جمعه 18 مرداد 1387

احمدی نژاد: دستگاه‌‏های دولتی شکايت خود را از رسانه‌‏ها پس بگيرند، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس‌‏جمهور گفت: از همه دستگاه‌‏های دولتی می‌‏خواهم، اگر عليه مطلب،گزارش يا مقاله‌‏ای از رسانه‌‏ها شکايت دارند، آن را منتفی اعلام کنند و به نوعی روز از نو و روزگار از نو.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" محمود احمدی‌‏نژاد در نشست صميمی بزرگداشت روز خبرنگار، گفت: خبرنگار و مجموعه پيام رسان به کسانی می‌‏گويند که دست اندرکار پيام رسانی هستند، کسی که پيام را می‌‏گيرد، تنظيم می‌‏کند، ويرايش نهايی می‌‏کند، عکاسی می‌‏کند و خبر را روی آنتن می‌‏فرستد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود:‌‏ با اينکه به قول دوستان بيشترين هجمه‌‏ها به اين دولت صورت گرفته است،اما کمترين شکايت از رسانه‌‏ها در دولت نهم صورت گرفته است. من از دستگاه‌‏های دولتی می‌‏خواهم اگر عليه مطلب يا مقاله‌‏ای شکايتی از رسانه‌‏ها دارند، آن را منتفی اعلام کرده و شکايت خود را پس بگيرند.
احمدی‌‏نژاد با بيان اينکه خبرنگاران امروز در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند، گفت: خدای متعال انسان را برای خودش خلق کرده و جز جوار خودش برای ما نپسنديده است. همنشينی با خدا يعنی دستيابی به اوج قله کمال انسانی، يعنی انسان به جايی برسد که تجلی علم، حکمت، رحمت و کرامت خدا باشد. اين ويژگی در ارتباط با خدا و جامعه بشری متجلی می‌‏شود. ارتباط با خدا و انسان‌‏ها هر دو مکمل و لازم و ملزوم هم هستند. هيچ انسانی نمی‌‏تواند بدون رابطه مستمر و متکامل به خدا به کمال برسد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا" رئيس‌‏جمهور با بيان اينکه پيام می‌‏تواند حامل رشد و تعالی يا سرکوب کننده همه استعدادهای الهی انسان‌‏ها باشد،تصريح کرد:‌‏ رسانه می‌‏تواند الهی يا شيطانی باشد. ما امروز با صف بندی آشکار در دنيا مواجه هستيم. در يک طرف کسانی قرار دارند که از ابزار رسانه و پيام برای سلطه بر بشريت،‌‏ تحقير و سرکوب استعدادهای الهی انسان‌‏ها، ايجاد کينه و جنگ، چپاول حقوق ملت ها و ايجاد فاصله طبقاتی استفاده می‌‏کنند.
وی افزود:‌‏ در طرف مقابل کسانی قرار دارند که برای عدالت، صلح حقيقی، کمال، پاکی، دفاع از حقوق انسان‌‏ها مجاهده می‌‏کنند. کسی در اين عرصه نمی‌‏تواند بی طرف باشد. بی طرفی معنا ندارد انسان يا رو به کمال است يا رو به انحطاط. اقدامات انسان يا سازنده است يا مخرب.
به گزارش خبرنگار ايلنا، احمدی نژاد اظهار داشت: خدا را سپاسگزاريم که جامعه رسانه‌‏ای و خبری در ايران عزيز در صف پيام صلح، عدالت، کمال، عشق و برادری قرار دارد. با همه بداخلاقی‌‏هايی که از گوشه و کنار از سوی خطابگر و مخاطب می‌‏شود و با همه ضعف‌‏ها و اشکالاتی که همه ما از آن مطلعيم، جامعه رسانه‌‏ای ايران در محتوای و جهت گيری پيام، در دلسوزی و عشق به انسانها در همه دنيا بی نظير است ودر مقابل جبهه شيطانی قد علم کرده است. ممکن است کسانی بگويند ما کجا؟ و آنها کجا؟ البته به لحاظ امکانات، تجربيات و تجهيزات. ما می‌‏دانيم اراده انسان و ايمان الهی بر همه تجهيزات عالم غلبه خواهد کرد.
رئيس‌‏جمهور خاطر نشان کرد: «ما يک موی صارمی را که در خط مقدم به شهادت رسيد با هزاران هزار لشکريان پيام رسان شيطان عوض نمی‌‏کنيم. ما يک تار مو و يک بند از انگشت خبرنگاران رسانه‌‏های خود را با گنده‌‏های جبهه شيطان عوض نمی‌‏کنيم، حتی اگر اين خبرنگاران منتقد احمدی نژاد باشند.»
وی با بيان اينکه به تعبيری کار شما را می‌‏توان به کار پيامبران تشبيه کرد، گفت:‌‏ همه ما يک خانواده بزرگيم، همه ايرانی‌‏ها اعضای يک خانواده‌‏اند. امروز بدون ترديد ايران پرچمدار همه خوبی‌‏ها برای بشريت است. امروز ايران علمدار نجات بشريت از سلطه اشغالگری‌‏ها، خودخواهی‌‏ها و همه آن چيزی است که بشر را به لجن خودخواهی و سلطه جويی دعوت می‌‏کند. ايران پرچمدار همه زيبايی‌‏ها برای بشريت است. ايران شاهد است و مبشر ، نذير است و منذر، داعی الی الله است و سراج منير.
احمدی نژاد افزود:‌‏ در يک خانواده حرف و حديث زياد است. خواهر و برادر، پدر و مادر با هم قهر و آشتی می‌‏کنند،‌‏ جر و بحث می‌‏کنند اما وقتی بخواهند خانواده خود را به بيرون معرفی کنند فقط از خوبی‌‏های خانواده حرف می‌‏زنند؛ چرا که اگر شخصيت يک خانواده نزد ديگران مخدوش شود، کرامت، عزت و فرصت گذاری‌‏اش را از دست می‌‏دهد.
رئيس جمهور گفت:‌‏ الان دشمنان با بازی رسانه‌‏ای و سياسی نمی‌‏خواهند ملت‌‏های دنيا با ايران آشنا شوند، اگر هنر کرده و گذشت کنند تنها تخت جمشيد و بخشی از ميراث فرهنگی کشورمان را نشان می‌‏دهند، چرا که می‌‏دانند هر کس در هر جای دنيا که دل پاک و سالمی دارد، اگر با واقعيت‌‏های ايران آشنا شود، بلافاصله عاشق ايران می‌‏شود. ايران نقطه و کانون آرمانی کسانی است که با آن آشنا می‌‏شوند.
احمدی نژاد گفت:‌‏ همه دولت‌‏های اهريمن بسيج شدند تا چهره نامناسبی از ايران ترسيم کنند و اجازه ندهند ملت با حقيقت ايران آشنا شود. بهترين فرهنگ‌‏ها،‌‏ سنت‌‏ها و عاشقانه‌‏ترين ارتباطات اجتماعی در ايران است. برخی روسای دولت‌‏های بزرگ وقتی پيشرفت علمی و صنعتی ايران را می‌‏بينند، تعجب می‌‏کنند و شما خودتان بارها اين مسائل را در رسانه‌‏هايتان منعکس کرده‌‏ايد.
وی تصريح کرد: بحث‌‏های داخل خانواده سر جای خودش. اما تصويری که از ايران به جهان مخابره می‌‏شود بايد واقعی بوده و مخدوش نشود. امروز ماموريت ما اين است که ايران را در جهان خوب معرفی کنيم که اگر اين صورت بگيرد صف بندی‌‏ها در جهان عوض خواهد شد. خيلی ها دوست دارند که دستگاه رسانه‌‏ای ايران مشغول مسائل دم دستی و روزمره شود. من مطمئنم که همه شما معتقديد ما حريف اين لشکريان بد طينت خواهيم شد.
احمدی نژاد گفت: ما ۴۶ روزنامه در کشور داريم که تعداد تيراژ آن بالا نيست، چرا ديگران بايد مجله ۱۰ ميليون نسخه‌‏ای که پيامی هم برای ملت ها ندارد منتشر کنند. ما می‌‏خواهيم کف تيراژ روزنامه‌‏هايمان ۵۰۰ هزار نسخه در روز باشد و در ۲۰ پايتخت جهان هم زمان روزنامه داشته باشيم. بايد افق‌‏ها را دور بگيريم به گونه ای که کل کره زمين را در بر بگيرد.
وی گفت: دلسوزانه می‌‏گويم، استعدادی که در اين کشور می‌‏جوشد، بی نظير است. شما بايد طراحی کنيد تا دولت از شما پشتيبانی کند. مشتری‌‏های شما در دنيا به صف ايستاده اند. شما توليد کنيد که به فضل الهی موفقيت از آن شما خواهد بود.
در ادامه مراسم غلامحسين الهام، به خبرنگار "ايلنا" در خصوص اظهارات رئيس جمهور مبنی بر اينکه همه دستگاه‌‏های دولتی بايد شکايات خود را از رسانه‌‏ها پس بگيرند، گفت: اين عف عمومی شامل همه رسانه‌‏ها می شود.
وی در پاسخ به خبرنگار "ايلنا" مبنی بر اينکه آيا شکايت وزير علوم و وزير کار نيز از «ايلنا» منتفی اعلام خواهد شد، تصريح کرد:‌‏ من از ايلنا هيچگاه شکايتی نکرده‌‏ام و مطمئناً همه وزرا تابع اظهارات رئيس جمهور هستند که در همين زمان وزير علوم به خبرنگار ايلنا گفت:‌‏ با اين فرمايشات ما نيز ديگر شکايتی از ايلنا نداريم و به محض شروع کار اداری دستور خواهيم داد اين وزارتخانه شکايتش را از ايلنا پس بگيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: دستگاه‌‏های دولتی شکايت خود را از رسانه‌‏ها پس بگيرند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016