یکشنبه 13 مرداد 1387

علی عزيزی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، به ۳ سال حبس تعزيری محکوم شد، اميرکبير


خبرنامه اميرکبير: علی عزيزی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، طبق رای صادره توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزيری محکوم شد. حکم صادره ظرف مدت ۲۰ روز از تاريخ ابلاغ قابل تجديدنظرخواهی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی عزيزی در تاريخ ۱۳ آبان سال گذشته در پی برگزاری تجمعی اعتراض آميز در دانشگاه تهران در اعتراض به حضور محمود احمدی نژاد و برگزاری چندين تجمع در دانشگاه های اميرکبير، علامه و…در اعتراض به حکم صادره برای سه دانشجوی در بند پلی تکنيک بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوين شد و دو ماه در اين بند بازداشت بود. دادگاه اين عضو انجمن اسلامی اميرکبير خردادماه امسال برگزار شد و حکم صادره توسط دادگاه هفته گذشته به وکيلش ابلاغ شد.

دکتر يوسف مولايی، وکيل علی عزيزی، به خبرنامه اميرکبير گفت: شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب علی عزيزی را به سبب اقدام عليه امنيت ملی از طريق شرکت در تجمعات روز دانشجوی سال ۸۵ در دانشگاه تهران و ۳۰ مهر ۸۶ در دانشگاه اميرکبير به ۲ سال حبس تعزيری محکوم کرده است. وی همچنين به سبب تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با رسانه های مختلف به ۱ سال حبس تعزيری محکوم شده که در مجموع ۳ سال حبس تعزيری برای وی صادر شده است.

طبق گزارشات رسيده در دادگاهی که در خردادماه برگزار شد قاضی مقيسه، رئيس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، اجازه دفاع کافی را به عزيزی و وکلای مدافعش نداده بود. قاضی همچنين پيش از تشکيل دادگاه مجرم بودن اين فعال دانشجويی را به وکلای وی اعلام کرده بود. علی نيکونسبتی نيز پاييز سال گذشته همزمان با عزيزی برای بار دوم بازداشت شد که يکی از پرونده های وی اخيرا به دادگاه عمومی ارجاع شد و برای او حکم حبس و شلاق صادر شد. دادگاه به سبب عدم سابقه کيفری، حکم حبس و شلاق را بدل به جزای نقدی کرده بود.

طبق محتوای پرونده علی نيکونسبتی که به رويت وکلای مدافع وی رسيده بود پس از حضور ناموفق رئيس جمهور در دانشگاه کلمبيا و ادعای او مبنی بر وجودی آزادی کامل در دانشگاه های تهران، شورای عالی امنيت ملی طبق بخشنامه ای از دستگاه های امنيتی کشور خواسته بود امنيت و آرامش کامل را در جريان سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه تهران برقرار نمايند.

در پی صدور اين بخشنامه وزارت اطلاعات از دادستانی خواسته بود حکم جلب علی نيکونسبتی، علی عزيزی و دو تن ديگر از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير را صادر نمايد. عليرغم آن که سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه تهران به همين علت ۱۰ روز به تعويق افتاد، اما به علتی که در پرونده ذکر نشده مامورين موفق به بازداشت اين دانشجويان در آن مقطع نمی شوند.

جلسه سخنرانی احمدی نژاد بر خلاف تدابير اتخاذ شده و بخشنامه شورای عالی امنيت ملی با حاشيه های فراوانی همراه شد و دانشجويان عضو دفتر تحکيم وحدت که موفق نشدند ۲۰ سوال اين اتحاديه را از رئيس جمهور بپرسند تجمعی اعتراض آميز در همان روز همزمان با سخنرانی رئيس جمهور در دانشگاه تهران برگزار کردند که بازتاب گسترده ای در مجامع بين المللی داشت.

به گزارش خبرنامه اميرکبير پس از آن چندين تجمع اعتراض آميز بزرگ در چند دانشگاه کشور در اعتراض به حکم صادره برای سه دانشجوی در بند دانشگاه اميرکبير برگزار شد. پس از آن نيروهای امنيتی علی عزيزی و علی نيکونسبتی را دستگير و بازداشت کردند. به نظر می رسد پرونده های تشکيل شده برای اين دو فعال دانشجويی و احکام سنگين صادره برای آن ها به نوعی انتقام جويی دولت احمدی نژاد از دانشجويان منتقد خود باشد.

Copyright: gooya.com 2016