جمعه 25 مرداد 1387

محمدرضا باهنر: مشايی بايد استعفا دهد، صحت مدرک کردان نبايد دنبال شود، ايلنا


- ردصلاحيت خاتمی، تفکری خام است


تهران- خبرگزاری کار ايران
دبير کل جامعه اسلامی مهندسين با اشاره مواضع مشايی درخصوص رژيم اشغالگر قدس، گفت: کمترين کاری که مشايی می‌‏تواند انجام دهد، استعفا است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار «ايلنا»، محمد رضا باهنر در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر جامعه اسلامی مهندسين برگزار شد، تصريح کرد: مشايی، هم بايد استعفا دهد و هم از مردم به دليل اظهاراتش عذرخواهی کند زيرا از موقعيتی که نظام در اختيارش قرار داد، استفاده‌‏ای کرده که حق نداشته است.
وی با بيان اينکه "اگر رحيم مشايی استعفا نداد، رييس جمهور بايد برخورد جدی با وی بکند"، به موضع گيری‌‏های روز گذشته نمايندگان مجلس نسبت به معاون رئيس‌‏جمهور اشاره کرد و افزود: در ابتدا تصور ‏کرديم که اظهارات مشايی به دليل عدم تسلط وی بر واژه‌‏هاست و از واژه‌‏ای به صورت اشتباه استفاده کرده است اما پس از مدتی، مشخص شد که مشايی با موضع روشن اين حرف‌‏ها را زده است و اظهارات وی بسيار سخيف و با مواضع راهبردی نظام، تفاوت داشته است.
باهنر به رسميت نشناختن اسراييل را از اصولی‌‏ترين مواضع نظام عنوان کرد و گفت: با آمريکا و انگليس اختلاف داريم اما آنها را نامشروع نمی‌‏دانيم، البته دخالت‌‏های آمريکا در کشورهای ديگر را نامشروع می‌‏دانيم اما حکومت و کشوری به نام اسراييل را مشروع ندانسته و به رسميت نمی‌‏شناسيم، زيرا آنها خانه‌‏های مردم فلسطينی را غصب و آنها را اخراج کردند و حکومتی جعلی به نام اسراييل تشکيل دادند.
نماينده اصولگرای مجلس هشتم تاکيد کرد: اظهارات مشايی ارتباطی با موقعيت شغلی و سمت وی ندارد و وی در موقعيتی نيست که بخواهد سياست‌‏های راهبردی نظام را تبيين کند، بنابراين ضرورت دارد، رئيس‌‏جمهور با افرادی که با تکيه بر مناصب مهم کشوری ، اظهارات متضاد با منافع ملی را مطرح می‌‏کنند، برخورد کند.
فراکسيون اصولگرايان مجلس در آينده نزديک راه‌‏اندازی می‌‏شود
باهنر در بخش ديگر نشست خود با خبرنگاران جبهه متحد را تجربه خوبی برای اصولگرايان در انتخابات مجلس هشتم دانست و در عين حال گفت: پس از انتخابات مجلس، نمايندگان به اين نتيجه رسيدند که خودشان تصميم بگيرند و برنتابيدند که گروهی خارج از مجلس، برای آنها تصميم بگيرد، بنابراين با توجه به اين مسايل، جبهه متحد کاربردی نداشت.
وی با اعلام راه‌‏اندازی فراکسيون اصولگرايان مجلس در آينده نزديک،گفت: اين فراکسيون بايد حاکميت دموکراسی را به رسميت بشناسد اما امکان اينکه نمايندگان مجلس، تبعيتی از خارج مجلس داشته باشند، وجود ندارد
باهنر با اشاره به اينکه شورای هماهنگی نيروهای انقلاب از چهار يا پنج سال پيش فعاليت خود را آغاز کرده است،‌‏خاطر نشان کرد: محدوده فعاليت اين شورا، تهران است و در اين سال‌‏ها فعاليت‌‏های مستمر اما کم‌‏رنگی داشته است که تلاش می‌‏شود از اين پس با پتانسيل بيشتری به فعاليت خود در تهران ادامه دهد.
رای اعتماد به کردان نبايد پس‌‏لرزه داشته باشد
دبير کل جامعه اسلامی مهندسين، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر معتبر نبودن مدرک تحصيلی وزير کشور، به تشريح روند انتصاب وزرا پرداخت و تصريح کرد: رای اعتماد به وزرا نبايد پس و پيش لرزه داشته باشد، زيرا در اين صورت سنگ بر روی سنگ بند نمی‌‏شود.اين‌‏گونه بحث‌‏ها نبايد دنبال شود و ارزش ندارد، زيرا مسايل مهمتری در کشور وجود دارد که بايد به آنها پرداخت، نه اينکه وقت خود را به دستی يا نادرستی مدرک کردان اختصاص دهيم. اين مسايل به مصلحت نيست.
باهنر تصريح کرد: حتی اگر مدرک تحصيلی کردان دارای ابهام باشد، مشروعيت رای نمايندگان به وی زير سوال نمی‌‏رود و نمايندگان حق استيضاح دارند.
نماينده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاری که مدعی بود کردان در مورد مدرک تحصيلی‌‏اش دروغ گفته است،‌‏اظهار داشت:تنها معصومين هستند که دروغ نمی‌‏گويند. فردی را می‌‏شناسيد که به صورت سهوی يا عمدی دروغ نگفته باشد؟ بحث مدرک کردان با جنبه سياسی مطرح می‌‏شود که نمايندگان نبايد خود را معطل آن کنند.
اجماع صد در صدی اصولگرايان غير ممکن است
باهنر با تاکيد بر اينکه با توجه به فضای موجود اجماع صد در صدی اصولگرايان غير ممکن است، اظهار داشت: تلاش می‌‏شود تا اکثريت اصولگرايان به اجماع برسند. در انتخابات مجلس نيز نتوانستيم به اجماع صد در صد برسيم و در برخی شهرها دو کانديدای اصولگرا حضور داشتند.
وی يکی از مصاديق کانديداتوری در انتخابات رياست جمهوری در ميان اصولگرايان را احمدی‌‏نژاد عنوان کرد و گفت: خبرهايی داريم که بخشی از اصولگرايان روی احمدی نژاد تفاهم ندارند و بالعکس.اگر اکثريت بر روی فردی غير از احمدی‌‏‌‏نژاد هم به تفاهم برسند، باز هم افرادی هستند که مخالفت کنند اما هنوز به طور جدی بحثی در مورد مصاديق نشده است و تلاش می‌‏کنيم که يک کانديدا از ميان اصولگرايان معرفی شود اما هنوز قابل پيش بينی نيست.
ردصلاحيت خاتمی،تفکری خام است
باهنر در پاسخ به خبرنگار ديگری که نظر وی را در مورد برخی اظهارات مبنی بر احتمال رد صلاحيت خاتمی جويا شد، گفت: اين اظهارات را قبول ندارم.خاتمی به تازگی اعلام کرده که خبر مهمی می‌‏دهد. رد صلاحيت خاتمی، تفکر خامی است زيرا خاتمی دارای شخصيت و جايگاهی در نظام است که می‌‏تواند به عنوان کانديدا در صحنه حاضر شود که رای دادن يا ندادن من به وی بحثی جداست.
وی با تاکيد بر اينکه خاتمی مانند احمدی‌‏نژاد موافقان و مخالفان جدی دارد، گفت: رد صلاحيت خاتمی حرف سبک و بی مغزی است.
اين فعال سياسی همچنين با تبريک روز خبرنگار ، اين شغل را از سخت‌‏ترين مشاغل دانست و تصريح کرد: خبرنگار در معرض تندبادهای سياسی، فرهنگی و اقتصادی قرار دارد و بايد نگاه ويژه‌‏ای به آنها شود.
باهنر با بيان اينکه هر فرد گرايشات ويژه سياسی برای خود دارد، از خبرنگاران خواست تا مانع تاثيرگذاری مواضع سياسی در درج اخبار شوند و گفت: جدا کردن اين دو موضوع سخت و پاشنه آشيل خبرنگاری انتشار خبر بدون توجه به مواضع سياسی و فرهنگی خبرنگار است.
وی هنر خبرنگار را درج اخبار تاثيرگذار برای مسولان و مردم دانست و گفت: مديران سياسی، فرهنگی و اقتصادی بايد به ارايه خدمات متقابل به خبرنگاران بپردازند، اما در اين مسير بايد اصالتها حفظ شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا باهنر: مشايی بايد استعفا دهد، صحت مدرک کردان نبايد دنبال شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016