یکشنبه 20 مرداد 1387

الهام: موضع محکم و شفاف ما با تحريم و تهديد تغيير نمی‌کند، ايسنا

ـ انصاف و عدالت رکن موفقيت سياسی است

سخنگوی دولت درباره موضع جمهوری اسلامی ايران در برابر حوادث گرجستان با ابراز اميدواری نسبت به اين‌که تمام مسائل بين‌المللی با گفت‌وگو و توافق حل شود، گفت: آرامش و همزيستی موضع اصلی و ثابت ماست. مسايل داخلی دولت‌ها می‌تواند با گفت‌وگو حل شود. اعمال خشونت به هيچ‌وجه موضع و روش قابل قبولی نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) غلامحسين الهام پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره جمع‌آوری امضا برای استيضاح وزير آموزش و پرورش در مجلس نيز با بيان اين‌که " وقتی وزيری شروع به کار کرد بايد به او فرصت داد." ادامه داد: مسايل آموزش و پرورش و مدارس پيچيده است و ما در آستانه شروع به کار مدارس هستيم. اين وزارتخانه يک کار سنگين و فشرده دارد. از سويی تعامل مجلس و وزرا همواره مورد توجه بوده است و در مجلس هشتم هم اين‌گونه است. اميدوارم اگر مساله‌ای هست با ارتباط با وزرا حل شود و آن‌چه شنيده می‌شود، جدی نباشد.

وی درباره‌ احتمال جدی شدن تحريم‌ها عليه ايران گفت: روند مذاکرات رو به رشد و موضع ما محکم و شفاف است. موضعی نيست که با تحريم و تهديد به تحريم تغيير کند. بر سر اين مسايل توافق و وحدتی وجود ندارد، بعضی دوست دارند از ابراز تحريم‌های جديد بهره‌برداری‌های سياسی کنند که نتيجه‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: طرح مساله تحريم‌ها رويکردی سياسی دارد و قبل از اين‌که يک بحث جدی اقتصادی باشد، يک تبليغ روانی است. در هرحال مهم اين است که کشور ما در مورد تحريم‌ها و در هر شرايطی آمادگی دارد که در مورد حقوقش ايستادگی کند. اين‌ها تاثيری در حرکت محکم و مستحکم ملت ايران ندارد، ولی به هر حال آن‌ها هم از اين تجارب شکست خورده حتما استفاده خواهد کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش نشان ندادن ايران به تحريم‌هايی که بيان می‌شود گفت: ما چه اقدامی انجام بدهيم؟ در بحث تحريم‌ها دولت با برنامه اصولی منافع خود را حفظ می‌کند تا نيازمند نباشد. زيرساخت‌های لازم برای دفع اثر اين تهديدها در برنامه‌ريزی تمام بخش‌های مربوطه در دولت وجود دارد و برای پيشبرد اهداف و برنامه‌ها آماده‌ايم در هر شرايطی کشور را مديريت کنيم. اين دستور کار مستمر وزارتخانه‌هاست که در هر شرايطی به اقتضای مسايل به صورت استراتژيک تاکتيک‌های لازم را به کار ببرند.

وی درباره‌ تبليغات زودهنگام کانديداهای احتمالی رياست جمهوری تصريح کرد: در کشور ما فضای شور و نشاط سياسی بسيار بالاست و هيجان سياسی خيلی روی فضای زودهنگام انتخاباتی اثر می‌گذارد. ما خوشبختانه در دولت جديد از همان اول فضای انتخابات دور بعد را می‌ديديم. کسانی که جامعه ايران را می‌شناسند برای‌شان اين مساله غيرقابل انتظاری نيست.

وی افزود: عقيده ما اين است که رعايت حقوق قانون انصاف و عدالت و اخلاق متعالی انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی را بايد حفظ کرد. چه قبل و چه بعد و چه حين انتخابات انصاف و عدالت رکن موفقيت سياسی است.

الهام همچنين درباره شايعه برکناری مظاهری به شوخی گفت: شما خودتان را با شايعه سرگرم کنيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهام: موضع محکم و شفاف ما با تحريم و تهديد تغيير نمی‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016