شنبه 19 مرداد 1387

واکنش سخنگوی ائتلاف اصلاح طلبان به يادداشت الهام، آفتاب



با توجه به نزديک شدن به زمان انتخابات رياست جمهوری و زمينه مطلوبی که اصلاح‌طلبان دارند، خصوصا شخص آقای خاتمی، اصلاح‌طلبان انتظار چنين واکنش‌هايی را دارند.


آفتاب: عبدالله ناصری گفت: «مشی اصلاح‌طلبی چيزی جز تفکر و جريان تاريخی خط امام(ره) نيست».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوی ائتلاف اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی آفتاب ، در واکنش به قسمت‌هايی از مقاله غلامحسين الهام با عنوان فهم بصير و تقليد خبير که در پايگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر شد، افزود: «طرح انديشه جديد تحت عنوان اصلاح‌طلبی از سال هفتاد و شش تاکنون در و اقع بازنويسی انديشه و آرا امام(ره) است و يک رويکرد عصری به ديدگاه‌های بنيانگذار انقلاب بوده است».

ناصری مديرعامل سابق ايرنا تصريح کرد: «اصلاح‌طلبان آرا و انديشه‌ها و شالوده تفکر امام(ره) را که دقيقاً در قانون اساسی متبلور شده است را پذيرفته‌اند و به طبع آن به تمامی اجزای قانون اساسی از جمله اصل ولايت فقيه معتقد و وفادار هستند».

وی تاکيد کرد: «اساس و شاه بيت انديشه اصلاح‌طلبی بازخوانی انديشه امام(ره) و وفاداری به ميثاق ملی بوده است، اصلاح‌طلبان قانون اساسی را بعنوان شرط ضمن عقد در پذيرش نظام جمهوری اسلامی پذيرفته و به آن وفادار هستند».

ناصری خاطرنشان کرد: «اين ادعاها و اتهاماتی که اين روزها عليه جريانات اصلاح‌طبی منتشر می‌شود متاثر از فضای بسيار بحرانی است که دولت نهم و يا به عبارت بهتر جريان حاکميت يکدست گرفتار آن شده است».

اين فعال سياسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: «اين اتهامات يک نوع فرافکنی است برای اينکه ناکامی‌های دولت در سياست‌های ملی و بين‌المللی خصوصاً در عرصه اقتصادی که بسيار برای مردم ملموس است را تحت الشعاع قرار دهد».

ناصری در عين حال تاکيد کرد: «اصلاح‌طلبان صادقانه هر آنچه در قانون اساسی آورده شده است را پذيرا و به آن وفادار هستند البته چون اين جريان ريشه در تفکر امام(ره) و سيره عملی آن دارد در خيلی از موارد ممکن است تعارضی در آنجه که در حافظه تاريخی جناح رقيب نسبت به رفتار سياسی و حکومتی امام با مسائلی که آنها مطرح می‌کنند وجود داشته باشد».

مديرعامل اسبق ايرنا اصل ولايت فقيه را بعنوان يک انديشه تاريخی برشمرد و گفت: «ولايت فقيه بعنوان يک شکل از اشکال حکومت دينی که از سوی امام مطرح شده است مورد قبول همه اصلاح‌طلبان می‌باشد».

اين فعال سياسی اظهار داشت: «پاسخ دادن به اين مسائل و اتهامات و کسی مثل اقای الهام که ادبيات سياسی و رسانه‌ای‌اش به سمت و سوی صراحت و روشنی گفتار و رفتار سياسی همسرش خانم رجبی ميل می‌کند چندان اهميتی ندارد و مهم نظر و رای مردم است که اصلاح‌طلبان را وفادارترين کسان به ولايت فقيه و ميراثی که امام برجای گذاشته، می‌دانند».

عبدالله ناصری افزود: «با توجه به نزديک شدن به زمان انتخابات رياست جمهوری و زمينه مطلوبی که اصلاح‌طلبان دارند، خصوصا شخص آقای خاتمی، اصلاح‌طلبان انتظار چنين واکنش‌هايی را دارند و اين احتمال را دور از واقع نمی‌دانند که جريانات افراطی که امروزه در دولت هم حضور فعالی دارند دست به کار شوند و نگذارند اصلاح‌طلبان با يک نامزد رای آور در انتخابات شرکت کنند».

اين عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در پايان يادآور شد: «اين‌ها فضاسازی‌هايی است که ممکن است به بخش‌های مختلف تسری پيدا کند و در واقع با يک کار سازماندهی شده از ورود نامزدهای رای‌آور رياست جمهوری اصلاح‌طلبان جلوگيری کنند».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واکنش سخنگوی ائتلاف اصلاح طلبان به يادداشت الهام، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016