شنبه 5 مرداد 1387

احمدی نژاد: هزاران دستگاه غنی سازی در ايران راه‌اندازی شده است، فارس

خبرگزاری فارس: احمدی نژاد تاکيد کرد: امروز دشمنان پس از راه‌اندازی صدها و هزاران دستگاه غنی سازی، با عقب نشينی آشکار و پذيرش پيشرفت ملت ايران، خواستار عدم گسترش فعاليت‌های هسته‌ای از اين به بعد شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های رياست جمهوری، محمود احمدی نژاد امروز شنبه در دهمين هم انديشی علمی، فرهنگی و سياسی اساتيد بسيجی سراسر کشور در مشهد مقدس تصريح کرد: بسيج اساتيد تکيه گاه بسيار مستحکم برای کسانی است که می‌خواهند کشور به صورت عالمانه و بر پايه ارزش های دينی و الهی اداره شود و ملت ايران به جايگاه شايسته خويش دست يابد.
رئيس جمهور افزود: معتقدم قريب به اتفاق اساتيد دانشگاه های سراسر کشور ذاتاً بسيجی بوده و اعضای سازمان بسيج اساتيد در واقع پرچمداران اين حرکت در سطح کشور هستند و برنامه‌ريزی‌ها بايد در جهت هم‌افزايی تلاش های علمی اساتيد بسيجی به ثمر بنشيند و اين جمعيت عظيم فکری به پشتوانه اداره کشور افزوده شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با اشاره به ضرورت کمک رسانی اساتيد بسيجی برای تدوين نظام برنامه ريزی اسلامی و طراحی الگوی برنامه ريزی بومی تاکيد کرد: بحمدالله در تدوين مبانی نظری برنامه پنجم توسعه و اصلاح برخی مبانی متناقض برنامه چهارم، همکاری قابل توجهی از سوی اساتيد بسيجی صورت گرفته است تا بدين وسيله دستگاه های اجرايی بتوانند با روحيه، فرهنگ و آرمان اسلامی، کشور را با سرعت به پيش ببرند.
رييس جمهور با اشاره به بن بست شکل گرفته در مقابل تفکرات ليبراليستی و سرمايه داری حاکم بر جهان اظهار داشت: جامعه بشری، امروز در آستانه عبور از دورانی سخت اما رو به پايان و ورود به دورانی جديد و متعالی است و مناسبات حاکم بر جهان امروز که حاصل نوع نگاه مادی گرايانه به جهان و انسان است، به پايان راه رسيده است.
رئيس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مناسباتی که در آن مفاهيمی همچون صداقت، عدالت ، انصاف و درستی را انکار کرده و به جای آن تجاوز، زشتی، چپاول، دروغ و کينه ورزی را مجاز می شمارد، باعث ناکامی و نااميدی ملت‌ها شده است و يکی از نتايج اين نوع مناسبات ظالمانه کشته شدن حداقل ۱۰۰ ميليون انسان بی گناه در طی ۱۰۰ ساله اخير بوده است.
احمدی نژاد خاطر نشان کرد: تحولات اجتماعی ناشی از تحولات انديشه ای جامعه بشری است و بر اين اساس امروز شاهد تحولی شگرف در مناسبات فکری جهان هستيم و دنيا به يقين در آستانه تحولی جديد قرار گرفته است.
رئيس جمهور در ادامه افزود: روند سريع بازگشت جامعه بشری به ارزش های الهی، معنويت و خداپرستی، نشانه آشکاری است که تفکر انقلاب اسلامی در حال گسترش در بخش های گوناگون جهان است؛ چنانچه موج درخواست ها از ملت ايران برای پاسخ گويی به نيازهای امروز جامعه بشری حاکی از اين موضوع است و البته پايگاه اصلی پاسخ به اين نيازها دانشگاهيان و حوزويان هستند و آنان بايد به سرعت طرح های خود را برای اصلاح مناسبات حاکم بر فضای امروز جهان تدوين کنند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حرکت جامعه بشری برای نيل به آرمان ها و حاکميت انسان کامل يادآور شد: آنگاه که مديريت عاليه انسان کامل تحقق يابد، همه خوبی ها و پاکی ها در تمامی عرصه ها جاری شده وزمينه شکوفايی استعدادها در همه بخش ها فراهم خواهد شد .
احمدی نژاد نظام ولايت فقيه و جمهوری اسلامی را رشحه‌ای از نمايش حلقه اتصال مردم با انسان کامل ارزيابی و تاکيد کرد: امروز ملت ها خسته از تجاوزات، ظلم ها، قلدری ها و تحقير های ظالمان بوده و پذيرش حقيقت حاکميت انسان کامل بيش از پيش نمايان شده است .
وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه بدخواهان ملت ايران با طراحی پيچيده پس از حوادث مشکوک ۱۱ سپتامبر به گمان خود درصدد غلبه بر انقلاب اسلامی برآمدند، افزود: خوشبختانه دشمنان به طور کامل شکست خورده‌اند. آنان می‌خواستند با هجوم به انديشه انقلاب اسلامی ما را به عقب نشينی وادار کنند، اما با ايستادگی ملت همانها که ادعا می کردند برای دستيابی مردم ايران به ۲۰ دستگاه غنی سازی بايد حداقل ۱۰ سال مذاکره صورت گيرد، امروز پس از راه‌اندازی صدها و هزاران دستگاه غنی سازی، با عقب نشينی آشکار و پذيرش پيشرفت ملت ايران، خواستار عدم گسترش فعاليت های هسته ای از اين به بعد شده‌اند.
احمدی نژاد به تحول در عرصه سياست خارجی اشاره و تصريح کرد : ديپلماسی دفاع مطلق منجر به از دست دادن بخشی از حقوق مسلم خواهد بود و از اين رو بر روی حق مسلم خود پافشاری و تاکيد می کنيم در اين باره هيچ گونه مذاکره ای نخواهيم کرد.
وی همچنين به مشکلات فراوان اقتصادی ، سياسی و فرهنگی برخی قدرتهای سلطه گر در جهان اشاره کرد و گفت: با اين وجود امروز وظيفه اساتيد بسيجی و جامعه علمی کشور تدوين الگوی بومی فرهنگ، تربيت، صنعت، کشاورزی و ديپلماسی و تبيين آن برای حرکت پرشتاب به سمت آرمانهای انقلاب اسلامی است .
رئيس جمهور در بخش ديگری از سخنان خود در جمع اساتيد بسيجی دانشگاه های سراسر کشور با اشاره به تدوين طرح تحول اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه اقدامات صورت گرفته طی ۳۰ سال پس از پيروزی انقلاب اسلامی بی نظير و نمونه است، با اين وجود وضع موجود شايسته شأن و جايگاه انقلاب اسلامی نيست و اگر گره‌های موجود در اقتصاد کشور باز نشود، فعاليت های زياد صورت گرفته تاکنون، نتيجه ای به مراتب کمتر از حد انتظار در بر خواهد داشت و لذا طرح تحول اقتصادی يک طرح همه‌جانبه‌ است که بايد به طور کامل اجرا شود تا موجب هم‌افزايی بخشهای مختلف اقتصادی به سمت پيشرفت و عدالت باشد.
رئيس جمهور با اشاره به عدم تناسب فعاليت های بانکی تصريح کرد:اگر تسهيلات بانکی که در جهت سرمايه‌گذاری های جديد هزينه می‌شود، در محل خود صورت گيرد و از هدر روی بی رويه منابع جلوگيری کنيم، بيکاری در ظرف ۲ تا ۳ سال مهار شده و رشد اقتصادی هم دو رقمی خواهد شد اما با ساز و کار پيچيده کنونی منابع هدر می‌رود.
احمدی نژاد در ادامه بر پياده شدن واقعی و عملی عقود اسلامی در معاملات بانکی و تجاری کشور تاکيد و با اشاره به نظام توزيع يارانه ها خاطر نشان کرد: نظام عمومی توزيع يارانه ها تجربه ای شکست خورده در سراسر جهان است و با آرمانهای اصلی انقلاب اسلامی که بر پايه عدالت استوار است، در تضاد قرار دارد.امروز دهک بالای درآمدی کشور ۱۶ برابر بيشتر از دهک پايينی جامعه از يارانه ها برخوردار است و در اين صورت نمی‌شود انتظار تحقق عدالت و اصلاح فاصله فقير و غنی را داشت .
رئيس جمهور اجرای طرح تحول اقتصادی را خواست همه اساتيد و متخصصان برجسته کشور دانست و افزود: معتقديم هر گوشه ای از اين طرح بر زمين بماند کل طرح را به مخاطره می‌اندازد و لذا بايد تمامی بخشهای پيش بينی شده اجرايی شود .
احمدی نژاد يکی از وجوه مميزه دولت را انجام کار علمی و جدی ارزيابی کرد و گفت: اجرای طرح تحول اقتصادی برخلاف ادعای برخی، تبعات سياسی خاصی به همراه نخواهد داشت؛ چراکه ملت ايران ظرفيت انجام کارهای بزرگ را داشته و از اين پس نيز خواهد داشت که اجرای طرح سهميه‌بندی بنزين يکی از شواهد آن است.
پيش از سخنان رييس جمهور ، طائب فرمانده نيروی مقاومت بسيج و چند تن از اساتيد بسيجی دانشگاه های سراسر کشور گزارشی از دهمين هم انديشی علمی ، فرهنگی و سياسی اساتيد بسيجی کشور ارايه کردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: هزاران دستگاه غنی سازی در ايران راه‌اندازی شده است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016