چهارشنبه 23 مرداد 1387

صادق زيباکلام: بازنشستگی تعدادی ازاساتيد دانشگاه ارتباطی باسياست های دولت نهم ندارد، ايرنا


تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا): دکتر صادق زيباکلام گفت:باز نشستگی اساتيد دانشگاه نشستگی ارتباطی با سياستهای دولت نهم ندارد زيرا آنان که باز نشست شده اند همگی مدافع و مبلغ نظام بوده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش گروه صوتی و تصويری ايرنا از راديو صدای آمريکا،دکتر صادق زيبا کلام در گفتگو با اين شبکه خبری ضد انقلاب در خصوص آنچه که از سوی گزارشگر صدای آمريکا "اخراج اساتيد "نام گرفته بود، اظهار داشت:مطلقا بحث اخراج و باز نشستگی در ميان نبوده است آنچه که وجود دارد اين است که بر اساس قوانين و مقررات اين اساتيد باز نشست شده اند قانونی که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی تصويب شده و نحوه اجرای آن را وزارت علوم انجام می دهد که مشمول اساتيد بالای ۶۵ سال با ۳۰ سال سابقه خدمت می شود.
زيبا کلام ادامه داد:بحث اصلی در مورد مرجع تصميم گيرنده در خصوص بازنشستگی اساتيد اين است که در اين رابطه هيچ نهادی خارج از دانشگاه نبايد تصميم بگيرد.
دکتر صادق زيباکلام تاکيد کرد:مهمترين ضعف در توليد علم اين دانشگاه آن است که يک نهاد علمی که ۷۰ سال قدمت دارد وابسته به چند استاد است که با بازنشستگی آنان جنجال سياسی به وجود می آيد.
وی افزود:اشکال اساسی در دانشگاه تهران اين است که نتوانسته توليد علم نموده استاد تربيت کرده و استادان، شاگردانی جايگزين خود را به جامعه تحويل دهند.
زيبا کلام در پايان گفت: مشکل اساسی در دانشگاهها چه قبل و چه بعد از پيروزی انقلاب آن است که توليد علم به خصوص در حوزه علوم انسانی صورت نمی گيرد.

Copyright: gooya.com 2016