ايلنا»، مهدی کروبی در مراسم ديدار با اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در استان همدان، با بيان اينکه بدون تشکيلات و انسجام سازمانی نمی‌‏توان کاری انجام داد ، اظهار داشت: گذشته نيز نشان داده است که کار جبهه‌‏ای، تا مقطعی می‌‏تواند مؤثر باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجلس ششم، با بيان اينکه در زمان شکست و عزلت نشينی، همه صحبت از همدلی و وحدت می‌‏کنند، گفت : عمل تشکيلاتی موجب می‌‏شود، اتفاقات گذشته‌‏، تکرار نشود.
وی با تاکيد بر اينکه "کار تشکيلاتی ، دراز مدت است و برای امروز و فردا نيست" تصريح کرد: ما عزای پيروزی يا شکست را نداريم . وی با اشاره به فعاليت‌‏های بيش از نيم قرن بعضی احزاب در کشورهايی مانند ژاپن، افزود : اعتماد ملی، حزبی نو پاست که در ابتدای راه قرار دارد، هر چند معتقديم مشکلات و نواقص زيادی وجود دارد و بايد آن را رفع کرد.
کروبی با بيان اينکه يکی از مهمترين برنامه‌‏های حزب اعتماد ملی در اين مقطع، پرداختن به موضوع رياست جمهوری است ، اظهار داشت: ما نبايد بی‌‏تفاوت باشيم و کنار برويم ، مگر جمهوری اسلامی متعلق به شخص خاصی است؟ جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است و کليد موفقيت حضور مردم است.
کروبی با بيان اينکه امروز روز کار است، تصريح کرد : همه بايد تلاش کنيم مردم را به صحنه بياوريم ، قهر از صندوق نه تنها مشکلی را حل نمی‌‏کند ، بلکه فضا را برای برخی فراهم می‌‏کند تا هر آنچه را که می‌‏خواهند در روز رای‌‏گيری انجام دهند.
دبير کل حزب اعتماد ملی خطاب به کسانی که انگيزه و علاقه لازم برای حضور در عرصه انتخابات را ندارند، گفت: آيا صحنه را خالی کردن هدف يک جريان خاص نيست؟
وی با اشاره به اينکه حضور گسترده و عظيم همه مردم در انتخابات و عرصه‌‏های ديگر، تلاش برخی نيروهای غيبی را خنثی می‌‏کند، تصريح کرد : امروز همه بايد مردم را اميدوار کرده و از طرح مباحثی که مردم را نااميد و مايوس می‌‏کند، خودداری کنيم.
دبير کل حزب اعتماد ملی با تاکيد بر اينکه حزب اعتماد ملی با قاطعيت به کارها و برنامه‌‏های خود ادامه خواهد داد، گفت: ما کانديدای حزبی خواهيم داشت و به موقع نسبت به معرفی او، با نظر حزب و تشکيلات اقدام خواهيم کرد.
کروبی در بخش ديگری از اظهارات خود با اشاره به اينکه بايد شعارهايمان، شعارهای منطقی و قابل محاسبه باشد، افزود: نگران وحدت نباشيد ، وحدت با نزديک شدن به انتخابات ميان اکثر گروهها اتفاق می‌‏افتد و ما خودمان از همه بيشتر پيگير همگرايی و تعامل اصلاح‌‏طلبان هستيم.
رييس مجلس ششم با بيان اينکه از همه بيشتر برای وحدت تلاش کرده و می‌‏کنيم، تاکيد کرد: اگر می‌‏خواهيم به سمت موفقيت حرکت کنيم، بايد از طرح مباحث شک برانگيز خودداری کرد.
وی با بيان اينکه جمهوريت و اسلاميت دو بال حرکت نظام جمهوری اسلامی هستند، تصريح کرد: هر گروهی که به دنبال تضعيف جمهوريت و هر گروهی نيز که به دنبال تضعيف اسلاميت باشد، در حق امام، انقلاب و اسلام ظلم کرده است.
کروبی تصريح کرد: مرزبندی ما سکولارها و مرتجعين هستند و اعتقاد ما به نظام ، انقلاب و قانون اساسی برمبنای قرائت امام و مطهری‌‏ها و بهشتی‌‏هاست.
دبير کل حزب اعتماد ملی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به روند برگزاری انتخابات مجلس هشتم، افزود : ما همچنان پيگير مساله ردصلاحيت‌‏ها هستيم.
دبير کل حزب اعتماد ملی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ميان ايران و آمريکا، اظهار داشت: از محتوا و مطالب مطرح شده در اين موارد، اطلاع دقيقی ندارم، اما معتقدم که اين تابو بايد شکسته شود. اينکه ما با حفظ عزت و منافع ملی بتوانيم به سمتی حرکت کنيم که با همه دنيا به جز رژيم غاصب صهيونيستی تعامل داشته باشيم، امری مطلوب است که بدون شک مقام معظم رهبری مراقبت لازم را از اين موضوع دارند.
کروبی در پايان با اشاره به اينکه تاکنون موضوع مذاکره با آمريکا به عنوان ابزاری برای پيشبرد منافع حزبی و گروهی، برخی جريانات مطرح بوده است، تصريح کرد: کاهش تنش با آمريکا و يا کشورهای ديگر، از سوی هر دولتی ، قابل تقدير است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدی کروبی: تابوی مذاکره با آمريکا بايد شکسته شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016