جمعه 11 مرداد 1387

جنتی در نماز جمعه: آزادی عمل اشرار در نظام اسلامی معنا ندارد، از بيرون جايزه می‌گيرند و اعدام اشرار را محکوم می‌کنند، فارس


خبرگزاری فارس: آيت الله احمد جنتی گفت: کسانی که مجازات افراد شرور را محکوم می‌کنند، نمی‌فهمند که مردم از دست اوباش چه می‌کشند و برای درک مساله بايد در جايگاه زخم خوردگان از عناصر فاسد قرار گيرند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، آيت‌الله احمد جنتی دبير شورای نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اعدام برخی از اشرار افزود: بايد ريشه فساد کنده شود و معنی ندارد در جمهوری اسلامی يک نفر چندين نفر را بکشد، افراد زيادی را به مواد مخدر مبتلا و خانواده ‌های آنها را متلاشی کند و نواميس مردم را مورد تعرض قرار دهد و به راحتی در خيابان راه برود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی تاکيد کرد: برخورد با اراذل و اوباش بايد سال‌ها پيش انجام می‌ شد تا امروز شاهد حضور عربده‌ کشان در جامعه نباشيم، ولی اکنون نيز دير نشده و بايد از متوليان تحقق امنيت تقدير کرد و ننگ بر کسانی که نمی ‌‌فهمند مردم از دست اوباش چه می‌ کشند و در خارج نشسته‌اند و از بيرون جايزه می‌گيرند و اعدام اشرار را محکوم می‌کنند.
دبير شورای نگهبان در بخش ديگری از سخنان خود از ماه‌های رجب، شعبان و رمضان به عنوان ايام عبادت و بندگی خدا ياد کرد و اظهار داشت: از بهترين عبادات، تفکر است و بايد بيانديشيم که چرا به جايگاهی رسيده‌ايم که هنوز تا وضع مطلوب فاصله دارد.
وی از عدم توجه به تقوای مورد نظر قرآن مجيد به عنوان مهم‌ترين دليل بروز وضع وجود ياد کرد و افزود: بی‌ تقوايی سبب می‌شود انسان از صفات متقين که در کلام نورانی امام علی (ع)، ذکر شده است، دور شود و بايد برای رسيدن به درجه اهل تقوا، دستورات مربوط به "اخلاق اجتماعی" را رعايت کنيم.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: در دين اسلام بر پرهيز از غيبت و بدگويی سفارش فراوان شده اما از اين مساله مهم غفلت می‌ کنيم و به همين علت گرفتار آثار بد اين گناه در عرصه‌های اجتماعی و سياسی و معنوی و نفسانی شده ايم که بايد برای برون رفت از اين وضعيت، به خود آمده و حيثيت يکديگر را حفظ کنيم.
جنتی "سياهی دل ها، اشاعه فحشا، لکه دار شدن کرامت انسانی و بر هم خوردن وحدت جامعه" را آثار شوم گناه غيبت و بدگويی دانست و
ادامه داد: مردم هنگامی زندگی سالم و مطلوب خواهند داشت که بر اساس اخلاق اسلامی زندگی کنند.
وی همچنين از صبر به عنوان ديگر مولفه لازم برای عبور از مشکلات موجود در کنار رعايت دستورات دين مبين اسلام در عرصه اخلاق اجتماعی ياد کرد و اظهار داشت: صبر بزرگان دين ما، بقای اسلام و تشيع را تضمين کرد و همين عنصر سبب پيروزی انقلاب اسلامی شد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز هم بايد مقاومت را ادامه دهيم، تحريم‌ها و دشمنی‌ها را تحمل کنيم و در پايگاه اسلام بمانيم و از خداوند نيز طلب ياری کنيم تا امور دنيوی و اخروی ما سامان يابند.

Copyright: gooya.com 2016