سه شنبه 8 مرداد 1387

عبدالله نوری هيچ مصاحبه ای انجام نداده است، ادوارنيوز

* دروغ پردازی در مورد عبدالله نوری نشان از واهمه برخی جريانات است


ادوارنيوز: عبدالله نوری هيچ گونه اظهار نظری در رد کانديداتوری و يا اعلام حضور خود در انتخابات آتی رياست جمهوری نداشته است.

به گزارش ادوارنيوز، يک منبع آگاه نزديک به عبدالله نوری با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در يکی ازسايتهای اينترنتی که به نقل از ايشان "مدعی امتناع عبدالله نوری از حضور در انتخابات آتی شده است" گفت: هيچگونه مصاحبه با رسانه ها در رد يا قبول طرح کانديداتوری جهت انتخابات رياست جمهوری آقای عبدالله نوری که اخيرا در محافل خبری و سياسی مطرح شده است، از سوی ايشان صورت نگرفته است و ادعای انجام گفتگو و اعلام موضع از سوی ايشان در اين مورد دروغ پردازی خبری و انتشار کذب محض است.

اين منبع آگاه افزود: آقای عبدالله نوری طی ده سال اخير در موضع سکوت سياسی بوده اند و چنانچه بخواهند اعلام موضعی داشته باشند قطعا اولويت گفتگو ايشان با رسانه هايی فراگير و معتبر و با شناسنامه خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ادوارنيوز، متاسفانه در اقدامی خلاف اخلاق، امروز شاهد درج خبری در سايت انتخاب که وابستگی آشکاری به محافظه کاران دارد بوديم که از گفتگوی کوتاه با عبدالله نوری در مورد اعلام قطعی عدم کانديداتوری اش خبر داده بود که همانگونه در بالا آمده و توسط يکی از نزديکان آقای نوری تکذيب شد، خبری از اساس کذب و البته با هدف و انگيزه مشخص که نشان از غضب و ناراحتی اينگونه محافل دارد.

البته هدف از اينگونه دروغ پردازی های خبری نيز بر ای ما قابل درک است و برهيچ کس پوشيده نيست و طبيعی است که تمايل بخش عمده ای از گروه های اصلاح طلب و تحول خواه برای حمايت از کانديداتوری آقای عبدالله نوری و اظهارات اخير ايشان و تحليل های پيرامون اين مساله که انعکاس وسيعی در رسانه های کشور داشته است هراسی در دل عده ای که حياتشان در دروغ پراکنی و تخريب ديگران هست ايجاد کرده و خواب عده ای را برآشفته است و آنها را بر آن داشته است تا با دست زدن به دروغ پراکنی و اعمال خلاف اخلاق حرفه ای به هر شکل ممکن از ورود ايشان به صحنه جلوگيری نمايند.

به نظر می رسد انتشار چنين خبری از موضع انفعال و تنها يک واکنش ناآگاهانه بوده است که کذب بودن آن از شرايط و قرائن پيرامونی خود اين خبر نيز کاملا مشهود است و در واقع نشان از واهمه برخی جريانات حتی از طرح نام ايشان پس از ده سال سکوت دارد، که همين موضوع نشان از تاثيرگذاری فوق العاده و محبوبيت فراوان ايشان نزد افکار عمومی دارد.

گفتنی است به دنبال بازتاب گسترده خبری سخنان عبدالله نوری در جمع دانشجويان عضو دفتر تحکيم وحدت، و ارائه مقالات وطرح ديدگاههای در خصوص ضرورت حضور عبدالله نوری در آنتخابات آتی رياست جمهوری سايت خبری انتخاب در خبری کذب مدعی انجام مصاحبه ای کوتاه با عبدالله نوری شده و به نقل از وی از عدم حضور قطعی وی در انتخابات رياست جمهوری خبر داده بود .

همچنين عيسی سحرخيز در گفتگو با ايلنا شروط مطرح شده در مورد کانديداتوری عبدالله نوری در مصاحبه اش با روزآنلاين را نظر شخصی اش اعلام کرد

عيسی سحرخيز،‌‏ فعال سياسی در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اشاره به مصاحبه هفته گذشته‌‏اش با يکی از سايت‌‏های خبری و نام بردن از برخی چهره‌‏های سياسی برای حضور در انتخابات رياست‌‏جمهوری آينده، گفت: در مصاحبه‌‏ای که با يکی از سايت‌‏های خبری انجام دادم، با ترسيم چيدمان سياسی کشور و نگاه احزاب و گروه‌‏ها به انتخابات رياست‌‏جمهوری آينده و نامزدهای احتمالی دو جبهه اصلی، از عبدالله نوری هم با توجه به حرف و حديث‌‏هايی که وجود دارد، به عنوان يک گزينه احتمالی برای کانديداتوری در انتخابات رياست‌‏جمهوری نام بردم.
وی افزود: اين تحليل من به معنای نظر شخصی عبدالله نوری يا تاييد وی برای حضور در انتخابات نيست زيرا اين‌‏گونه اخبار در مورد ساير کانديداهای احتمالی نيز وجود دارد که البته هنوز مورد تاييد خود اين افراد قرار نگرفته است.
اين روزنامه‌‏نگار با اشاره به فضای خودسانسوری در جامعه سياسی و رسانه‌‏ای کشور، اظهار داشت: به دليل نبود رسانه‌‏های مستقل در کشور و فضای سانسور حاکم بر رسانه‌‏ها، امکان بيان صريح برخی صحبت‌‏ها وجود ندارد و به همين دليل رسانه شايعه پرطرفدارترين رسانه است که مردم به آن توجه می‌‏کنند.
وی در ادامه تاکيد کرد: شروطی که من در خصوص حضور احتمالی عبدالله نوری در انتخابات مطرح کردم، بر اساس شنيده‌‏هايی است که از منابعی که به نظر خودم موثق بوده است، اعلام کردم و نظر شخص وی نبوده است.
سحرخيز با اشاره به اينکه عبدالله نوری از معدود افرادی است که می‌‏تواند اجماع اصلاح‌‏طلبان را شکل دهد، گفت: در صورت عدم حضور خاتمی در انتخابات، عبدالله نوری از معدود افرادی است که می‌‏تواند اجماع اصلاح‌‏طلبان را شکل دهد و همين‌‏طور اکثريتی از جمعيت خاموش کشور را که بعد از دوران اصلاحات در انتخابات شرکت نمی‌‏کردند، برای مشارکت در انتخابات تشويق می‌‏کنند و از سوی ديگر مورد حمايت شخصيت‌‏های نادر سياسی-مذهبی قرار می‌‏گيرد.

به گزارش ادوارنيوز شروط مطرح شده از سوی آقای سحرخيز و به نقل از عبدالله نوری در سرمقاله روز دوشنبه روزنامه کيهان توسط حسين شريعتمداری به عنوان عدم حضور نوری در انتخابات آتی تلقی شده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالله نوری هيچ مصاحبه ای انجام نداده است، ادوارنيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016